Oorpijn

Gestart door UPP, april 14, 2010, 10:53:03

Vorige topic - Volgende topic

Ik weet niet zo goed waar ik deze vraag in moest stellen, maar omdat het een HT set betreft zet ik 'em maar hier.

Ik heb sinds een weekje een SR6004 i.c.m. Monitor Audio Bronze AV surround set (2x BR5, 1x BRLCR, 2x BRFX, 1x BRW10). Als ik het volume een beetje opschroef krijg ik een beetje oorpijn?? En dan heb ik 'em niet eens echt hard staan. Bij m'n oude set (Sony AV receiver van 15 jaar oud met Wharfedale Valdus 300 fronts en Sony Subwoofer) stond hij wel eens harder en had ik nergens last van. Wat kan dit veroorzaken? De set klinkt kraakhelder en hoor geen vreemde piepjes of andere rare tonen. Geen idee waar ik 't zoeken moet...

Mexicaanse Hond

Ik zou eens bij je huisarts langsgaan.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

gerard

Je hebt nu meer geluidsdruk  :-P

Waarschijnlijk helpt het om je oren uit te laten spuiten.
Moest zelf ook wennen aan de combi van marantz SRXXXX met MA, was me uiteindelijk toch te helder...  :|

Citaat van: Mexicaanse Hond op april 14, 2010, 11:08:06
Ik zou eens bij je huisarts langsgaan.
stupid
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Ik zal morgen eens bellen met de huisarts. Denk namelijk niet dat uitspuiten gaat helpen. Da's alleen maar als oorsmeer niet goed afgevoerd wordt. Heeft niks met 'geluidoverlast'/-druk te maken mijns inziens. En van een schoon oor word je gehoor alleen maar gevoeliger, dus klinkt niet als oplossing voor 't 'probleem'.

JohnWx

trommelvlies reconen ?

hoop dat het meevalt voor je
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Martijn

Citaat van: UPP op april 14, 2010, 13:22:48
Heeft niks met 'geluidoverlast'/-druk te maken mijns inziens.

Niet helemaal waar. Mijn vader laat altijd zijn oren uitspuiten voor hij gaat vliegen, anders vergaat hij van de pijn bij het landen.
Marantz ZR6001 - Marantz DV7001 - Paradigm Monitor 7 v5 - Panasonic 42PX80

gerard

Citaat van: Martijn op april 14, 2010, 14:28:33
Niet helemaal waar. Mijn vader laat altijd zijn oren uitspuiten voor hij gaat vliegen, anders vergaat hij van de pijn bij het landen.

Doe ik ook altijd, om dezelfde reden  :yes:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Mijn oren ploppen al dicht als ik door de schipholtunnel rij... misschien hebbie toch een punt. Helaas kan ik het morgen pas vragen, want ik belde net en de huisartspraktijk is gesloten :zzz:

Vlearmoes

volgens mij is dit diudelijk een gevalletje    UPGRADE virus   :-D :-D :-D   het heerst hier  :schater:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Citaat van: Vlearmoes op april 14, 2010, 15:55:56
volgens mij is dit diudelijk een gevalletje    UPGRADE virus   :-D :-D :-D   het heerst hier  :schater:
Haha wat bedoel je daarmee?

Martijn

Citaat van: UPP op april 14, 2010, 14:56:25
Mijn oren ploppen al dicht als ik door de schipholtunnel rij... misschien hebbie toch een punt. Helaas kan ik het morgen pas vragen, want ik belde net en de huisartspraktijk is gesloten :zzz:

Heb je neusspray in huis? Gebruik ik altijd voor het vliegen, anders heb ik ook pijn tijdens het landen. Zou je eens kunnen proberen.
Marantz ZR6001 - Marantz DV7001 - Paradigm Monitor 7 v5 - Panasonic 42PX80

Citaat van: Martijn op april 14, 2010, 18:02:12
Heb je neusspray in huis? Gebruik ik altijd voor het vliegen, anders heb ik ook pijn tijdens het landen. Zou je eens kunnen proberen.
Nee heb ik niet. Heb vanochtend gebeld en volgens de assistente heb ik 'propjes' dus volgende week (donderdag pas) de boel laten uitspuiten... zal mij benieuwen...

Naar de huisarts geweest en die wist mij te vertellen dat alles er normaal en schoon uit zag. Alleen een beetje irritatie te zien aan m'n linker trommelvlies. Ik zeg dat kan kloppen, want m'n vriendin zit altijd links van me :-D Enfin, ze raadde me neusspray aan omdat ik nogal vaak snotterig ben en dat kan voor druk op de oren zorgen. Dus Martijn, je zat in de goede richting notworthy