Citaat van: merlin op juni 02, 2010, 10:18:44
.. dus waarom zou je dan duur doen? Koop zo'n sony cd-walkman en sluit die digitaal aan op de koptelefoon uitgang: hoor je eens wat anders....
ghe ghe ja doe dat eens en vertel ons je ervaringen.
Ik ben trouwens best geschrokken van wat een "receiver" toevoegd/weglaat aan het geluid.
Oude situatie: CD52 MKII SE -> Yamaha DSP 8000 voorversterker -> tape out -> GH Solo UL hoofdtelefoon versterker AKG K701.
Die DSP 8000 is een bijzonder ding. Gekocht met de mijn filisosfie dat ik GEEN reciever wil die de stereo speakers aanstuurt. Ik had al een goede NAD C370 geintergreerde versteker die de Hi-Fi deed met de Marantz. Maar ik wil wel films kunnen kijken in DTS. Intro DSP 8000. Is een voorversteker met alle dolby/DTS processor (en DAC) en versterkers voor de achter/midden speakers. Maar kan ook gewoon je stereo signaal clean doorsturen naar de eindrap van de C370. Probleem opgelost. Hi-Fi en home theater gescheiden.
Nieuwe situatie: voor de gein het volgende uitgeprobeerd. CD speler direct in de GS Solo koptelefoon versterker. Shock and horror. Cleaner hoog, drums beter te plaatsen, meer "lucht". Kan alleen door de DSP 8000 en een extra interconnect komen.
m.i. moet je voor goed stereo geluid je bron direct aan een dedicated versterker hangen. niet iets waar ook nog eens PS3, blu ray, UPC box, video ricorder en weet ik wat nog aan hangt.