van CD-52 MKII SE naar CD10/CD16 -> de moeite waard?

Gestart door Zoldar, mei 31, 2010, 23:17:18

Vorige topic - Volgende topic

Zoldar

Citaat van: merlin op juni 02, 2010, 10:18:44
.. dus waarom zou je dan duur doen? Koop zo'n sony cd-walkman en sluit die digitaal aan op de koptelefoon uitgang: hoor je eens wat anders.... :schater:

ghe ghe ja doe dat eens en vertel ons je ervaringen.  :wink:

Ik ben trouwens best geschrokken van wat een "receiver" toevoegd/weglaat aan het geluid.

Oude situatie: CD52 MKII SE -> Yamaha DSP 8000 voorversterker -> tape out -> GH Solo UL hoofdtelefoon versterker AKG K701.
Die DSP 8000 is een bijzonder ding. Gekocht met de mijn filisosfie dat ik GEEN reciever wil die de stereo speakers aanstuurt. Ik had al een goede NAD C370 geintergreerde versteker die de Hi-Fi deed met de Marantz. Maar ik wil wel films kunnen kijken in DTS. Intro DSP 8000. Is een voorversteker met alle dolby/DTS processor (en DAC) en versterkers voor de achter/midden speakers. Maar kan ook gewoon je stereo signaal clean doorsturen naar de eindrap van de C370. Probleem opgelost. Hi-Fi en home theater gescheiden.  

Nieuwe situatie: voor de gein het volgende uitgeprobeerd. CD speler direct in de GS Solo koptelefoon versterker. Shock and horror. Cleaner hoog, drums beter te plaatsen, meer "lucht". Kan alleen door de DSP 8000 en een extra interconnect komen.

m.i. moet je voor goed stereo geluid je bron direct aan een dedicated versterker hangen. niet iets waar ook nog eens PS3, blu ray, UPC box, video ricorder en weet ik wat nog aan hangt.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marvin

Je hebt receivers en receivers natuurlijk....
Ik heb geen koptelefoon....
En over het analoge deel, leg eens uit wat een dac doet.

Daarbij doet hij me vrij weingig wat Kenny allemaal te melden heeft.

Vooral die bron aan iets hangen waar niets anders op aangesloten zit, dat is de grootste dooddoener van de laatste postings. Ik kan jullie bij deze ook niet echt serieus meer nemen.

Wederom zo'n minder labiel figuur die meld dat een receiver niet in staat is om goed stereo neer te zetten.
Ik ga het wiel hier niet opnieuw uitvinden, er is immers voldoende leesvoer te vinden om jezelf wat slimmer te maken.

byebye

Zoldar

ik verkondig geen absolute waarheyd. alleen bevindingen van mijn flap-oren. en die bevindingen die gelden alleen voor de yamaha DSP 8000. ik bedoel er niets mee taz andere receivers, daar heb ik geen ervaring mee  redface

maar het zette mij wel aan het denken. niet zo vreemd toch?  8-)

JohnWx

Citaat van: marvin op juni 02, 2010, 12:36:30
Je hebt receivers en receivers natuurlijk....
Ik heb geen koptelefoon....
En over het analoge deel, leg eens uit wat een dac doet.

Daarbij doet hij me vrij weingig wat Kenny allemaal te melden heeft.

Vooral die bron aan iets hangen waar niets anders op aangesloten zit, dat is de grootste dooddoener van de laatste postings. Ik kan jullie bij deze ook niet echt serieus meer nemen.

Wederom zo'n minder labiel figuur die meld dat een receiver niet in staat is om goed stereo neer te zetten.
Ik ga het wiel hier niet opnieuw uitvinden, er is immers voldoende leesvoer te vinden om jezelf wat slimmer te maken.

byebye

Heb jij een reciever ?

dit is ook wel een lekkere http://link.marktplaats.nl/351934049
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marvin

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Ok ik heb gelogen, ik heb alleen maar huismijt rondlopen....  :-D

Whisper.nl

Citaat van: Zoldar op juni 02, 2010, 10:14:01
Ken Ishiwita heb nu niet meteen horen zeggen dat de DAC het geluid bepaalt. Het is juist het analoge deel wat erna komt waar de wist wordt gehaald. En een fatsoenlijk CDM loopwerk.

Ik ga wellicht toch de duik nemen met de CD-10. Voor 265 euri. Best vreemd, ik kan niemand vinden die em qua geluid prefereert boven de CD52 MKII SE. Maar ik wordt er gewoon hebberig van. En ik heb niet eens de geldpest  frusty

Ik heb 'm tweemaal uitvoering gehoord.
Vind het best een mooi geluid en dat voor die € 265,
Groet Whisper.

ps zelf heb ik pas de cd 11le aangeschaft.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

Citaat van: jwx op juni 02, 2010, 13:24:04
Heb jij een reciever ?

dit is ook wel een lekkere http://link.marktplaats.nl/351934049

ik heb een leuk bakje voor je staan : http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,5135.0.html

groet Whisper

ps op een USA site staat ie voor $ 898 te koop.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

thepioneer

Ik heb ook een cd52 MKII se staan en daar zitten andere opamps in, echt een super speler. Ik weet zo het type niet maar zou hem wel even kunnen openschroeven om te kijken wat erop staat. Nou heeft een vriendin van mij een cd16 maar dat is toch wel een klasse hoger hoor.

Groeten Ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Zoldar

Ronald dank! Eindelijk iemand die ze beiden heeft gehoord. Kogel is door de kerk. Mijn spaarpot heeft zojuist een Kevlar vest aangetrokken  :evil:

Stier op met die riecieverts! Ik heb al spijt dat ik erover begonnen ben  byebye nee hoor, ik ga ook aan de DTS-MA/Dolby true HD. Alleen ik ga niet mijn audiofiele versterker ervoor de deur uit doen.

Zoldar

dit is budgetair nogal uit de buurt maar wel verdomd mooi natuurlijk  :-o

http://link.marktplaats.nl/349271507

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Mexicaanse Hond