Marantz 3250b stuk.

Gestart door bencher, april 26, 2010, 00:57:13

Vorige topic - Volgende topic

bencher

Ik heb hier een 170 dc en een 3250b staan. Bij de 3250b valt echter steeds een kant uit en dus heb ik hem al een tijd niet aangesloten. Via de pc regel ik nu het volume. Bron PC via een DAC op de 170DC aangesloten. Wil toch wel de 3250b repareren. Een keertje opengemaakt maar het ziet er van binnen met de printplaten ingewikkeld uit. Heeft iemand ervaring met Studio 107 in Den Haag. Wat denk je dat zo een reparatie daar gaat kosten?

HAL9000

vieze contacten, slechte bindingen, nieuw relai, nieuwe transistoren en elko's voor de voeding en phono stage.
+- 1.5 werk voor mij, maar ik repareer het al een tijd.
+- 3.0/4.0 uur voor een monteur die dit apparaat nog niet kennen.

3x70,-ex
+ onderdelen(50,-±)
----------------------------
260 ± ex BTW!  :no:

maar vraag een offerte

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

bencher

Ah, dat wordt wel een beetje duur. Geen auto dus naar rotterdam met de trein daar zijn ze een beetje te zwaar voor. Al is die 3250b een stuk lichter dan de 170dc :)
Ik denk dat ik ze als setje op Marktplaats zet met de vermelding dat de 3250b niet meer zo optimaal is. Is 375 euro redelijk?

HAL9000

opzich wel, de set is niet het sterkste wat marantz heeft geproduceerd
maar wel erg goed,  is voor de knutselaar  375 is netjes

bencher

JohnWx

Citaat van: bencher op april 26, 2010, 00:57:13
Ik heb hier een 170 dc en een 3250b staan. Bij de 3250b valt echter steeds een kant uit en dus heb ik hem al een tijd niet aangesloten. Via de pc regel ik nu het volume. Bron PC via een DAC op de 170DC aangesloten. Wil toch wel de 3250b repareren. Een keertje opengemaakt maar het ziet er van binnen met de printplaten ingewikkeld uit. Heeft iemand ervaring met Studio 107 in Den Haag. Wat denk je dat zo een reparatie daar gaat kosten?

Studio 107 (is nu van Rik Stoet) heeft zeer veel ervaring met reparaties
Ze zitten er al meer dan 20 jaar

Kan je gerust heen gaan
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

bencher

ah, nog niet zo lang zeker. Zag al dat de website veranderd was. Bij Rik Stoet heb ik mijn V-dac gekocht. Die heeft zijn winkel vlakbij mij in de buurt.

JohnWx

Citaat van: bencher op april 26, 2010, 22:03:37
ah, nog niet zo lang zeker. Zag al dat de website veranderd was. Bij Rik Stoet heb ik mijn V-dac gekocht. Die heeft zijn winkel vlakbij mij in de buurt.

Vanaf de kerst
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HAL9000

Vraag anders eerst even een offerte aan of een richtprijs.
Mocht je De set niet meer willen heb ik er eventueel interesse in.

Jon

JohnWx

Citaat van: HAL9000 op april 27, 2010, 12:12:12
Vraag anders eerst even een offerte aan of een richtprijs.
Mocht je De set niet meer willen heb ik er eventueel interesse in.

Jon

Op een of andere manier heb ik het idee dat je een aspirant koper heb

bencher

Dank je Jon en JWX. Ik zit verder flink te twijfelen. Hij draait zo lekker op Abbey Road. Weet ook niet wat ik daarna moet kopen. Heb eigenlijk geen budget ervoor. Zou dan wat in de 800 euro range worden. En die lampjes van de 170 DC zijn ook zo mooi dat krijg je nooit mee terug :) En waarschijnlijk moet ik bij iets moderners ook weer moderne boxen kopen. Nog even over slapen dan maar. Maar ik zet alvast een foto op het forum van Sets.

HAL9000

ja hoor zulk apparatuur hoort gerestaureerd te worden.  :-)

Paul

Citaat van: bencher op april 26, 2010, 19:05:01
Ah, dat wordt wel een beetje duur. Geen auto dus naar rotterdam met de trein daar zijn ze een beetje te zwaar voor. Al is die 3250b een stuk lichter dan de 170dc :)
Ik denk dat ik ze als setje op Marktplaats zet met de vermelding dat de 3250b niet meer zo optimaal is. Is 375 euro redelijk?
375 euro   denk dat daar genoeg liefhebbers voor te vinden zijn.   hello :roll: :-D :yes:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HAL9000

En die her repareren  :-P   :-D

Paul

Citaat van: HAL9000 op april 30, 2010, 00:51:32
En die her repareren  :-P   :-D
De set gaat voorlopig niet de verkoop in.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site