Monster M1000i

Gestart door MarkDoif, april 28, 2010, 19:27:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

renes59

#30
Je vindt het toch niet erg dat ik dit met opgetrokken wenkbrauwen lees? Neem aan dat dit je verteld is door de verkoper van dit spul of maker hiervan.
Dat jij dit alles kunt horen, de rangschikking van moleculen, geloof ik wel. Ik vind dit weer de gebruikelijke wartaal en het valt niet te meten en te bewijzen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marvin

Citaat van: Shepherd Moon op mei 04, 2010, 13:04:40
Dat is hetgeen ik uitgelegd gekregen had  :wink:

En, behalve het lachen over de kabel op de cv leggen, wat was je reactie na dit verhaal?

kdt

De meningen over kabels zijn al sinds jaar en dag verdeeld, de een hoort wel verschil tussen een dropveter en een(hele) dure interlink, een ander vindt het allemaal maar zo zo.
Des te vreemder vind ik dat wij, als Marantzofielen of althans Marantz liefhebbers, wel gaan voor de veel duurdere KI-uitvoeringen van bepaalde versterkers, welke dan, volgens de fabrikant, zijn uitgevoerd met zuurstofvrij koperdraad inside en meer van dat soort upgrades, en wij horen allemaal dat een PM 17 / 14 - normaal of MK 2 minder goed klinkt dan een KI-uitvoering.  :lol:
Ra ra ........
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

TurboMarco

Citaat van: kdt op mei 04, 2010, 19:40:29
De meningen over kabels zijn al sinds jaar en dag verdeeld, de een hoort wel verschil tussen een dropveter en een(hele) dure interlink, een ander vindt het allemaal maar zo zo.
Des te vreemder vind ik dat wij, als Marantzofielen of althans Marantz liefhebbers, wel gaan voor de veel duurdere KI-uitvoeringen van bepaalde versterkers, welke dan, volgens de fabrikant, zijn uitgevoerd met zuurstofvrij koperdraad inside en meer van dat soort upgrades, en wij horen allemaal dat een PM 17 / 14 - normaal of MK 2 minder goed klinkt dan een KI-uitvoering.  :lol:
Ra ra ........
Nou dat wij dat allemaal kunnen horen is nog niet vastgesteld hoor  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Citaat van: Marco op mei 04, 2010, 10:02:02
Voor de duidelijkheid,Maurice heeft de Siltech kabel weer meegenomen  :-) ,volgens mij was het een SQ88G...?? of zoiets.
Is een SQ28 g5 classic ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Citaat van: renes59 op mei 04, 2010, 13:35:54
Je vindt het toch niet erg dat ik dit met opgetrokken wenkbrauwen lees? Neem aan dat dit je verteld is door de verkoper van dit spul of maker hiervan.
Dat jij dit alles kunt horen, de rankschikking van moleculen, geloof ik wel. Ik vind dit weer de gebruikelijke wartaal en het valt niet te meten en te bewijzen.
Tja, kun je aantonen dat iemand het NIET kan horen?

Ik geloof niet in God. Ik kan niet aantonen dat hij niet bestaat, en een gelovige kan niet aantonen dat hij wel bestaat maar ondervindt er toch vreugde van.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

renes59

#36
Nee dat kan ik niet.
Hoe is de bedenker van dit alles erachter gekomen dat de moleculen zich aan het rangschikken waren?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maurice

Citaat van: renes59 op mei 05, 2010, 13:25:03
Nee dat kan ik niet.
Hoe is de bedenker van dit alles erachter gekomen dat de moleculen zich aan het rankschikken waren?
Dat kan ik ook niet verklaren ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Shepherd Moon

Citaat van: marvin op mei 04, 2010, 13:48:47
En, behalve het lachen over de kabel op de cv leggen, wat was je reactie na dit verhaal?

Wel, ik blijf neutraal, tot ik het zelf mag ervaren laat ik het geloof achterwege, want het is ook maar van horen zeggen, dus... ben hier maar de verteller hier he... Don't shoot me he  :wink:
Ik ga hier ook niet strijden tegen het verhaal of zo, want zolang je zelf geen fundeerde kennis bezit over zo een zaken ga ik ook niet in strijd, maar slik ik ook niet alles zomaar en laat ik het gewoon maar vertellen.

Ik geloof het dus pas wanneer ik het echt zelf ervaar en er ook de nodige ECHTE wetenschap over weet.

Het enigste waar ik echt wel weet van heb is het fenomeen Skin-effect dat optreed in geleiders wanneer men een zeer hoge frequentie door een kabel stuurt. Maar dat is ook alles dat ik nog persoonlijk weet uit m'n zeer vroegere elektronica studie  shutup
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

deklind

Ik heb ook een monstercable in mijn maag gesplitst gekregen door een verkoper van de Bcc na aanschaf nieuwe tv. De kabel is gerust goed maar veel te duur. Ik heb een zelfde hdmi kabel extra gekocht met de spec van de monstercable maar deze was 60% goedkoper. Op die Monstercable wordt flinke winst gemaakt. Op apparatuur is de marge veel lager.                                                                   

Whisper.nl

#40
Citaat van: marvin op mei 04, 2010, 13:48:47
En, behalve het lachen over de kabel op de cv leggen, wat was je reactie na dit verhaal?
Even een verhaal vooraf. (1979)
In mijn jeugdjaren, geen eigen huis en vrouw en kinderen, met een leuk inkomen kon ik nog sparen. Via een directeur van een bank kwam ik contact met een speaker bouwer de Finals. Een hele boel geluisterd. kabels , interlinks speakerssnoer enz.
Hij had nog een setje liggen van Siltech FTM -G3.
Opbouw 3 zilver en 3 goud twisted.  Eenzijde rood en anderzijde blauw.
Blauw is versterker kant rood is cd kant.
Heden. ik koop een Marantz cd11LE en let niet op. Verkeerd om aangesloten en ik denk "is dat nu alles" en loop de hele set nog eens door en zie de aansluiting van de Siltech. omdraaien en nog eens luisteren. Diepte breedt hoogte alles werd beter.

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marvin

Lijkt me een hele 'fijne' kabel....  :wink:

renes59

Waren de elektronen de weg kwijt? :?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Nee, ze moesten tegen de stroom in.  :-P

Marvin

Ja dan worden ze moe en krijg je het effect van de Siltech, geen hoogte/diepte/breedte/alles.
Luister moeheid treedt ook eerder op....  :-D