Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

Marantz 81

zondag avond bij wim gehoord erg mooi nummer ,en klonk zo mooi op die Ushers  notworthy

http://www.youtube.com/watch?v=BsQ8FGGNDq8

WimPeu

:yes:
Een van de beste surround live mixen die ik heb gehoord.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

jrm

Cornelis1921

:-) :-) :-) :-) :-) Dvorak: symfonie 8 & 9/ Berliner Philharmoniker/ Raphael Kubelik. Een van de duidelijke voorbeelden van uitvoeringen, waar alles aan klopt zonder klinisch en steriel te klinken. Het was zijn handelsmerk, die humaniteit, die hij zijn uitvoeringen meegaf. Er waren/zijn wel meer dirigenten, die als 'humaan' getypeerd werden/worden, maar Kubelik 'was' het ook. Dat hoor je ook aan de uitvoeringen: getuigen van grote preciezie en toch emotioneel meeslepend. De cyclus waar deze 8 & 9 uit afkomstig zijn (DG), moest het afleggen tegen die van Istvan Kertész met de London Symphony Orchestra(Decca) qua populariteit, hoewel zijn 8 & 9 niet meeslepender zijn. Volgens 'kenners' zijn de Kertész uitvoeringen de beste. Modernere uitvoeringen zoals die laatstelijk van Marin Alsop met de Baltimore Symphony Orchestra(Naxos), oogsten ook veel waardering, zowel bij pers als publiek.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

:-) :-) :-) :-) :-) Dvorak: symfonie 8 & 9/ London Symphony Orchestra/ Istvan Kertész. Opnametechnisch, deze klinkt 'ruimtelijker' en 'warmer', daarom is deze ook de betere uitvoering boven die van Kubelik. (DECCA-boys werden geroemd om hun technisch kunnen.) Muzikaal ontlopen zij elkaar nergens, tenminste op hoofdlijnen. Kertész, de warmbloedige Hongaar en Kubelik, de temperamentvolle Tchech. Natuurlijk, daardoor alleen al is er verschil van aanpak, die zie zich vooral in de details laat gelden. Waar bij Kertész de strijkers verfijnder en genuanceerder klinken, zijn bij Kubelik de blazers beter aan zet, Vlak echter ook de verschillen in  speelcultuur en karakter van de beide orkesten niet uit. Continentale orkesten, zeker de Midden en Noord Europese, hebben een prominentere blazersectie (Bruckner, Sibelius en Mahler) t.o.v. West Europese  en Angelsaksische [ondanks de Brassbandcultuur aldaar] orkesten, die in verhouding veel meer aandacht schenken aan hun strijkerssecties. Ook de Mediterane orkesten kennen hoog rètteketèt-gehalte. Hoe oostelijker je echter weer komt, hoe uitgebalanceerder de orkesten klinken. Russische en ook Aziatische orkesten klinken heel evenwichtig. Ondanks het feit dat de één temperamentvol is t.o.v. het flegma van de ander.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

:-) :-) :-) :-) :-) Who's 'Next': de enige CD van de (nog) in mijn bezit. Het eerste rockalbum waar de synthsizer (A.R.P. en VCS3) als gebruikt werd om structuur aan te brengen binnen i.p.v. een laagje glans over de muziek, in dat opzicht was 'Who's Next' ook pionierswerk. Het was ook de plaat, waarop drummer Keith Moon ritmevaster en preciezer het hout hanteerde. Waarschijnlijk het beste album wat The Who heeft nagelaten,  beter dan 'Tommy' en 'Quadrophenia', naar mijn bescheiden mening. Ook aan deze plaat kleven herinneringen: Amor die nodeloos en vruchteloos mijn hoofd op hol bracht in de zomer van '71. Kocht al zeer jong progressief vinyl ('70) of ruige rock (C.C.R. '69). Amper van de lagere school of het was raak: een serieuze, levenslange hobby werd geboren in de schoolbanken van de brugklas van het voortgezet onderwijs. Amper een brugpieper of het virus infecteerde mij. Had op gegeven moment al snel bijna alles van de Creedence Clearwater Revival, mijn eerste muzikale helden. Spaargeld had ik niet, maar muziek... Al spoedig een krantenwijk 'und Jetzt gang loss'. Na C.C.R. de progrock, 'Lucky Man' van Emerson, Lake & Palmer was de eerste stap. Klassiek en jazz kwamen wat later binnen mijn gehoor bereik, aanvankelijk aan de hand van schenkingen, later in het CD-tijdperk de revitalisator van een hobby op dood spoor. Musica est..., een motto, dat meer met zich meebracht dan muziek alleen: 'a real fire starter, that ignites mind and soul', dat soms meer dan verdraaglijk was.

Cornelis1921

:-) :-) :-) :-) :-) 'Tried and True'-The Best of Suzanne Vega/A&M, 1998. Startend met het ontroerende/aangrijpende 'Luka'.  Een compilatie van het beste uit de eerste helft van haar carrière en duidelijk haar meest creatieve periode. Was enige tijd geleden te vinden in de ramsj bij o.a. Van Leest: eeuwig zondig, maar instappers hadden er een koopje aan, al koop je geen muziek per strekkende minuut...

Marantz 81

Hier ben ik geweest was echt leuk  :yes: daar hebben ze pas Laag en SPL   HB zoveel laag dat men broekspijpen beweegde en men neus vleugeltjes trilde  :-D

Volgend jaar weer  pompom

http://www.youtube.com/watch?v=1QxLoMbFVKw

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marantz 81