Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Niber

Citaat van: Zoldar op september 19, 2011, 20:56:48
Pearl Jam - Ten Redux



Mag ik vragen waar je die vandaan hebt? Staat ook nog op mijn verlanglijstje...
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar



ook leuk. in 45rpm. meer groeven per sec = nog meer resolutie en ballen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) :-)
Vaughan Williams: symphonies nos. 3 & 6/ Bournemouth Symphony Orchestra/ Kees Bakels, conductor (Naxos, ©1994). Werkelijk geweldige uitvoeringen onder de baton van de Nederlander Kees Bakels, die nu chef-dirigent van het Maleyan Symphony Orchestra in de hoofstad Koeala Loempoer. Hij heeft vooral gevoel voor het symfonische en heeft daarmee al diverse, door de pers en het publiek hooglijk gewaardeerde, CD's voorzien van contend.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#3139
 :| :| :| :| :|
Shostakovich: vioolconcerten 1 & 2/ Maxim Vengerov, viool/ London Symphony Orchestra o.l.v. Mstislav Rostropovich (Warner Classics & Jazz, ©2009). Geen grotere treurigheid en schrijnendheid dan die vertolkt wordt in het eerste vioolconcert van Dimitri Shostakovich. Gecomponeerd tijdens het schrikbewind (1924-1953) en staatsterreur ten tijde en van dictator Jozef Stalin. Geschreven in 1947 bleef het tot na de dood van Stalin (1953) onder in de la liggen. Opgedragen aan violist David Oistrakh, voerde deze hem ook voor het eerst uit. Het tweede was eveneens opdragen aan Oistrakh, ter gelegenheid van zijn 65e verjaardag, doch de componist had zich een jaar vergist. Ter gelegenheid van de werkelijke 65e verjaardag, een jaar later, componeerde Shosta een vioolsonate.
P.S. Deze uitvoeringen zijn van topklasse: Maxim, Slava en de LSO hadden er zin tijdens de opnamedagen.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#3140
 :-) :-) :-) :-) :-)
'Genesis Revisited' - Steve Hackett and Friends (©2004). Ook weer zo'n steengoede collectie aan songs. Dit maal arrangementen en bewerkingen van de oude en betere Genesis songs. Met als absolute hoogtepunt is de non-Genesis song 'Valley of the Kings'. Weergaloos hoe Steve hierin zijn, toendertijd nieuwe, elektrische gitaar laat zingen.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Citaat van: Marco op september 20, 2011, 22:02:30


HB
]Jij ook  :angel:
Vandaag zat deze in de bus (duurde wel lang na status "verzonden", maar cd is vanuit Hongkong gepost!), nu bij nummer 5 aanbeland.
Moet zeggen dat de cd wel erg klinisch is opgenomen, de drums hadden wel wat meer naar voren mogen komen en Labrie´s stem is niet eens slecht  HB
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) ( :-) )
Toch wederom brackets om de vijfde smiley voor 'Out of the Tunnel's Mouth' van Steve Hackett. Beluister dit album nu voor de tweede maal in successie vanmorgen, maar een album zoals 'To Watch the Storms' klinkt toch iets geïnspireerder en bevlogener, vandaar. Op zich nog altijd stukken beter dan de tsunami aan bagger wat er wekelijks 'in de markt gezet' wordt
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

joep

De tsunami aan bagger wat er wekelijks 'in de markt gezet' wordt. Klopt helemaal. Nee vroeger had je pas echte muzikanten. Dat is dan ook de reden dat ik jaarlijks hooguit 2 plaatjes koop die nieuw zijn uitgekomen. Daarnaast nog zo'n 10 oude opnamen en dan is het ver op.
Zal wel niet meer veranderen daar ik me niet zie staan springen met zo'n leeghoofd als Britney op de draaitafel.
Versta 9 van de 10 keer toch al niet wat ze zingen. Het zijn ook vaak ééndagsvliegen die een plaatje uitgeven vaak i.c.m. een film en dan is het 2 maanden later helemaal over. Er komt nog wel een vervolg album maar daar worden er ook hooguit 23 van verkocht.

WimPeu

#3146
Niet met jullie eens. Er komt wel degelijk nieuw materiaal uit wat zowel klankmatig als muzikaal interesant is hoor. Selah Sue bv maar ook ouwe rotten die nieuwe werk maken wat het beluisteren meer dan waard is...deze week alleen al de nieuwe Dream Theater en de Mick Jagger hobbyclub Superheavy bv. 

En wat het Britney Spears voor beeld betreft zou ik me ook eerst wat beter inlezen Joep. http://nl.wikipedia.org/wiki/Britney_Spears  kijk maar eens onderaan wat zij verkocht heeft 14 jaar na Baby One More Time Het is niet mijn ding maar een eendagsvlieg is het nou niet bepaald meer en ook haar 2e plaat verkocht ietjes meer dan de 23 stuks.... :-D

Citaatje:
Spears has sold over 100 million records worldwide. According to the Recording Industry Association of America (RIAA)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WimPeu

Daar gaat het niet om tegenwoordig....sales, sales...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES