Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

John Adams: 'Harmonium/ Sergey Rachmaninov: 'The Bells'/ Renée Fleming Et Al/ Atlanta Symphony Chorus and Orchestra o.l.v. Robert Shaw (Telarc, ©2005).
De Adams is hypnotiserend, neemt je helemaal mee in hogere sferen. De Rachmaninov 'plungs' je in de diepte van het bestaan: de dood, dat echter ook in tegenovergestelde richting wordt beleefd.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op december 10, 2011, 05:28:27
John Adams: 'Harmonium/ Sergey Rachmaninov: 'The Bells'/ Renée Fleming Et Al/ Atlanta Symphony Chorus and Orchestra o.l.v. Robert Shaw (Telarc, ©2005).
De Adams is hypnotiserend, neemt je helemaal mee in hogere sferen: de hemel. De Rachmaninov 'plungs' je in de diepte van het bestaan: de dood, dat echter ook in tegenovergestelde richting wordt beleefd. En dat terwijl zowel Adams als Rachmaninov atheïsten zijn.
In reprise, deze sublieme CD.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *



jrm


jrm



Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Zweef

Dave Brubeck, Take Five, erg lekker!

En dan ben ik eigenlijk helemaal niet zo'n Jazzliefhebber!

(ja, daar zit een uitdaging in, wie voedt deze halve wilde op?)
Nu: Marantz PM-7200B, CD-72MKII, CD-72mkII SE, SA-7001, ST-50L
Ooit: CD-42 MkII, PM-80MkII, SC/SM-80 en nog wat ander spul

lo

#3654
Citaat van: Zweef op december 10, 2011, 22:29:07
Dave Brubeck, Take Five, erg lekker!

En dan ben ik eigenlijk helemaal niet zo'n Jazzliefhebber!

(ja, daar zit een uitdaging in, wie voedt deze halve wilde op?)

Idd, lekker nummer. Zeker met de ingebrachte stereospreiding. Is voor mij een referentie nummer en staat bij mij op "de dali CD volume 2"
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Cornelis1921

#3655
 :-) :-) :-) :-)
Mahler: 'Das Lied von der Erde'/ Ruxandra Donose, alt/ Thomas Harper, tenor/ National Symphony Orchestra of Ireland o.l.v. Michael Halász (Naxos, (P)1993).
Mahler's mooiste 'symfonie' in een meer dan acceptabele uitvoering en dito opname. Klassiek van kwaliteit hoeft niet duur te zijn: NAXOS! Na deze commercial break, het echte werk: Naxos heeft onlangs een nieuwe uitvoering dit werk uitgebracht. Hans Graf leidt hierin de Houston Symphony. Twee gelauwerde solisten, waarnder de alt Barbara Henchel, deden de rest. Heb'm besteld bij FRS en ligt voor het eind van het jaar bij mij in brievenbus.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#3656
 :yes: :yes: :yes: :yes: ( :yes: )
Steve Hackett: 'Guitar Noir'. Beluister hem nu pas voor de tweede maal: wunderschönes CD, kann ich mal sagen. Hackett als vanouds: geweldig! Ja, je een HACKETTEER of niet. Nu, ik ben naast Mahleriaan ook Hacketteer: the best of both worlds!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#3657
 :-) :-) :-) :-) :-)
Maurice Duruflé (1902-1986): Requiem Op.9/ Messe «Cum Jobilo» Op.11/ 4 Motets.../ Notre Père/ Anne Sofie von Otter, mezzo/ Thomas Hampson, baryton/ Marie-Claire Alain, orgue/ Orfeon Donostiarra (dir. J.A. Sainz)/ Orchestre du Capitole de Toulousse/ Michel Plasson, direction (EMI, ©1999).
Naar mijn smaak een der mooiste producties met werk van Duruflé. Er wordt geïnspireerd gespeeld en hemels gezongen. Fabelhaft, deze zeer Franse uitvoeringen. Zelfs Von Otter en Hampson komen los van hun noordelijke roots onder leiding van de talloos keren gelauwerde Michel Plasson, die ZIJN orkest wereldfaam bezorgde onder andere musici en orkestleiders. Het orkest werd een begrip. Een goed voorbeeld van hoe belangrijk een (vaste) dirigent kan zijn.
Thomas Beecham, Bernard Haitink, Charles Dutoit en zelfs een Herbert von Karajan en noem maar op, waren niet a
slechts orkestbouwers maar ook bouwers en hoeders van het orkesteigenklankkararakter. In deze tijd van kortlopende contracten, flitstransfers, overwegende gastdirigentschappen en veelvuldige freelancing is een gestage, degelijke, op de toekomst gerichte lange termijn orkest- en répertoireopbouw steeds zeldzamer aan het worden, Dat in combinatie met de internationale mobilteit van dirigenten èn musici, doet veel orkesten hetzelfde klinken. De herkenbare eigen orkestklank verliest steeds meer terrein en wordt een zeldzaamheid. Zonder intensief en langjarig aan de orkesten verbonden bouwende dirigenten smaakt het orkestlandschap binnenkort naar een echte eenheidsworst.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#3658
 :-) :-) :-) :-) (:-))
Antonin Dvorák: Simfonie Nr. 4 in d Op.13 & Nr. 5 in G Op. 33/ Slovak Philharmonic Orchestra o.l.v. Stephen Gunzenhauser (Naxos, ©1989).
Bijna de gehele, zeer lovenswaardige Gunzenhauzer, cyclus in 2006 gekocht voor een prikkie gekocht bij Breukhoven's Van Leest in Leiden. Alleen Simfonie Nr. 9 ontbrak in de bak. Maar omdat deze, als enige, (ook) geen Penguin guide (***)beoordeling gekregen had, zoals de overigen. Dus vond ik het ook niet nodig om deze (elders) te kopen of te bestellen. Genoeg goede tot uitmuntende uitvoeringen reeds in het rek staan. Komt mede omdat dit een all time concert hall en recording favorit is. Net zoals de negende van Van Beethoven, je moet hem uitgevoerd en als even kan ook vastgelegd hebben.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar


http://youtu.be/xPL3O7NmgpI

tip van flip voor de mensen met een DAC of Reciever.

Zit hier lekker David Gilmour - DVD 24bit/48khz  over de stereo te luisteren. Op de DVD staat ook een stereo versie van het concert (in LPCM). De Sony DVD speler (die als SACD speler CD/DVD loopwerk dienst doet) geeft lpcm aan de DAC en die maakt er fijne muziek voor de stereo set voor.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden