Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

#4065
 :-) :-) :-) :-)
Symfonien 2, 3 & 5 en enige symfonische gedichten zoals 'De zwaan van Tuonela'. Van Jean Sibelius gespeeld door de Oslo Philharmonic Orchestra o.l.v. van toenmalig chef-dirigent Mariss Jansons. Op EMI fforte (2CD), ©1995
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Symfonien 1 & 2, ook Sibelius, dit keer in een uitvoering van het Helsinki Philharmonic Orchestra o.l.v. Paavo Berglund. Eveneens op EMI (gemini, (C)2005).
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#4067
 :-) :-) :-) :-)
Bassist Paul Chambers c.s. in 'Whims of Chambers' op Blue Note.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#4068
 :-) :-) :-) :-) (:-))
Mahler 3/ Michelle DeYoung/ div. koren/ Chicago Symphony Orchestra o.l.v. Bernard Haitink (CSO Resound, ©2007/ 2CD)
Een Derde van Mahler waar de beoordelingen ervan nogal uiteenlopen. Hij is qua opzet aan de trage kant, typisch Haintink - die heeft zelden haast. Ik vind deze uitvoering moeilijk te omschrijven. I.i.g. zeer zorgvuldig met een hoofdrol voor de technici onder aanvoering van balance-engineer Jonathan Stokes. Deze uitvoering mist enigzins vuur en passie, maar wordt wel daardoor zeer evenwichtig uitgesponnen naar zijn climax, te evenwichtig naar mijn smaak. Een uitvoering volgens het boekje, zonder dieptepunten maar ook zonder echte hoogtepunten. Maar voor wie een degelijke uitvoering zoekt zonder opsmuk een goede keuze. Zeer onterecht was overigens de kritiek in LUISTER op de performance van alt Michelle DeYoung, deze zou hier een te nadrukkelijk vibrato laten horen: niets van waar - volgens mij heeft de recensent naar een andere uitvoering geluisterd.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#4069
 :-) :-) :-) :-) :-) Net binnen:
Rimsky-Korsakov: Sheherezade/ Tsar Saltan Suite/ The Bumblebee/ Maria Larionoff, solo-violin/ Seatle Symphony o.l.v. Gerard Schwarz (Naxos, ©2011).
Een zeer beroemd en vertrouwd onderdeel van het z.g. ijzeren repertoire voorbeeldig uitgevoerd. Steekt de uitvoeringen van Kondrashin en Gergiev (beiden op Philips) stevig naar de kroon. Eigenlijk behoort deze uitvoering tot dezelfde (wereld)klasse. Deze overdonderd niet meteen, zoals die van Kondrashin en Gergiev wel doen, maar is een groeidiamantje, langzaam en gestaag laat het zijn kwaliteit(en) horen en waarom Gerard Schwarz' zich kan meten met die van de twee Russen.
Een zeer verfijnd klankweefsel uitgelegd op ondergrond van prima instrumentatie en evenzeer voorbeeldig vastgelegd. Amerikaanse no-nonsense aanpak tegen de zwaar en soms overdramatisch slavische.
Voor wie aan dit werk geen buil wil vallen, is dit ook een eerste keuze. Voor rond €8,= bent u de gelukkige eigenaar van deze muzikale edelsteen.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

schieper

Gisteren LP van supertramp geluisterd.... Ik krijg gewoon goede zin van platen luisteren. Bizar om te constateren dat me een plaat echt raakt. Dat ik me dan realiseer dat ik 10 minuten heb zitten grijnzen :-)

Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

Whisper.nl

Met veel plezier de CD Drums United - World of Rhythm - beluisterd.  HB

Dat klinkt wel erg aangenaam.

Maandag ochtend maar even op een iets hoger volume opnieuw beluisteren. redface

Groet Whisper  byebye

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

schieper

Supertramp en een of andere vage LP van de stones. Een cuver van j. reed met een ontstemde bas gitaar  :-D Echt gaaf
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

Zoldar

dark side of the moon in 4 formats  :-P

Nu - Piper at the gates of Dawn. What were they using?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

pameijer

Leonard Cohen - Live in London

Net Audessey ingeregeld en ff checken! Rears lijken iets te hard door te komen.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

schieper

Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

Cornelis1921

#4076
 :-) :-) :-) :-) :-) :-)
MARBLES by Marillion: GENIAAL!!! Trok mij in één keer uit mijn aandacht voor, weleswaar wat routinieus - maar toch, videospel. Ik moest ermee stoppen, deze muziek eist alle aandacht op. Voor wie nog twijfelt... kopen dit juweel, maar dan wel de dubbelaar met 'Ocean Cloud' erop.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar

Told you.

Ocean Cloud is een meesterwerk.

Geniet ervan!
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Totofan

Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

jowa

Citaat van: Zoldar op februari 09, 2012, 09:24:46
Told you.

Ocean Cloud is een meesterwerk.

Geniet ervan!

Marbles is echt één van de betere albums van Marillion. Heb deze in de speciale uitvoering met alle anmen er in van mensen die het album hebben besteld terwijl deze nog moest worden opgenomen, waaronder ik  8-)