Vandaag ook bij Whisper te gast geweest. Ik was wat later dan gepland, kwam nu van een andere kant de stad binnen gereden
. Maar was niet erg hoor jrm en cz79 waren al aanwezig en waren druk met elkaar in gesprek, of anders gezegd, cz79 was aan het woordt en jrm luisterde gespannen....
De ruimte werd gevuld door aangename klanken van aangename muziek, snel een stoel bijgeschoven gekregen en een lekker bakkie koffie. En dan kan het luisteren beginnen.
Ik ben in het verleden al 2x bij Hans geweest, 1x met de Rogers en 1x met de Arro's. Verschillen vallen vaak direct op en ook nu weer. Man wat is het geluid gegroeid en volwassen, zoals cz79 al verwoordde, geworden. Heerlijk hoog en midden en erg mooi bas fundament. Dat scheelt toch wel een slok op een borrel met de Arro's. Het gehele frequentie bereik is aanzienlijk verbeterd en klinkt nu als een klok. Je hoort de power van de E-305 en die heeft die speakers volledig onder controle en laat ze heel erg mooie dingen doen.
Allerlei soorten muziek gedraaid in de loop van de middag. Kan ook niet anders als je met 4 man bent met ieder, bij wijze van spreke, een stapel CD's voor zijn neus. Heerlijk genieten van de muziek, de muzikaliteit en de beleving. Bij sommige nummers kregen we waarempel af en toe een soort van "staande golf" ofwel een versterking van de bas op onze luisterposities. Heel treffend konden we hier gehoormatig verandering in aanbrengen als we gingen staan. Zo zie je maar ook de akoestiek doet bij Hans mee aan het totaal plaatje.
Ik heb Hans nog wel aanbevolen om, op een vrije middag, toch nog eens met de indraaïng van zijn speakers te experimenteren. Ik heb het vermoeden dat er bij de "nauwkeurigheid" van de plaatsing van instrumenten en performers nog winst valt te halen. En och zoals Hans altijd zelf zegt "dit kost niets buiten wat tijd en plezier"
Het was een meer dan leuke en gezellige middag niet in de laatste plaats door het weerzien met bekenden en de onderlinge gesprekken die we gevoerd hebben. Zoals al meer gezegd eigenlijk ook een doel op zich.
Hans nogmaals Dank.