Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 37 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) :-)
Na de vioolconcerten van Adams en Glass (McDuffie/Houston/Esschenbach) nu: Mahler 3 uit de EMI-box met het Kölner Rundfunkorchester o.l.v. Gary Bertini.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#4321
 :-) :-) :-) :-) :-) Uit diezelfde Mahler-box, Symfonie Nr. 4.
De onderkoelde esteathiek van deze interpretaties kruipen mij nog niet echt onder de huid, maar mooi zijn ze zeker wel. I.i.g. zijn ze wel een blijvertje naast het emo-geweld van Bernstein. Bertini doet mij denken Haitink in zijn eerste cyclus met het KCO en in de verte aan Abbado.
De wat droge akoestiek van de zaal draagt zeker bij aan een wat afstandelijke, no-nonse sfeer. Qua klankschoonheid (ware klankpracht) en muzikale rijkdom is het een top-cyclus als gaat om de velen die afgelopen decennnia zijn opgenomen en (her)uitgebracht.
Men vraagt zich overigens ook, terecht, af waarom Gary Bertini nooit is doorgedrongen naar een eredivisie-orkest. Ook Jo-Anne Falletta en Marin Alsop zouden op hun leeftijd een eredivisionist krijgen, alsook hier vriendjespolitiek en ellenbogenwerk niet soms de doorslag geven. En dan hebben we het nog niet over glazen plafond voor de vrouwen gehad.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

211

Bach... De Mattheus Passion... wat anders op goede vrijdag ?

Helaas kan ik vanavond niet naar het concertgebouw in Amsterdam.... Damn...

Dan maar de Marantz & Canton combi vol aan de bak... ;-)

De opname van Philippe Herreweghe met La Chapelle Royale, Parijs en
Collegium Vocale, Gent (solisten Howard Crook, Ulrik Cold, Barbara Schlick,
René Jacobs, Hans-Peter Blochwitz en Peter Kooy) uit 1985.

Briljant...!!!

Toch een beetje het gevoel van een echte concertzaal...
Zolang je maar geniet....

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

Spiritual Envirmonent Anugama -> Healing

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

jrm


jrm


Cornelis1921

#4327
Citaat van: 211 op april 06, 2012, 15:32:09
Bach... De Mattheus Passion... wat anders op goede vrijdag ?

Helaas kan ik vanavond niet naar het concertgebouw in Amsterdam.... Damn...

Dan maar de Marantz & Canton combi vol aan de bak... ;-)

De opname van Philippe Herreweghe met La Chapelle Royale, Parijs en
Collegium Vocale, Gent (solisten Howard Crook, Ulrik Cold, Barbara Schlick,
René Jacobs, Hans-Peter Blochwitz en Peter Kooy) uit 1985.

Briljant...!!!

Toch een beetje het gevoel van een echte concertzaal...
Heb 'm niet :no:, maar moet een van de mooisten zijn, zoniet de mooiste :yes:. Is nu nog voor iets minder dan 30 euro te koop in een budgetuitvoering (op Harmonia Mundi).
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Niber

Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Niber

Citaat van: 211 op april 06, 2012, 15:32:09
wat anders op goede vrijdag ?


Afghan Whigs - Gentlemen




Blijft één van mijn favoriete cd's.  notworthy

Ook op dit album spuwt Greg Dulli alle emoties en ellende er weer op een haast kwellende manier uit.

Mijn persoonlijke hoogtepunt van de cd: Debonair (nr. 4).


Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Cornelis1921

#4330
 stupid Niber, wie is dat op de foto van jouw avatar, Greg Dulli van Afghan Whigs soms? Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Niber

Citaat van: Cornelis1921 op april 06, 2012, 22:32:51
stupid Niber, wie is dat op de foto van jouw avatar, Greg Dulli van Afgan Whigs soms? Groetjes, Cor.

:yes:

Na een paar maand Townes van Zandt ( notworthy ) was het tijd voor een nieuwe muzikale held onder mijn naam.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Cornelis1921

#4332
Citaat van: Niber op april 06, 2012, 22:40:43

:yes:

Na een paar maand Townes van Zandt ( notworthy ) was het tijd voor een nieuwe muzikale held onder mijn naam.
Ik deed een poging om Afghan Wihigs correct te spellen, met tweemaal een h.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marantz 81

Nog een keer :yes: dit is teminste echte muziek  pompom

Beter als die shit van bijvoorbeeld katy perry die via een computer maar een beetje commercieel moet klinken  puke


http://www.youtube.com/watch?v=fzWQV5OiQQQ&feature=youtube_gdata_player

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) :-)
Als alles volgens plan verloopt dan luister ik vannacht naar drie achtereenvolgende Mahler symfonieën: nrs. 3, 4 en 5, verdeeld over 4 aaneensluitende CDs. Deze allen uit dezelfde (EMI-)box: Mahler, The Complete Symphonies/ Kölner Rundfunkorchester o.l.v. Gary Bertini.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *