Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

NB en 4 gasten bekijken dit topic.

Whisper.nl


http://www.gjallarhorn.com
Regio :Finland/Zweden
Genre : Scandinavische cross-over
Story :
Enkele Zweeds-sprekende Finse muziek-studenten hebben naast hun taal (slechts 6% van de Finnen spreken Zweeds) ook hun visie op muziek gemeen. Ze brengen oude, vaak mythische middeleeuwse liederen in moderne arrangementen (maar wel enkel akoestisch). Hun instrumentarium is zeer 'wereldmuziek' voor een Finse groep. Maar hun muziek klinkt wel degelijk Scandinavisch. De diepe tonen van de digeridoo en de behekste zuiderse percussie dragen alleen maar bij aan de sfeer opgeroepen door de duivelse violen. Een dergelijke epische drive wordt maar zelden gehoord bij 100% akoestische groepen. En de etherische zilveren zang van Jenny Wilhems voert je helemaal mee tot aan de Noordpool. De liederen gaan, hoe kan het ook anders over tovenaars, heksen en mystieke gebeurtenissen.
Het is dan ook met recht dat GJALLARHORN in één adem genoemd wordt met groepen als HEDNINGARNA en GARMARNA. Ik weet dat ze moeten optreden op een onmogelijk vroeg uur, maar mis deze groep niet ! Zelfs al moet je daarvoor de hoogmis schrikkelen.
Bezetting :
Ø Jenny Wilhems : zang, viool en hardangerviool (wat dat ook moge zijn)
Ø Adrian Jones : altviool, mandoline, kalimba
Ø Christopher Öhman : altviool, mandoline, kalimba en zang
Ø Tommy Mansikka-Aho : Didgeridoo, slideridoo, Joodse harp
Ø David Lilkvist : Udu, Jembe, darabouka, shaman drum en andere ethnische percussie.
Cd's :
Ø Ranarop ( 1997) Warner Music
Ø Sjofn (1999) Fréa Records - MWCD 403207
===========================================
Wel heel erg aparte muziek.
Liefhebbers van Celtic  of new age zouden deze eens kunnen gaan luisteren.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

WimPeu

Gary Moore , Gary Moore , Gary Moore en nog eens Gary Moore.  notworthy  Wist niet dat ik een muzikant zo kon missen.

Ben nu al sinds zijn overlijden mijn niet geringe GM collectie  aan het doorspitten. Nu al uren de briljante 5 CD box van al zijn Montreux optredens.




Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

sky radio via de computer ze draaien weer een paar mooie nummers vanavond  :yes:

nu Maria mckee - Show me heaven  :-) mooi nummer byebye

renes59

Afgelopen Take Root in Groningen diep onder de indruk geraakt van deze mevrouw, Gillian Welch. Gaf samen met haar man een geweldig optreden, het beste van die avond. Heerlijke muziek voor een luie zaterdagmiddag. Deze CD komt elke week wel een keer langs.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

WimPeu

Citaat van: renes59 op februari 12, 2011, 13:24:03
Afgelopen Take Root in Groningen diep onder de indruk geraakt van deze mevrouw, Gillian Welch. Gaf samen met haar man een geweldig optreden, het beste van die avond. Heerlijke muziek voor een luie zaterdagmiddag. Deze CD komt elke week wel een keer langs.


Ik zal dus in dit geval maar niet op die spuug lelijke hoes moeten afgaan.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

renes59

Nee, het zit in de country hoek. Ze is in de USA een grote dame, hier niet zo bekend.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Eip

Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marantz 81


Whisper.nl

Citaat van: Marantz 81 op februari 13, 2011, 20:36:07
wat een mooie muziek  notworthy

Waar ik heel recent achter kwam is dat Midori = Medwijn Goodall.
Deze meneer maakt hele mooie muziek. volgens mij meer dan 50 a 60  cd's.
Het unieke aan hem is dat alle instrumenten die je hoort speelt hij zelf.

http://www.youtube.com/watch?v=yC0-RJ3P1G0&feature=related

Groet whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marantz 81

zo dan heeft die al heel veel muziek gemaakt zeg  :-o

denk dat er ook een hoop met syntersyzer gedaan wordt  :wink:

heb dat Bali album om men lijstje aan te schaffen cd,s gezet  byebye

jowa

Vandaag mini film marathon gehouden.
Gestart met 'Perfume: The Story of a Murderer' op bluray, wat een bizarre film. Apart verhaal, die je aan de buis gekluisterd houd.
Doorgegaan met 'Surrogates' op bluray. Goed gemaakte sciencefiction film, past in het rijtje als I Robot, Minority Report, Impostor. Best bij vermaakt.
Afgesloten met een lekkere feel good movie uit de euroknallerbak van de Blokker  :-D: 'The Astronaut Farmer' op DVD. Lekkere lome langzaam aan film.