SR8002 + MM8003?

Gestart door Sphinkx, april 22, 2010, 09:44:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Sphinkx

Hi

Ik heb sinds vorig jaar een SR8002 in mijn bezit.  Prachtige receiver natuurlijk en een goeie verbetering op mijn SR7400 dat ik daarvoor had.

Nu kan ik tweedehands de MM8003 kopen voor zo'n 1100 euro.  Deze versterker is 2 jaar oud. Kan ik die gebruiken in combi met mijn SR8002?
 
Indien wel brengt het dan ook iets van meerwaarde?  Want de SR heeft 125 watt per kanaal.  De MM 140 dus zoveel meer is dit uiteraard niet...


drees62

Hoi,

Natuurlijk is die MM 8003 een prachtige bak. Maar zoals hier al vaker is gezegd, Wattages zeggen weinig tot niets. Het gaat om de controle en hoe dat vermogen daadwerkelijk geleverd wordt.
Ik heb bijvoorbeeld 2 monoblokken aan mijn set toegevoegd voor de frontkanalen. Deze monoblokken hebben "slechts" 100 Watt, terwijl mijn SR 8001 al 7 x 125 Watt heeft. Op papier dus minder maar in de praktijk een wereld van verschil. De monoblokken hebben eigen voeding, zijn discreet gebouwd zoals dat heet en klinken in mijn oren erg goed.
Voordeel van deze wijze is dat je het stereogebeuren, wat voor mij ook erg belangrijk is, op een hoger niveau brengt. Maar dit kun je misschien ook wel bereiken met de MM 8003. Daarvoor zal je 'm wel moeten beluisteren in je eigen set!
Overigens kun je natuurlijk ook nog gaan voor een 2-kanaals eindversterker of een stereoversterker met HT-pass-trough functie.

Keuze's genoeg dus, tis maar net wat je wilt en goed vind klinken.

Misschien heeft WimPeu nog wat info voor je, die heeft een AV 8003 in gebruik (gehad). Wellicht heeft hij de MM 8003 al eens beluisterd.


JohnWx

Citaat van: drees62 op april 22, 2010, 11:56:27


Misschien heeft WimPeu nog wat info voor je, die heeft een AV 8003 in gebruik (gehad). Wellicht heeft hij de MM 8003 al eens beluisterd.




WimPeu ? die heeft toch allang wat anders  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

Maar hij beschikt wel over een fe-no-me-maal muzikaal geheugen.  :wink:

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op april 22, 2010, 12:29:58
Maar hij beschikt wel over een fe-no-me-maal muzikaal geheugen.  :wink:

Jawel maar hij is nu in Denon heaven
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Sphinkx

Maar kan ik de MM8003 aan sluiten op mijn Receiver?  Want normaal is dit uiteraard in combinatie met de AV maar ik zou dit nu dus doen met een receiver en mijn receiver dus gebruiken als voorversterker(?).

Als ik naar de aansluitingen op mijn SR kijk en die van MM bekijk zie ik niet direct hoe ik alles met elkaar moet verbinden.  Het kan ook zijn dat ik daar over kijk natuurlijk.

Ik gebruik mijn set-up trouwens vooral voor HT.  CD speler is er niet op aangesloten.  Enige stereo dat ik dus heb is die van TV uitzendingen.

drees62

Ja, dat kan. Aansluiten met interlinks op de pre-out. Je gebruikt de SR 8002 dan nog alleen als voorversterker.

En trek je maar niks aan van die topic-vervuiling  :-D :-D

Citaat van: Sphinkx op april 22, 2010, 13:23:59
Maar kan ik de MM8003 aan sluiten op mijn Receiver?  Want normaal is dit uiteraard in combinatie met de AV maar ik zou dit nu dus doen met een receiver en mijn receiver dus gebruiken als voorversterker(?).

Als ik naar de aansluitingen op mijn SR kijk en die van MM bekijk zie ik niet direct hoe ik alles met elkaar moet verbinden.  Het kan ook zijn dat ik daar over kijk natuurlijk.

