De set van Jan - Marantz is terug!!!

Gestart door Janver, mei 01, 2010, 21:44:50

Vorige topic - Volgende topic

Welke bron richting gaan we naar toe?

Cd speler
4 (21.1%)
Multi speler (Marantz of Oppo, alleen voor cd/sacd)
3 (15.8%)
Platenspeler
4 (21.1%)
Nieuwere streamer
8 (42.1%)

Totaal aantal stemmen: 19

Stemmen gesloten: november 29, 2012, 08:49:53

Janver

Ach af en toe een beetje snuffelen!

Zat laatst te denken aan een Marantz voor de 2de set. Maar daarover ben ik nog niet uit!

Hoofdset is ook aan verandering onderhevig,  qua locatie al een paar keer verhuisd, maar momenteel als basis een TX-NR5010 met afwisselend Totem Hawk en Scanspeak Minimonitor. Ik had ook gekeken naar een Marantz SR7011 maar toch niet voor gekozen. Momenteel even geen budget over om grote wijzigingen te doen.

Oh en 2 subwoofers voorzien het laag; 2x JL audio 13 inch gesloten subs. Helaas is de luisterplek niet ideaal om het potentie er geheel uit te halen, maar er is nog verbetering mogelijk.

De kamer is nog kaal, nieuwbouw en we wonen er pas 2,5 maand, maar er is wel een akoestisch spanplafond die een grote verbetering is.

That's it!
Hier kan uw reclame staan!

Cornelis1921

Ziet er al goed uit, Jan; en mooie audio spullekes hebt ge. :yes: notworthy

Ik zou ook niet voor een SR7011 zijn gegaan. :no:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

lo

Leuk weer iets van je te lezen Jan. Ziet er netjes uit, succes met de verdere invulling!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jrm

Citaat van: lo op april 06, 2017, 19:04:09
Leuk weer iets van je te lezen Jan. Ziet er netjes uit, succes met de verdere invulling!

:gp: :yes:

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Janver

Bedankt!
Ik zal proberen weer eens wat vaker te komen!een hele lange tijd erg druk geweest, wel wat aanwezig geweest op HT Forum. Maar de hoeveelheid info die daar rondzwermt is te veel om af en toe bij te houden.

2de Set wordt mogelijk een oude Marantz versterker met een Raspberry-Pi Hifi DAC versie. Maar momenteel heeft het geen prioriteit, er zijn genoeg Sonos apparaten in huis. Ik heb 2 sets speakers(Scanspeak Minimonitor gekocht toen de Totem Hawk kapot was, maar die is weer gerepareerd).

Overigens ligt ergens in een verhuisdoos nog een Marantz cd-speler. Dus er is nog wel Marantz in huis.

Een zekere wijziging dit jaar: nieuwe 65" tv.

Brutus

Dat moet best passen op die grote wand, volgens mij is je huidige scherm ook een beetje klein t.o.v. de kijkafstand  :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Janver

Citaat van: Brutus op april 06, 2017, 21:16:59
Dat moet best passen op die grote wand, volgens mij is je huidige scherm ook een beetje klein t.o.v. de kijkafstand  :wink:
Klopt! Nu gaat de afstand nog. Tv is momenteel 37". De bank stond eerst nog een stukje verder van de wand en moet straks ook weer iets verder naar achteren. Maar dat zien we later wel.

Maar ik zit ook nog wel eens te denken aan 75" maar in goede kwaliteit is dat wel heel erg duur.

Brutus

Yep.......maar dan heb je ook wat staan/hangen  :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Janver

Toch maar even een juist formaatje tv gekocht!

Het is de LG OLED65B6 geworden! Dit uitlopend model was voor een (relatief) scherpe prijs te verkrijgen!

Ben blij dat we niet voor een 75" hebben gekozen. Deze is al helemaal enorm en past goed. Een 55" had ook voldoende kunnen zijn!

Nu nog even de exacte ophangplek uitzoeken; hoog genoeg om boven een toekomstig meubel te hangen en natuurlijk zo laag mogelijk voor de beste beleving!

Brutus

OLED....wow dat is een erg mooi tv hello

xander32

Bruut, zowel de techniek als het formaat  :yes:.
Wat voor een scherm had je hier voor?

sjoek

Dat is een beste tv... hoef je voorlopig geen bril voor ondertitels lijkt me 8-)
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES