Oppo BDP-80 of BDP-83 i.c.m. SR6004

Gestart door UPP, april 20, 2010, 17:08:50

Vorige topic - Volgende topic

Citaat van: jwx op april 20, 2010, 18:06:15
wat is de echte meerwaarde van de OPPO ten op zichte van een Marantz

ik bedoel dan niet divx mp3 of dvd A

alleen of ze qua componenten ook allebei dezelfde standaard nastreven betwijfel ik
Daar heb ik niet genoeg kennis voor in huis. Beide gebruiken ze Anchor Bay voor video processing. Verder weet ik alleen dat Lexicon hetzelfde apparaat gebruikt heeft en er hun eigen kastje omheen hebben gezet en het voor een veelvoud op de markt hebben gebracht (incl. THX certificering) dus dat zegt wel wat over de kwaliteit van de Oppo, want Lexicon heeft een naam hoog te houden. De reden dat ik voor de Oppo zou gaan als ik moest kiezen tussen de 83 en de BD7004 is omdat ze hetzelfde kosten en dan kijk ik naar welke meer kan en dat is de Oppo. Of ik dat allemaal ga gebruiken is een 2e. Maar ik zou altijd voor meer waar voor m'n geld kiezen.

JohnWx

Citaat van: marvin op april 20, 2010, 18:14:11
Die dingen zijn van binnen gewoon hetzelfde....

Nee gelukkig niet

het moet ergens in zitten

andere componenten loopwerk voeding
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: UPP op april 20, 2010, 18:16:20
Daar heb ik niet genoeg kennis voor in huis. Beide gebruiken ze Anchor Bay voor video processing. Verder weet ik alleen dat Lexicon hetzelfde apparaat gebruikt heeft en er hun eigen kastje omheen hebben gezet en het voor een veelvoud op de markt hebben gebracht (incl. THX certificering) dus dat zegt wel wat over de kwaliteit van de Oppo, want Lexicon heeft een naam hoog te houden. De reden dat ik voor de Oppo zou gaan als ik moest kiezen tussen de 83 en de BD7004 is omdat ze hetzelfde kosten en dan kijk ik naar welke meer kan en dat is de Oppo. Of ik dat allemaal ga gebruiken is een 2e. Maar ik zou altijd voor meer waar voor m'n geld kiezen.

chipset zegt niet zoveel

gaat meer om de bouw voeding componenten denk ik

Lexicon mag je niet echt gaan vergelijken met OPPO sorry is totaal anders gebouwd
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Citaat van: Vlearmoes op april 20, 2010, 18:14:17

Daarom een pana kopen    dan komt alles goed  pompom
Volgens deze recentie kan ik dan beter de LG BD390 kopen haha

JohnWx

zo een OPPO 83 kost toch 370 euro

en een bd5004 499 euro

ik ging voor de kwaliteit

Citaat van: jwx op april 20, 2010, 18:27:55
chipset zegt niet zoveel

gaat meer om de bouw voeding componenten denk ik

Lexicon mag je niet echt gaan vergelijken met OPPO sorry is totaal anders gebouwd
Ik vergelijk ze niet haha. Het is zo dat Lexicon een Oppo heeft genomen en vervolgens hun eigen kastje er omheen gebouwd zonder ook maar iets aan het binnenwerk te veranderen. Lees hier maar: Oppo on the Inside, Lexicon on the Outside

Marvin

Marantz, Denon en Philips hebben hetzelfde trukje uitgehaald.
Allen een Oppo van binnen, er wordt nu eenmaal erg veel waarde aan 'een voorkant' toe geschreven..

JohnWx

neem me woorden terug heb net wat sites bekeken

ziet er goed uit gewoon

JohnWx

moet wel bekennen dat ik niks om beeld geef

heb zelf een antieke PIONEER DVD-717

en morgen een Marantz dv-6200

Alles wat je leest is top over OPPO

alleen die naam grrrrrrr

JohnWx

zit net even de foto's van die lexicon en die oppo te vergelijken intern maar kan nog niet vinden :schater:

Marvin

Citaat van: jwx op april 20, 2010, 18:41:12
Alles wat je leest is top over OPPO

alleen die naam grrrrrrr

Toppo....?  :-D

Haha ja de naam moest ik ook een beetje aan wennen  clown1

JohnWx

Citaat van: UPP op april 20, 2010, 18:57:45
Haha ja de naam moest ik ook een beetje aan wennen  clown1

heb nog wel een marantz logo liggen :angel:

Marvin

Zouden er werkelijk mensen die Marantz op andere merken plakken??  frusty

Mexicaanse Hond

Citaat van: marvin op april 20, 2010, 19:13:52
Zouden er werkelijk mensen die Marantz op andere merken plakken??  frusty
Jazeker, de mensen van Marantz zelf.  :-P