Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zoldar

op de streamert

Marillion - Sounds that can't be made, gekocht op flac van de band. Prima album.
Paul Simon - Graceland, gisteravond was er een docu over paul en garfunkel op de bbc. blijft een geweldig album. Dat afrikaanse koor in de kamer. sing tanananaaaaaaa!!!  pompom

dan naar vinyl
Michael Jackson - Thriller, ik kreeg gewoon kippenvel bij de titelsong, so creeepy klonk het. en zo levendig. ik weet niet of ik digitaal het zo goed voor elkaar krijg als analoog.

Roger Waters - pro's and cons of hitchhiking. ik zou willen dat ik meer tijd had om te luisteren naar muziek. morgen gaat de wekker weer.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

pietjepc

Dames allemaal op pad. Kan ik lekker even mijn gang gaan:

Dio - Master of the moon HB
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

lo

Klinkt niet verkeerd Hans, beetje "clannad achtig" naar mijn idee. Zeg maar daar zeg je toch geen gatver tegen :schater:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WilliamB

#6245
Citaat van: Whisper.nl op december 13, 2012, 20:20:46

http://www.youtube.com/watch?v=b0K_zBV8IHc

Groet Whisper
Gatver hi hi. Ik ben gek op deze muziek., en heb bijna alle cd`s van "Secret Garden"
Is niet alleen mooi, maar ook van goede kwaliteit. ( Mooi LAAG )

@Leo. Ik heb deze muziek ook op jou SET beluisterd. notworthy

Gr William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) :-) Getverdriedubbeltjes:
Bruckner 4 (zijn mooiste en begrijpelijkerwijs ook zijn populairste)/ Concertgebouw Orkest o.l.v. Bernard Haitink (Philips, (p)1966).
Een knaluitvoering van dit werk. Nu uitgebracht in de virtuoso-reeks van Universal onder Decca. Voor rond de vijf euro's bij de  platenboer (zelfs bij de FRS). Hier kun je je geen buil aan vallen. Goede klassieke muziek voor een prikkie, en nog met een leuk booklet ook wat er ook nog weleens aan ontbreekt. Voor doorgewinterde klassieke muziekliefhebbers (met een ondiepe beurs) zelfs ook interessant. Veel historische opnames zijn, weleswaar niet met het originele artwork, verkrijgbaar, maar wel (op)nieuw en tegen fractie van de prijzen die voor de antiquarische exemplaren betaald moeten worden. Ik wil best €80,00 of meer neertellen voor een tweedehandse complete Brucknercyclus, maar het vormt voor mij nu nog geen prioriteit. Daarom heb ik deze bovenstaande Vierde gekocht in de 2 voor €10,00-actie bij Plato. Een prima voorproefje voor als ik mocht besluiten tot aankoop van de gehele cyclus over te gaan t.z.t. (vakantiegeld pompom).
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Veronica Top1000.
Lang leve de Toyota Yaris, bedrijfswagen, want daarbuiten is het verrekte koud. 


--Verstuurd zonder netwerk--

Marvin

En hulde voor Helly Hansen, wat moet je met dit weer tijdens het buiten spelen toch zonder? :-D


--Verstuurd zonder netwerk--

Cornelis1921

@marvin - byebye Cor. Werkze en het beste marv.
Ik weet hoe het om 's nachts buiten te moeten "spelen" in deze omstandigheden. Ooit 's nachts gevist op de Zuidpier bij vrieskou. Dat was min of meer vrijwillig, maar toch, ik was toen weer blij dat ik nadien in mijn warme mandje kon kruipen.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

#6251
Ach ik ben nu net een Michelinmannetje hoor, -en met een uurtje klaar.


--Verstuurd zonder netwerk--

Cornelis1921

#6252
Citaat van: marvin op december 14, 2012, 04:19:52
Ach ik ben nu net een Michelenmannetje hoor, -en met een uurtje klaar.


--Verstuurd zonder netwerk--
Michelin: A-merk voor banden. Zou dat ook voor werknemers gelden? ;-) :-D
Ik neem aan voor onder de geschetste omstandigheden van wel. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Booker T and the MG's - In the Christmass Spirit.


Lekkere deuntjes, gelijk gebombardeerd tot m'n Kerst-Topper ooit...!

Cornelis1921

#6254
 :-) :-) :-) :-) :-)
Johannes Brahms: Ein deutsches Requiem/ Elizabeth Schwatzkopf, sopraan/ Hans Hotter, bariton/ Singverein der Gesellschaft der Musikfreunde in Wien/ Wiener Philharmoniker o.l.v. Herbert von Karajan (EMI, (p)1947).

» In 1947, tussen ruïnes van het in W.O.II kapot gebombardeerde en vier sectoren verdeelde Wenen, werd Brahm's meesterwerk 'Ein deutsches Requiem' met musici, die overlevenden waren en nauwelijks bekomen waren van de ontberingen van dezelfde oorlog en de nasleep daarvan. EMI-producer Walter Legge (later Schwartzkopf's echtgenoot) wist de met het nazisme bemette blazoen Karajan (omdat hij tussen 1933 en 1945 in Duitsland was blijven door dirigeren, maar ondanks dat als moreel en politiek overtreder als een kleine vis beschouwd werd mede daardoor door de Amerikaanse justitie in het pas bevrijdde Duitsland spottend "Little K" genoemd werd) uit de handen van een zijn zekere gerechtelijke vervolgers te houden en te strikken voor een 10 jarig EMI-contract. Dit was de eerste belangrijke plaatopname voor deze "major". Legge richtte later in Londen het Philharmonia Orchestra op als vehicle voor Von Karajan's kunsten. Ook Otto Klemperer stond in vijftiger en zestiger jaren op de bok van dit orkest als opvolger van Von Karajan, die in 1955 Kurt Fürtwängler na zijn dood in datzelfde jaar opvolgde als chef-dirigent van de Berliner Philharmoniker, waarop hij EMI verliet voor Das Gelbe Label (Deutsche Grammophon Gesellschaft) met wie hij een  contract sloot dat 30 jaar zou duren en de eerste klassieke musicus werd die het tot multi-miljonair (geschat toenmalig persoonlijk  vermogen van ±DM500.000.000) schopte. Geen collega in dezelfde sector heeft dat totnutoe geëvenaard. Zijn muzikale zegetocht is niet door iedereen gelijkelijk gewaardeerd. De "sound" van "Die Berliners" was heel herkenbaar, maar meer commercieel dan artistiek geïnspireerd volgens de kritikasters. Von Karajan hanteerde veelvuldig de "stroopkwast" volgens velen, die toch maar mooi de talloze plaatopnamen bleven kopen. Von Karajan heeft als orkestbouwer en als sounddesigner geen baanbrekend maar wel toonaangevend werk verricht en er valt totnutoe geen evenknie aan te wijzen. Vele dirigenten en orkesten hebben die specifieke sound geprobeerd te imiteren. En met succes. Als één dirigent op dat gebied zijn stempel op de uitvoering van klassieke orkestmuziek heeft gedrukt, dan is het wel Little K. Nu klinkt het internationale orkestenpalet meer dan ooit als een, zo betreurde en zo verfoeide, eenheidsworst. Mede te danken aan een ontwikkeling die door Von Karajan is ingezet: het internalionaliseren van het orkestbestand qua musici werd met het door de beste musici van over gehele wereld naar het Berlijns orkest te halen mede de basis voor hun succes gelegd. Nu doen bijna alle belangrijke orkesten dat. Waardoor alle orkesten bijna dezelfde sound hebben ongeacht de dirigent die erop de bok staat. De artistieke erfenis van Von Karajan is geringer dan zijn zijn invloed als orkestbouwer en sounddesigner, al mag dat eerste beslist niet onderschat worden. Vele, nu nog als, benchmark-uitvoeringen zijn van hand van deze briljante dirigent en veelal met de Berliners. Zoals iemand het eens zij: "Wij spreken hier met gerust hart over, als het om een periode in de klassieke muziekgeschiedenis gaat, over de periode Von Karajan, als wij zijn carrière bedoelen." «


* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *