Vandaag bij
whisper.nl op luisterbezoek geweest.
Rond 10 voor 11 aangekomen bij whisper en bijzonder hartelijk ontvangen. Zijn setje stond al zachtjes op te warmen en de CD's lagen al keurig netjes op een rijtje voor de luister stoel. (lekkere 1 zits leren draaistoel, zeg maar een audiofiele luisterstoel). Effe naar zijn speakers gekeken en het aangesloten LS snoer. Dit laatste is een eigen ontwerp en bouw van, ik meen, een vriend of oud collega. Zag er netjes uit.
Nou dan maar eens luisteren onder het genot van een vers gezette mok koffie. Lekker!
Opvallend zijn de rust, de mooie resolutie (detaillering cq helderheid), de plaats waar het geluidsbeeld staat. Even toelichten: ik denk dat de Rogers monitors op hun stands zo ongeveer een 80 a 90 cm hoog zijn. Het geluidsbeeld staat in ruime mate boven de speakers en vullen het toneel volledig. De speakers en de set trekken volgens mij absoluut geen aandacht maar zijn volledig in dienst van muziek maken. En zo hoort het imo.
Diverse muziek soorten en stijlen passeren de revue. Het russisch koor, japanse kodo drums, Tsjechische celtic muziek
, Chinese dame, Fridrik Karlsson, en waarschijnlijk vergeet ik er nog een paar te noemen. Nog een aantal CD's die ik mee had genomen laten horen. Samen tot de conclusie gekomen dat we beiden een diverse muziek smaak hebben die toch wel heel erg overeen komt. Mooi om te constateren trouwens.
We hebben natuurlijk ook nog het, hier, veel besproken placebo effect mbt de CD label tweak getest.
Ik was de testKees (euhh...Leo
). Whisper had twee gebrandde CD's van Fridrik Karlsson. 1 met en 1 zonder CD label stikker. Voormij ongezien en zonder dat ik wist welke van de twee hij in de CD speler deed mocht ik aangeven welke, in mijn optiek, beter klonk. De eerste een stukje beluisterd, en daarna direct de tweede. Bij de eerste tonen hoorde ik het verschil al direct. De tweede was bestikkerd en de eerste niet. CD spelertje open en......... jawel hoor, het klopte
. Blind getest en blind aangewezen. Verschil was over duidelijk
Tussen door een boterhammetje samen met de dochter van whisper gegeten. Gezellig aan de keuken tafel, lekker gekletst over van alles en nog wat behalve muziek
. Erg Leuk.
Tussen de bedrijven door natuurlijk ook nog het stekkerblok met STS signature bekeken en de siltech interlink van de amp naar de CD speler. Deze laatste twee ook nog aan een grondige controle onderworpen en ik mag concluderen dat beide apparaten er netjes uitzien en nog in top conditie zijn. (CD 11LE is trouwens een prachtig apparaat, die overigens ook op 4 hardhouten proppen staat
)
Rond 15:40 weer vertrokken richting huis en nagenoeg geen file gehad
Ik heb genoten van de gastvrijheid en de muziek gedraaid op een meer dan goeie set.
Whisper bedankt en tot bij mij.
groet,
lo