Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 45 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

#3105
 :-) :-) :-) :-)
Wederom Bruckner 3: dezelfde uitvoering als gisteren nacht. Zeer mooie, "vederlichte" uitvoering, die toch met voldoende portamento wordt gebracht. Niet (te) zwaar en/of (te) donker als in veel uitvoeringen van de derde. Dirigent Andris Nelsons heeft duidelijk voor een wat lichtere toets gekozen. Bruckner krijgt zo een plezierige lichtheid welk past bij de blijmoedigheid van zijn geloof n.l. het, Oostenrijks, Rooms Katholicisme.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#3106
 :-) :-) :-) :-) / :-) :-) :-)
Wederom laat-romantiek: Tchaikovsky: symfonien 2 en 4, uitgevoerd door het Pools Nationaal Radio Orkest van Katowice o.l.v. de Brit Adrian Leaper.
Tchaikovsky staat vaak borg voor enig muzikaal vuurwerk. Zo ook in deze symfonien en dan vooral in hoekdelen.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#3107
 :-) :-) :-) :-) :-)
Nog meer laat-romantiek: Mahler: symfonie nr.9, gespeeld door de Staatskapelle Berlin o.l.v. Daniel Barenboim.
Barenboim groot dirigent, nog groter pianist. De dirigent Barenboim staat dus in de schaduw van de pianist Barenboim. Hoewel hij in deze uitvoering van Mahler's negende laat horen dat hij ook met baton tot zeer mooie dingen in staat is. Ook zijn Mahler's zevende is op CD om te zoenen, al deelt niet iedereen deze mening.
Weinig goede solisten en componisten worden ook net zo goede dirigenten en omgekeerd. Vaak is dus het devies: schoenmaker blijf bij je leest. Uitzonderingen zijn de Belgische counter-tenor René Jacobs, die een meer dan uitstekend dirigent is geworden of de dirigenten Gustav Mahler en Leonard Bernstein, de eerste Oostenrijker, de tweede Amerikaan, bleken ook als componist heel succesvol te kunnen zijn. In Nederland kennen Reinbert de Leeuw en Theo Loevendie, de eerste een succsvol pianist/dirigent, de tweede een succesvol saxofonist/componist èn begenadigt muziekdocent.
Musicologen staan bekent om het feit, dat zij wel het notenschrift kunnen lezen maar bijvoorbeeld niet kunnen componeren. Ook bevestigt de uitzondering de regel: de Nederlander Marius Flothuis was naast musicoloog en Mozartkenner ook componist. De Britse broers Colin en David Matthews blijken ook naast musicoloog tevens als componist succesrijk te zijn.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *





Marantz 81

#3112
Yeah  :yes:

Heb een the best of toto dubbel cd ,en die is al bijna versleten  clown1 na een jaar



http://www.youtube.com/watch?v=xCMeShwz3wk


Janver

Ha Ha, was net ook Toto aan het luisteren.

Nu Phil Collins - No Jacket Required

Zo nog even een stukkie Giovanca omdat mijn vriendin dat wil luisteren.


Vandaag zo veel mogelijk geprobeerd Radio 2 te luisteren, de Canon van de popmuziek. Ongeveer 4 uur in de auto gezeten(waarvan 45 minuten in België/Antwerpen), maar op kantoor veel te druk geweest om ook maar even de muziek aan te hebben. Ik dacht eerst dat het een soort van Top2000 zou worden maar gelukkig is het toch een hele bijzondere lijst geweest.

Gr.

Jan
Hier kan uw reclame staan!

Cornelis1921

#3115
 :no: Tot nu toe: (nog)NIKS VAN DAT ALLES! Bankzaken geregeld, terwijl de hachee op het vuur stond te pruttelen. Ook de wekelijkse gang door de mail-boxen gemaakt. Even bij Amazon.de langs geweest en geprobeert E-mailcontact te zoeken met het Muziekgebouw aan 't IJ betreft het opheffen van donateurschap. Ook zij voelen de kille wind der cultuurbezuinigingen om de oren, helaas ben ik niet degene die financieel in staat is hun leed structureel te verzachten. Al is het natuurlijk ook mijn leed als vaste bezoeker van concerten aldaar.
Zo nu ga ik achter de laptop vandaan, na hem afgesloten te hebben of course. Wii aan, muziek in de CD-speler, insuline en andere medicatie tot mij nemen: dan is de nacht pas echt begonnen...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#3116
 :yes: Berlioz' 'La Damnation de Faust' o.l.v Bernard Haitink klinkt uit (h)oorschelpen van de hoofdtelefoon.
Helaas spelen de (hinderlijke) gehoorklachten vannacht weer op - door een medische ingreep (5/2008) aan mijn kaken is de rechterbuis van Eustachius afgeklemd komen te zitten waardoor het adequaat accomoderen van de druk in het middenoor zodanig vertraagt wordt, dat het vaak zo'n twee dagen duurt voordat de binnendruk achter het trommelvlies gelijk is aan de buitendruk (atmosferische druk). Zo'n relatieve onder- of overdruk gaat gepaard met vervorming van een lokaal bestaande tinnitus (sinds 6/2004). Gevolgen: een hevig suizen, stijle afvlakking van de hoge tonen en een instabiel (sensatie van een "wapperend") trommelvlies. Deze cyclus duurt normaliter twee dagen, bij een stabiele atmosfeer enkele dagen tot (een) enkele we(e)k(en) langer.
Ik heb al eerderde vraag gesteld: zijn er misschien nog meer forummers met (ernstige en/of hinderlijke) gehoorklachten? Ik verneem dat graag.
Groet, Cor.
N.B. De muziek waar ik nu naar luister is overigens prachtig. En dat is een van de kern-interesses van het forum. De rest ook niet onbelangrijk is van bijkomend belang.
Zo, en nu weer helemaal on-topic...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

joep


joep