Beste heren,
Ik wil een blue ray speler gaan aanschaffen en twijfel tussen de 80 en de 83 van Oppo. Het verschil van ruim 300 euro aanschafkosten viel me op en dus ben ik erin gaan duiken wat de verschillen zijn. Als ik het goed begrepen heb, dan zijn de grootste verschillen:
1 audio (output): de 83 heeft meer mogelijkheden
2 videoprocessor: de 83 heeft er één van Anchor Bay t.o.v. de 80 die de main chip gebruikt.
3 de 80 heeft geen 1080p/24p conversie (ik weet niet wat dit inhoud)
Ik sluit toch alles via HDMI aan, dus voor het geluid (aansluitmogelijkheden) heb ik de 83 niet nodig. Dan rest mij het video gedeelte: scalen zie je echt heb ik van horen zeggen. Ik heb het zelf nooit gezien. Maar nu las ik in de speclijst van de Marantz SR6004: "Video scaling up to 1080p". Met andere woorden: als mijn receiver dat kan, dan heb ik daar de 83 ook niet voor nodig. Kortom aan de 80 heb ik genoeg. Klopt dit of zie ik iets over het hoofd? Verder moet ik nog effe in het apparaat/handleiding duiken hoe dat 1080p upscalen werkt via de receiver, want ik heb daar geen kaas van gegeten. Ben gewoon bang dat ik straks de 80 aanschaf en er achter kom dat ik beter de 83 had kunnen nemen en andersom 300 euro had kunnen besparen