Citaat van: renes59 op april 09, 2010, 09:56:18
Dat was na een tijdje bezinning en openstaande vragen. Waar ik tot nu toe nog steeds geen antwoord op heb. Ik denk dan waarom geef je zoveel geld uit aan, in mijn ogen, nutteloze dingen als je niet weet wat het doet en hoe het werkt. Ja we horen het wordt er dan gezegd. Ik hoor ook dingen in mijn set en denk dan: héé wat is dit en de volgende dag is het weer anders. Zonder enige verandering.
Er komt weleens een stroomkabel van Siltech voorbij van €2500, dat zijn met een beetje geluk 250 cd's!, daar heb je volgens mij dan veel meer plezier van.
Tja, ik ben zelf wetenschappelijk geschoold, technische achtergrond, en kan niet alles verklaren. Ik heb verschillen gehoord bij een cd-speler op de originele voeten en op de befaamde blokjes hout. Ik hoorde verschil (wat beter is, is moeilijk aan te wijzen), maar ik kan het met mijn kennis niet verklaren of begrijpen. Interlinks idem, ik hoor soms grote verschillen, ook vaak niet, hangt van de setting en interlink af.
Ik koop ook liever 250 cd's, maar wil die ene siltech in mijn set absoluut niet meer missen (was een heel stuk goedkoper). Deze klonk werkelijk beter in mijn set en ben benieuwd naar siltech ls-kabels.
De vraag is echter, moet je persé alles kunnen begrijpen of kunnen verklaren voordat je een aanschaf doet? De meeste mensen begrijpen niet hoe een computer werkt, maar hebben er wel profijt van. De meeste mensen weten niet hoe een verbrandingsmotor werkt, maar hebben er wel één in hun voertuig. Veel mensen weten niet hoe een koffiezet apparaat werkt, maar.... etc