Welke Speaker kabels VDH

Gestart door Marantz 81, juni 01, 2010, 22:29:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ronin

Ik draaide eerst met VDH the wind mkII.

Ook ik zat met een te overbruggen lengte die groter was dan m`n VDH kabel kon bieden.
Om voor (toen) 3200 gulden nieuwe kabel te kopen ging me te ver. Als tussenoplossing twee keer 5 meter tasker kabel (doodgewoon ofc koper) gehaald in de biamp versie voor 3,50 euro p/m en daar draai ik nu nog mee....

IMHO is het verschil niet de moeite en zeker niet die 3200 gulden waard...
En als je een dure kabel nodig hebt om je set "goed" te maken is de basis niet in orde  :|

maargoed, de oortjes bepalen... :evil:

"sometimes its better to remain silent and thought to be a foul than to open one`s mouth and take away all doubt"

Marantz 81

voor mij maken goede kabels wel degelijk verschil , alleen het moet wel in verhouding staan tot elkaar ,kwa apparatuur speakers die je hebt en de interlinks ,speaker kabels die je ertussen zet

goede kabels maken het geheel van een goede set compleet  :wink:

heb de VDH TEATRACK HYBRID  :yes: gekocht van Vlearmoes


byebye

Marvin

Citaat van: Ronin op juni 02, 2010, 22:41:45
En als je een dure kabel nodig hebt om je set "goed" te maken is de basis niet in orde  :|

Dat is de beste opmerking die ik vandaag op het forum gelezen heb, buiten mijn eigen berichten natuurlijk....  :-D

kdt

Ik heb Oehlbach en Monster luidsprekerkabels gehad. Nu al langere tijd de VDH CS-122. Het verschil was goed te horen, erg gedetailleerd, transparant, transientweergave uitstekend (ik kan ook wel bij VDH gaan werken  :wink:  en dat voor (advies)prijs van 16 euro p/m maar bij Hobo onderhandelbaar (gekocht voor 11 euro per meter).
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

Marantz 81

ben wel benieuwd  :-)

klinkt goed in ieder geval het is een CS-122 met 4 aders  :yes:

gerard

Citaat van: mars op juni 02, 2010, 03:51:26
cs-122 is bud nonono

om deze reden :wink:

Citaat van: drees62 op juni 02, 2010, 10:03:09
CS-122 is een wat warmere kabel die bij verkeerde match wat rommelig in het laag kan worden....

en scherp in het hoog waardoor het midden lijkt te ontbreken  :roll:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Vlearmoes

Citaat van: gerard op juni 04, 2010, 20:01:09
om deze reden :wink:

en scherp in het hoog waardoor het midden lijkt te ontbreken  :roll:


Dit is toch prachtig; als je weet welke eigenschappen deze kabel heeft (was het bij andere ook maar zo duidelijk)
zo kun je toch prima een match maken !!  :evil: :roll:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

JohnWx

Kabel:

Een geïsoleerde draadvormige elektrische geleider, meestal gemaakt van koper en bedoeld voor het transport van elektrische energie of elektrische signalen. Kabels kunnen eenaderig zijn of samengesteld zijn uit meerdere aders. Kabels kunnen bovendien niet afgeschermd zijn of wél afgeschermd.


Kabeldemping:

Doordat een kabel een bepaalde impedantie heeft, zal het signaal dat aan de 'zender'-zijde wordt ingevoerd langzaam maar zeker kleiner worden naarmate het de kabel doorloopt. De kabel heeft immers een bepaalde soortelijke weerstand, die in serie met het signaal staat en een kabelcapaciteit, die parallel aan het signaal staat. De capaciteit vergt een stroom, hierdoor ontstaat een spanningsval over de soortelijke weerstand van de kabel.
De kabeldemping wordt uitgedrukt in een aantal dB/km.


Kabelparameters:

Noemt men de vier fundamentele eigenschappen van een kabel:
R, de weerstand per lengte-eenheid, uitgedrukt in Ohm/km;
C, de capaciteit per lengte-eenheid, uitgedrukt in nF/km;
L, de zelfinductie per lengte-eenheid, uitgedrukt in mH/km;
G, de geleiding per lengte-eenheid, uitgedrukt in µS/km.
Deze parameters bepalen de demping en de fasedraaiing van een wisselspanningssignaal dat zich door de kabel voortplant.

Zo ik heb gesproken  :schater:

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Kunt u uw schriftlezing ook nog even duiden voor deze leek, dominee John?

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op juni 05, 2010, 11:42:26
Kunt u uw schriftlezing ook nog even duiden voor deze leek, dominee John?

Ja natuurlijk,

google he woord "kabel"

zoek naar waar voor het staat en er een beetje omheen



vond het wel overkomen of niet mijn "zoon"
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Heel inspirerend, Father John.  notworthy

Marantz 81

inmiddels heb ik ze aangesloten ,zie mijn sets van leden  :-)

mars

Citaat van: gerard op juni 04, 2010, 20:01:09
om deze reden :wink:

en scherp in het hoog waardoor het midden lijkt te ontbreken  :roll:

oi,

Ja dat ongeveer :wink:

Maar ik zal mijn mening wat betreft de VDH wat nuanceren.
Want ik hoe ik mijn mening over de cs-122 bracht was te stellig, namelijk door te stellen dat de cs-122 BUD is.


Ik heb daar juist een hekel aan als mensen dat doen :roll:,  ...........Duhus beter gezegd; de VDH CS-122 was Ik niet tevreden over en ik heb deze kabel nooit goed kunnen matchen , met verschillende sets.

Sterker nog ik hier nog 2x 250 cm liggen , dus ik zal hem nu eens tussen mijn nieuwe ''Sugden'' en de ''MC-SYSTEMS M3'' hangen.   
Als het een match zou zijn , ben ik de eerste die dat zal toegeven.
Echter zal ik maar geen vergelijk met mijn huidige kabels doen.....dat zou niet eerlijk tegen over de VDH zijn.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

JackieBrown

CS-122 absoluut een fijne kabel. Maar ben mer drees eens, match moet er wel zijn. Heb eventueel circa 10, te koop als je interesse hebt.

Marantz 81