Ik gebruik mijn set-up trouwens vooral voor HT.  CD speler is er niet op aangesloten.  Enige stereo dat ik dus heb is die van TV uitzendingen.


JohnWx

Citaat van: drees62 op april 22, 2010, 13:27:13
Ja, dat kan. Aansluiten met interlinks op de pre-out. Je gebruikt de SR 8002 dan nog alleen als voorversterker.

En trek je maar niks aan van die topic-vervuiling  :-D :-D


:angel: :-P shutup clown1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Sphinkx

Zolang ik antwoorden krijg op mijn vragen trek ik mij van die vervuiling niet veel aan...

Vanavond mijn handleiding van mijn SR nog eens doorlezen hoe alles precies moet ingesteld worden met een versterker erbij.  Ook eens zien welke interconnects ik nodig heb want je hebt blijkbaar analoge en digitale kabels. Uiteraard moet ik voor de niet gebalanceerde kabels gaan.  Groot verschil tussen die soorten kabels?

Uiteraard moet ik ook nog knop doorhakken of ik het al dan niet aankoop.  Is 1100e een deftige prijs?


Marvin

Je zou hem in elk geval moeten kunnen proberen, er is een aardige kans dat er niet veel verschil is in de werkelijke klank. Dat blijkt toch wel meer in een voorversterker te zitten, aangaande de ervaringen die we hier met z'n allen hebben opgedaan. Dat betekend niet dat het geen verbetering kan zijn, daarom moet je hem gewoon kunnen proberen in je eigen set!
Mooi is dat kreng natuurlijk wel.....  :-D

Sphinkx

Hmm.  De verkoper van de MM denkt er nu eventueel aan om zijn AV ook te verkopen en voor hem een nieuwe AV te kopen.  Dit allicht omdat er maar weinig interesse is voor enkel de MM.

Ik kan dan uiteraard mijn SR verkopen voor rond de 800e denk (hoop) ik.  Waardoor ik voor een leuke prijs toch een ultieme combi heb waar ik al van droom sinds ik die heb gezien/gehoord heb.  Probleem was toen uiteraard dat hij enkel nieuw te koop was en dit toch een stuk boven mijn budget ging.

Want de mogelijkheid is inderdaad groot dat de combi SR/MM niet zoveel verschil zal zijn ipv AV/MM.

Daar zal ik dus nog allemaal eens goed moeten over nadenken...   Wat is een hangbare prijs voor zo'n 2de handse set-up?

WimPeu

Hij zal denk ik zo rond de €3200,- gaan uit komen.
Tip.. :angel:
Koop de MM en neem mijn AV over (prijs worden we wel eens) Ik heb eeb US model dus geen garantie maar dat heeft die andere (2 jaar oud )ook niet meer .Die van mij is slecht 6 maanden jong en maar 4 maanden gebruikt Ik denk dat je dan voor €2500,- klaar bent.. :wink:....
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Sphinkx

Uiteraard heel interessant WimPeu.  Maar waarom die je die van u weg?  Trouwens geen problemen met de US editie op het europese stroomnet?  Of is het een 110/230 machine...

WimPeu

#13
Gaat weg omdat ik met een Ht downgrade en Stereo upgrade bezig ben. Ik had de AV met 2 Classe eind bakken, werden wel een beetje veel apparaten voor het Ht gebeuren. Heb nu stereo en HT gescheiden/bescheiden.

Er zit een omvormer voor 220 bij geleverd..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: WimPeu op april 22, 2010, 16:48:42
Hij zal denk ik zo rond de €3200,- gaan uit komen.
Tip.. :angel:
Koop de MM en neem mijn AV over (prijs worden we wel eens) Ik heb eeb US model dus geen garantie maar dat heeft die andere (2 jaar oud )ook niet meer .Die van mij is slecht 6 maanden jong en maar 4 maanden gebruikt Ik denk dat je dan voor €2500,- klaar bent.. :wink:....
stupid

Tip: doen :yes:.

Sander.