Na bijna 8 jaar ben ik blij verrast dat me eerste post hier gewoon nog steeds staat
Heb me wachtwoord weer ververst en leek me leuk om hier eens een update te plaatsen over mijn huidige ervaringen met het merk. Inmiddels samenwonend in een nieuwbouwhuis en meer ruimte gekregen om het HT ook wat meer tot z'n recht te laten komen.
Ben nog steeds ontzettend blij met mijn SR6004, maar daar kom ik zo op terug. Kort geleden heb ik een NR1508 gekocht om een beetje bij te blijven in de nieuwste connectiviteit e.d. HEOS vind ik super werken en heb sinds kort ook een klein Heos 1 speakertje (van de KPN) in de keuken. Werkt echt feilloos.
Wilde eigenlijk na aanschaf van de NR1508 afscheid doen van SR6004. Ben toch enorm blij dat ik dat niet gedaan heb. Ik was erg ontevreden over de aansturing van de NR1508 op de KEF Q5's. T geluid was vlak en niet dynamisch. Moeilijk uit te leggen maar t klonk voor geen meter (pure en pure direct mode ook niet). Vervolgens heb ik de SR6004 weer uit z'n doos gehaald en opgesteld. NR1508 Pre-out L+R ===> 7.1 channel inputs L+R SR6004.
Heel blij mee! Super geluid. De SR6004 heeft gewoon zoveel meer overhead en controle op de speakers. Klinkt echt super. De SR6004 heeft natuurlijk ook nog zijn eigen volumeregeling, die ik tussen de -3 en 0 dB heb staan. Is wellicht wat overkill maar krijg voor mijn SR6004 geen drol meer en heb geen zin om er nu een aparte eindtrap voor te kopen. Dus doe je oude SR niet de deur uit, hij kan prima fungeren als (eind)versterker. Infrarood heb ik uitgeschakeld, zodat ik alleen t volume regel met de NR1508. Aan en uitschakelen heb ik opgelost met een Master-Slave stekkerdoos. NR1508 als Master aangesloten, zodra ik deze inschakel gaan de SR6004, TV, KPN tv ontvanger en mijn 2 ventilatoren in mijn tv meubel aan. Al met al super tevreden met deze oplossing
Huidige setup;
- AVR NR1508 (center en surround L+R)
- AVR SR6004 (fronts L+R)
- TV Sony 48W605c
- HTPC in een Node 202 behuizing (Ryzen 5 1600 met een GTX 970) Gamen, Kodi etc.
- Keuken (Denon Heos 1)
In de nabije toekomst ligt nu om de nog steeds draaiende KEF Q6 center speaker te vervangen voor een grotere broer IQ60 center. De KEF Q5's blijven voorlopig nog, aantal jaar geleden heb ik de scheidingsfilters aangepakt en ben nog steeds heel blij met het geluid.
Wellicht (aangezien ik nu groter woon) ook een kijken naar een sub.
Hoop hier wat inspiratie op te kunnen doen en misschien kan ik hier mijn info weer delen met de ervaringen die ik heb opgedaan ...