Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Cornelis1921

Citaat van: jowa op februari 09, 2012, 12:47:12
Citaat van: Zoldar op februari 09, 2012, 09:24:46
Told you.

Ocean Cloud is een meesterwerk.

Geniet ervan!

Marbles is echt één van de betere albums van Marillion. Heb deze in de speciale uitvoering met alle anmen er in van mensen die het album hebben besteld terwijl deze nog moest worden opgenomen, waaronder ik  8-)
Klopt, dat initiatief is mij bekend. Toen die mogelijkheid , te kunnen intekenen voor dat Marbles-project, zich voordeed was ik net fanclublid af, anders was mijn naam waarschijnlijk ook in die 'special edition' terecht gekomen. Ik was op dat moment even met heel andere dingen dan muziek bezig. Anorakphobia was de laatste CD die via de (Britse) fanclub gekocht heb. Was tevens de voorganger van Marbles.
En genieten zal ik zeker doen!
Dank en groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#4082
 pompom Level 42: 'Lessons in Love' (2CD). Zo;n beetje alle hoogtepunten van deze typisch jaren tachtig band. Funky sound, soepele  en catchy melodieus rythmische arragnementen.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#4083
 :-) :-) :-) :-) :-)
Mahler: Symfonie Nr. 3*/ Das Klagende Lied (dln. 1 & 2)/ Heather Harper, sopraan/ Maureen Forrester* & Norma Procter, alt/ Werner Hollweg, tenor/ Koor van de Nederlandse Radio Unie (later Groot Omroepkoor genoemd)/ Concertgebouw Orkest o.l.v. Bernard Haitink (Philips, ©1966/ Symf. 3). Een magnum opus van een symfonie en van zijn dirigent. Waarschijnlijk de benchmark-uitvoering van deze symfonie voor de jaren zestig en zeventig op discografisch gebied. Totdat Abbado en Bernstein hun zieleroerselen aan de zilveren schijf toevertrouwde. Bernstein had al in 1962 (voor CBS) een formidabele Mahler 3 opgenomen met de New Philharmonic en deed dat met hetzelfde orkest een kwart eeuw later nog eens dunnetjes maar niet minder indrukwekkend over (dit keer voor DGG). Abbado speelde, samen de Wiener Philharmoniker, aan het begin van het digitale tijdperk, in 1982, eveneens monumentale Derde Symfonie in voor DGG. Mahler's Derde is na, respectievelijk, zijn Eerste en zijn Vijfde de door mij meest beluisterde werk. Door zijn tijdsduur (± 100 minuten) is het niet mijn favoriet om zomaar even te beluisteren. Maar qua schoonheid en luistervreugde is hij dat wel. Het is met de Zevende de meest mysterieuze van alle Mahler (10) symfoniën.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#4084
 :-) :-) :-) :-)
Rodion K. Shchedrin (b. 1932): o.a. Carmen Suite (van het ballet naar de opera van Bizet)/ Ukraine State Symphony Orchestra o.l.v. Theodor Kuchar (Naxos, ©1994)
Ooit eens voor weinig op de kop getikt bij de Mediamarkt(Rijswijk). Weinig beluisterd tot nu toe. Maar een alleraardigste CD. Shchedrin komt uit de school van Shostakovitch. Alleen componeert hij geen muziek met dwarse, schurende en schrijnende harmoniën, integendeel zijn muziek is veelal tonaal en staat meestal in een opgeruimde stemming. Zo ook deze Carmen Suite, had door de leermeester zelf gecomponeerd kunnen zijn, denk maar aan de Tahiti Trot.
Naxos bewijst al jaren vergeten en onbekende componisten een grote dienst door hun werk voor de eerste keer of opnieuw te laten opnemen en uit te brengen.
Dit aspect van de portefeuille kan natuurlijk alleen gefinancierd worden met fondsen uit de 'blockbusters'. Denk dan maar aan de recente Shostakovitch-cyclus onder Petrenko en de Dvorák-knallers onder Alsop.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

mountainbiker

versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

mountainbiker

versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

jowa

Lekker van alles aan het luisteren vandaag.
Begonnen met Beth Hart en Joe Bonamassa, echt een heerlijk album en wat strot heeft dat mens  notworthy
Daarna door met Jeff Buckley en het album Grace, kippevel, wat kon die gozer zingen.

Net nog even Lizzy Grant a.k.a. Lana del Rey (beroemd vanwege haar hit Videogames) haar eerste album beluisterd, zou niet meer te vinden zijn op het internet.... echt wel  :-D :roll: :mrgreen:
Je hoort al wel de stem, maar de productie zelf is te poppy en hoort daar niet bij.
Zo meteen haar alter ego Lana del Rey met Born to Die maar even opzetten om te zien of dat album wat is.

Nu Great Recordings Of The 50's op staan. Lekkere relaxte muziek.

Exxar

Lana Del Rey, Born to die.

Hoewel ze tegenwoordig met de grond wordt gelijk gemaakt (ivm een minder goed live optreden enz...) vind ik het toch een goede cd die nooit tegensteekt.
En haar stem heeft gewoon iets.

Totofan

Ik luister nu naar Terry Brock - Diamand Blue goed album als je van aor/rock muziek houd.

Groet  Marcel

Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Niber

Op Cultura 24:




Wat een held was die Phil Lynott ook!!  notworthy
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

jowa

Vanmiddag Lana del Rey met Born to Die beluisterd.
Ik vind het een redelijke CD, aantal nummers zijn echt zeer goed, aantal nummers zijn te kinderachtig.
Wel veel beter dan toen ze nog Lizzy Grand heette  :-)