Marantz 2270 gegraveerd

Gestart door HAL9000, april 22, 2010, 19:12:43

Vorige topic - Volgende topic

HAL9000

Ik heb een marantz 2270 op de bank gehad, die helemaal uit de Vs komt. Deze is bijzonder omdat de frontplaat in gegraveerd is en licht goud van kleur. Dit is een ouder exemplaar en ook een bijzonder exemplaar.  Echter is zo'n receiver na 38 jaar spelen niet altijd even geweldig meer.

Alle functies deden het wel, je hoorde een vervelende ''blop'' over de speakers als je FM aanschakelde.
En De kanalen vielen soms uit, ook hoorde je een lichte aarde brom.

Ik heb De receiver helemaal onderhanden genomen, alle elko's vervangen in voeding, FM, AM, eindversterker, voorversterker, phono, en stereo decoder.

AM oud

phono stage oud

voorversterker oud.

centrale voeding oud.

FM oud.

FM nieuw, vooral oude elko's veroorzaken die vervelende ''blopje''

Nieuwe centrale stabilisatie, ook nieuwe ontstoring.

voorversterker nieuw.

Nieuwe phono stage.

AM

Nieuw relais in de voeding.

Op de bank voor testen.

Bij Volledig vermogen kwam deze zowel op laag frequent als hoog frequent goed uit de test

Ik moet zeggen dat deze receivers erg warm klinken, en erg goed ontvangen! ook na bijna 40 jaar!
produceren bijna geen warmte, en alles is als een tank in elkaar gezet!

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

Ik moet binnenkort beginnen aan een marantz 2600 en een PM6a :-o  Die 6a word wat....

JohnWx

Wederom erg leuk om te zien en te lezen Hal

1000x  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

bartobar

Te gek Jon, mooi foto-verslag.
Ben erg benieuwd hoe deze machine gaat klinken over m'n Rogers LS5/9 monitoren.
Als test-LP heb ik Little Feat's Dixie Chicken al klaarliggen.
Mischien als laatste proef in jouw workshop, een paar uurtjes op de FM afstemmen als achtergrond bij een volgend (Marantz) reparatieproject en daarna vaststellen of de warmte-emissie binnen de perken blijft.
Volgens plan kom ik de 2270 morgenavond oppikken.

jrm

Dat is weer TOP gedaan Jon!!!!

bartobar

Jon, yeah! Toch maar het ideale gereedschapsonderdeel aangeschaft, een ruimer (€20!) voor op de boor. Het netkabelgat vergroot, zonder beschadigingen. Als eerste een aardenippel vastgeschroeft op het chassis. Daarna deel van de wartel netjes op z'n plaats. Vervolgens moest ik behoorlijk wurmen om de (stugge) kabel erdoor te krijgen in die kleine ruimte daar in dat hoekje. Fijn dat je de draden voorvertind had. Het afbouwen ging verder voorspoedig.
Als laatste de notenhouten ombouw over de machine geschoven, gelukkig had ik nog lange schroeven voor de vier pootjes. Alle signaal en luidsprekerkabels op hun plaats. Apparaat aangezet en afgesteld op Radio 1: Het lijkt alsof er meer volume is, of is het totale geluidsbeeld voller? CD opgezet: The Pizza Tapes (2 akoestische gitaren + mandoline + zang), dat is pure dynamiek, detail en krankzinnig hoog, mids en laag. Uiteindelijk gaat het om die zg. 'live'-beleving, alsof je er middenin zit. Enfin, dit wordt alleen maar genieten.
Nogmaals zeer bedankt voor je vakmanschap en toewijding, and keep up your fine art!

HAL9000

Bart!!

Ben er blij om dat je de receiver geweldig vind, Zit ook een hoop werk in.
Iderdaad zou de versterker als nieuw moeten klinken, sprankelend hoog mooi helder mid en ultra lage bass.

Deze tuner is ook erg goed in ontvangst!.

veel luister plezier!

Jon