Instellen ZR-6001 en Paradigm speakers

Gestart door Martijn, april 12, 2010, 21:39:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Martijn

Vandaag ben ik jarig en ik heb een Paradigm CC-190 center speaker gekregen.  pompom



Hiernaast hebben we 2 Paradigm Monitor vloerstaande speakers:


Ook hebben we nog een sub.

We hebben alle speakers op Large staan en de bass op Mix, moet ik nog iets compleet anders instellen?

Sorry voor de leek vraag....  redface
Marantz ZR6001 - Marantz DV7001 - Paradigm Monitor 7 v5 - Panasonic 42PX80

lo

In ieder geval gefeliciteerd met je verjaardag pompom

De kenners zullen je wel gaan helpen :yes:

succes en veel plezier.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Stadium III

Zoek functie al gebruikt ?

Verder gefeliciteerd !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

gerard

Citaat van: lo op april 12, 2010, 22:01:22
In ieder geval gefeliciteerd met je verjaardag pompom

De kenners zullen je wel gaan helpen :yes:

succes en veel plezier.

groet,

lo

stupid  van harte, en ik heb maar een stereo setje, kan je ook al niet helpen  :|
Mooi spul trouwens  :-)
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Martijn

Citaat van: Stadium III op april 12, 2010, 22:07:30
Zoek functie al gebruikt ?

Verder gefeliciteerd !

Bedankt voor de felicitaties!

Excuses voor het niet gebruiken van de zoekfunctie, ik geef een aantal biertjes de schuld.  redface

Voor zover ik nu gelezen heb, zijn mijn fronts en center goed genoeg om ze op "large" te zetten, dan vraag ik me alleen nog af hoe ik de crossover instelling van de sub moet instellen.

Bass op mix of both is een kwestie van smaak en uitproberen.

Dan zou ik nog een db meter moeten regelen voor het echte inregelwerk.


Ik stelde deze vraag omdat het geluid van de set tegen viel, maar nu ik op internet de handleiding van de ZR6001 nog eens heb doorgelezen heb ik het vermoeden dat ik de sub nu op een verkeerde uitgang heb aangesloten (op de sub uitgang van de 7.1). Heb namelijk alles losgekoppeld gehad om mijn TV aan de muur te hangen. Vanmiddag even naar kijken dus!
Marantz ZR6001 - Marantz DV7001 - Paradigm Monitor 7 v5 - Panasonic 42PX80

Vlearmoes

Martijn    bas op mix  :wink:

en idd even met een Db-meter alle volumes goed zetten

Theo
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Martijn

Theo, daar staat ie nu idd op, maar ik heb de audio van mijn UPC decoder digitaal naar de receiver gestuurd, als ik de Bass op Mix zet, doet de sub dus niet mee als ik TV kijk. Of zit ik er nu naast?
Marantz ZR6001 - Marantz DV7001 - Paradigm Monitor 7 v5 - Panasonic 42PX80

Vlearmoes

Dit klopt   UPC zend geen .1 kanaal mee
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Vlearmoes

Als je ook de mogelijkheid hebt om de sub high-level aan te sluiten gaat de sub ook meedoen op standje mix


Nu verwerk je op stand both de bassen 2x   
1x naar je speakers op large en nog extra de lage tonen naar sub

UPC heeft enkele zenders in HD die ook 5.1 geluid geven



Theo
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Martijn

Sub high level aansluiten? :?

Ik heb geen HD van UPC meer. Vond het veel te duur en keek er nooit naar.
Marantz ZR6001 - Marantz DV7001 - Paradigm Monitor 7 v5 - Panasonic 42PX80

Vlearmoes

Citaat van: Martijn op april 13, 2010, 12:37:42
Sub high level aansluiten? :?

Ik heb geen HD van UPC meer. Vond het veel te duur en keek er nooit naar.

Je kunt een sub ook high level aansluiten -> je schakeld deze aan je fronts om nog dieper te gaan
daarvoor is een speciale kabel (neutrik)   maar niet elke sub heeft deze mogelijkheid

Nu gebruik jij je sub low-level (lfe  of .1)   en eigelijk moet je deze dan ook alleen gebruiken bij het kijken naar 5.1 materiaal

Theo
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Martijn

Ach so, bedankt voor de uitleg!

Onze sub kan dat inderdaad niet. Weer een idee voor een verjaardagscadeau.  :-D
Marantz ZR6001 - Marantz DV7001 - Paradigm Monitor 7 v5 - Panasonic 42PX80

Martijn

Heb de sub nu goed aangesloten.  frusty

Alleen op stereo doet ie niet mee, op de rest wel, bass staat op mix en crossover op 80hz gezet.  :-)
Marantz ZR6001 - Marantz DV7001 - Paradigm Monitor 7 v5 - Panasonic 42PX80

Vlearmoes

Citaat van: Martijn op april 13, 2010, 17:55:24
Heb de sub nu goed aangesloten.  frusty

Alleen op stereo doet ie niet mee, op de rest wel, bass staat op mix en crossover op 80hz gezet.  :-)

Nee dat klopt    bij stereo heb je GEEN   .1 kanaal  :-P  dat is 2.0


Theo
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Martijn

#14
Ik ben nu echt de weg kwijt (wordt wel vaker tegen me gezegd  clown1 )

Ik heb mijn speakers op large staan en de bass op mix.

Behoort de sub nu wel of niet mee te doen op de stand Pro Logic II Music?

In de handleiding staat dat Pro Logic II music een 6.1 kanalen surround geluid produceert. Dus mét subwoofer.

Bij Bass Mix staat in de handleiding dat de instelling alleen werkt tijdens de stereoweergave als "large" is ingesteld voor de speakers en "yes" voor de sub.

Volgens de handleiding zou deze instelling dus geen effect moeten hebbentijdens pro logic surround.

Toch doet mijn sub niet mee, hij geeft wel een groen lampje op de achterzijde (teken dat ie signaal ontvangt), maar geen geluid.

What's happening?

Edit: Als ik m'n fronts op small zet, doet de sub wel mee, blijkbaar kun je dus geen 6.1 surround krijgen met fronts op large, maar alleen als ze op small staan.... :?

Als ik de bass op "both" zet doet de sub niet eens mee, ik snap er niets van....
Marantz ZR6001 - Marantz DV7001 - Paradigm Monitor 7 v5 - Panasonic 42PX80