Marantz SR6/5004 icm Monitor Audio RX6

Gestart door Dirk123, april 22, 2010, 08:23:08

Vorige topic - Volgende topic

Dirk123

Ik overweeg een marantz SR6004 of SR5004 te kopen icm met Monitor Audio RX6 boxen. Geen stereo versterker omdat ik de set voor zowel film als muziek wil gebruiken en verder wil uitbreiden als de spaarpot weer wat is gevuld.

Heeft een van jullie ervaring met deze combinatie? Ik vraag me met name af of de boxen tot hun volledige recht komen met een van deze receivers? Zo ja, kan de 5 serie ook of is 6 aanzienlijk beter?

Alvast bedankt!

TurboMarco

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Dirk123

Deze had ik inderdaad gelezen, maar dat ging over de combinatie met de stereoversterker PM8003.

Ik vraag me af hoe de combinatie is met een surround receiver SR6004 of SR5004.

Maurice

Ik zou zeggen, probeer ze beiden uit op je gewenste combi.
Ik denk dat een zwaarder receiver altijd beter zal zijn, maar probeer gewoon de combinaties uit bij een dealer naar keuze. Dan kun je zelf besluiten welke het beste past en of een eventueel prijsverschil gerechtvaardigd is.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

gerard

Ik had een SR4600 met de RS6, niet helemaal 1:1 vergelijkbaar...
Dat ging prima samen, wel een helder geluid in een harde ruimte. Daarom ben ik later overgestapt op een stereo versterker, nu een voller geluid, vind ik prettiger. Ook 2.0 vind ik prima.
Qua vermogen moet de nieuwe SR5004/6004 het beter doen dan m'n oude SR (7x80W max?)
Met de SR4600 kon ik bij 2.0 het volume max. draaien, konder de luidsprekers gewoon hebben  :-)
Dus de met SR6004 heb je meer vermogen, lijkt me wenselijk, zeker als je er nog meer luisprekers aan gaat hangen in de toekomst.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes