De set van Ronin

Gestart door Ronin, mei 19, 2010, 12:29:03

Vorige topic - Volgende topic

Ronin

Huidige set;

Bron; Sonos ZP 90

(externe dac van Metrum Acoustics komt binnenkort)

Voor en eindversterking; Metrum Acoustics HPA-1 en HA3 hybride.

Weergave; Oskar Heil "Kithara" (airmotion transformer)

Interlinks; Van den Hul "the second".

LS kabel; van den Hul "the wind" mkII

Opslag; 1.5 tb NAS in raid 1
"sometimes its better to remain silent and thought to be a foul than to open one`s mouth and take away all doubt"

gerard

Welkom hier!

Mooie set.
Zeer aparte luidsprekers; combi van elektrostaat met woofer??
(maar ze gaan ook al weer weg zie ik) :wink: wat komt er voor in de plaats?

Dat de luidsprekers, de kamer en de plaatsing van de luidsprekers de grootste invloed op het geluid hebben ben ik het wel mee eens :-)

grt gerard
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

jowa

Welkom op dit gave forum.

Hele mooie set  notworthy. Vroeger al eens kleiner AMT's mogen beluisteren, dat hoog is echt zeer schoon.

Ben het compleet met je eens, de basis moet goed zijn, anders heeft klooien met kabels geen zin.

Groeten, Joost

xander32

Welcome.

Bijzondere speakers :yes:. Kan je daar iets meer over vertellen?

Sander.

Ronin

De speakers zijn ontwikkeld door Oskar Heil en geproduceerd door precide (zwitserland).
Het betreft een magnetostaat (de airmotion transformer) voor het hoog (23 khz tot 700hz) met een gevouwen membraam (soort acordeon). De conventionele, liggende driver daaronder loopt van 700 hz tot 28 hz met dank aan een transmisie lijn constructie. Voordeel (is de claim) van deze opstelling is dat de speaker phasecorrect is.

Omdat ook mijn wegen ondoorgrondelijk zijn (ook voor mezelf) kan het gebeuren dat iets waar je eerst rondom gelukkig mee was in relatief korte tijd toch ruimte mag maken voor iets anders. Dat wordt, mits de Kithara`s bij iemand een plek vinden, een zelfbouw speaker van metrum-acoustics. Is een elektrostaat (vanaf 300 hz) met twee conventionele laagweergevers in een open baffle constructie. Voordelen; naadloze overgang tussen laag, mid en hoog. Absoluut geen invloed van de kast, want die is er niet. Rendement is wel een stukkie lager maar doof wordt je er toch wel van.

(foto van esl met dank aan Hans)
"sometimes its better to remain silent and thought to be a foul than to open one`s mouth and take away all doubt"

Mexicaanse Hond

Is dat de set gebouwd door Hans Beckeringh?

Marvin

Ronin

Citaat van: Mexicaanse Hond op mei 20, 2010, 08:25:59
Is dat de set gebouwd door Hans Beckeringh?

De afgebeelde speaker is die gebouwd door Hans Beckeringh. De zelfbouw kit komt van Metrum-acoustics.
Het paar dat ik op het oog heb zal er dus (al is het alleen maar vanwege mijn linkerhanden  :no:) vermoedelijk wat minder gelikt uitzien maar is in type en vorm identiek.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Ronin

Eip

Mooie, set vooral de speakers zijn mooi om te zien.  HB

Gr  Eip.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Shepherd Moon

Hey,

Je bent de tweede al met het air-motion systeem.
Bonbon hier op het forum is er ook eigenaar van met deze luidsprekers : ESS AMT 1D
idd prachtig geluid dat daar uitkomt.

Ziet er een prachtige set uit.  :kwijl:
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

MO

Dag Ronin,

Welkom hier.
Grote set zeg, pfff. Zal vast erg mooi klinken.
Veel lees plezier hier!

Marc
bla

xander32

Citaat van: Ronin op mei 20, 2010, 08:16:44
De speakers zijn ontwikkeld door Oskar Heil en geproduceerd door precide (zwitserland).
Het betreft een magnetostaat (de airmotion transformer) voor het hoog (23 khz tot 700hz) met een gevouwen membraam (soort acordeon). De conventionele, liggende driver daaronder loopt van 700 hz tot 28 hz met dank aan een transmisie lijn constructie. Voordeel (is de claim) van deze opstelling is dat de speaker phasecorrect is.

Omdat ook mijn wegen ondoorgrondelijk zijn (ook voor mezelf) kan het gebeuren dat iets waar je eerst rondom gelukkig mee was in relatief korte tijd toch ruimte mag maken voor iets anders. Dat wordt, mits de Kithara`s bij iemand een plek vinden, een zelfbouw speaker van metrum-acoustics. Is een elektrostaat (vanaf 300 hz) met twee conventionele laagweergevers in een open baffle constructie. Voordelen; naadloze overgang tussen laag, mid en hoog. Absoluut geen invloed van de kast, want die is er niet. Rendement is wel een stukkie lager maar doof wordt je er toch wel van.

(foto van esl met dank aan Hans)
Open baffle: een beetje a-la: http://www.jamo.com/eu-en/products/r-909-description/

Bijzondere constructie. Ik kan er mij geen voorstelling bij maken hoe dat zal klinken :roll:.

Sander.

JeroenGRT

zeer mooi zo'n open-baffle systeem....heb kortgeleden deze set beluisterd:

Wat klinkt dat goed! Het eerste wat mij opviel was de lucht tussen de instrumenten...dit kan volgens mij alleen met een open baffle systeem...wat een sound...en nog betaalbaar ook!

Degene die deze speakers gebouwd heeft, heeft ook de filtering van mijn Vifa Vertigo's gedaan....zeer tevreden!