Tweaken

Gestart door kdt, april 07, 2010, 10:07:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

renes59

Citaat van: Mexicaanse Hond op april 09, 2010, 11:13:44
Misschien zou een stemapparaat uitkomst bieden.  :wink:

Het lijken voornamelijk (af)stemmingsproblemen.
Heb weinig problemen met mensen. Het zal aan de manier van vragen stellen liggen, heb meer als 20 jaar werk gedaan waar auditten een onderdeel van was. Ik weet wel "waarom-vragen" zijn lastige vragen, maar "laat maar zien" gaat hier niet op.
Men zegt nogal eens iets stelligs, alsof hun waarheid de enige is, dat is niet zo, daarom: waarom en leg uit. Ook omdat onze oren en het gehoorgeheugen niet bijster goed zijn, vooral als het zal gaan om nuances die men meent te horen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

gerard

Citaat van: renes59 op april 08, 2010, 18:39:04
Ik heb geen gewone SA7001 maar een omgebouwde. In de winkel speelde deze versie er een Lindemann en een Naim 5x eruit.

Citaat van: renes59 op april 09, 2010, 11:31:07
Men zegt nogal eens iets stelligs, alsof hun waarheid de enige is, dat is niet zo, daarom: waarom en leg uit. Ook omdat onze oren en het gehoorgeheugen niet bijster goed zijn, vooral als het zal gaan om nuances die men meent te horen.

:-D  :wink:
Kijk, dat soort dingetjes vind ik nu geinig renes.
Velen van ons kopen iets omdat het veel beter is. Maar vaak is het "anders" ipv beter en past het beter bij je eigen beleving.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

dmeerpa

Citaat van: bonbon op april 09, 2010, 10:12:25
goede morgen renes

dat is een meer dan gerechtvaardigde gedachte.... zou ik ook eerder vioor kiezen .... maarja  er zijn natuurlijk ook personen die er al duizenden cd's hebben en dan moeten kiezen tussen een stroomkabel van 2500 euro of een extra bekerhoudertje in hun ferrari en dan zou ik toch weer gaan voor die kabel !!!

Totdat hij op weg is naar huis met zijn kabelke van 2500€, moet remmen voor een (Mexicaanse) hond, en zijn blikje fris omvalt op zijn Ferrari interieur.
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround,
              SVS 4 x Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

dmeerpa

Om dan ontopic te komen

Ik kan er inkomen dat vibrapods een invloed hebben bij platenspelers, trillingen kunnen ervor zorgen dat de naald geen optimaal contact mee maakt met de plaat.

CD spelers hou ik het al op misschien. Deze spelers bezitten een buffer, dus als ze door een trilling een leesfout maken, kunnen ze die rechtzetten. Of het normaal muziek spelen voldoende trilling veroorzaakt om de CD speler in de fout te doen gaan heb ik sterke twijfels over.

Maar hoe mijn versterker/receiver hier voordeel uit zou halen is mij echt een raadsel. Mijn autoradio en CD spelen even goed/slecht als ik stil sta met en zonder draaiende motor, als ik nu 180 over de snelweg raas of als ik hier in het centrum over de kasseien rij.
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround,
              SVS 4 x Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

renes59

#49
Ik heb geen gewone SA7001 maar een omgebouwde. In de winkel speelde deze versie er een Lindemann en een Naim 5x eruit.



Citaat van: renes59 op Vandaag om 11:31:07
Men zegt nogal eens iets stelligs, alsof hun waarheid de enige is, dat is niet zo, daarom: waarom en leg uit. Ook omdat onze oren en het gehoorgeheugen niet bijster goed zijn, vooral als het zal gaan om nuances die men meent te horen.


 
Kijk, dat soort dingetjes vind ik nu geinig renes.
Velen van ons kopen iets omdat het veel beter is. Maar vaak is het "anders" ipv beter en past het beter bij je eigen beleving.
Citaat van: renes59 op april 08, 2010, 22:25:40
Er zijn luisterdagen bij Musifoon geweest, dat was de algemene tendens. Maar het blijft natuurlijk wel een persoonlijke voorkeur. Gelukkig ook voor mijn vrouw, anders heb je die discussie weer.

We hebben toen blind getest, in hoeverre dat mogelijk is in een winkel. De gebruikte cd was van Fay Lovsky: Numbers, het nummer Snow. Dat gaf de doorslag.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Als ik nu blind zou moeten testen dan haal ik mijn cd-speler er niet uit. Zelfs luidsprekers zal een hele klus worden, je hoort wel verschil maar om dan de mijne aan te wijzen :?
Ik geloof in verschil van opbouw en ontwerp van apparatuur en in de akoestiek, dat kan verschil geven. Dat geloofde ik ook niet direct, bij mij hebben er ook dure interlinks aan gehangen etc. Maar ben door de jaren wijzer geworden.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Citaat van: renes59 op april 09, 2010, 11:31:07
Men zegt nogal eens iets stelligs, alsof hun waarheid de enige is, dat is niet zo, daarom: waarom en leg uit. 
Wel grappig dat je dat zegt, want volgens mij is dat nou juist datgene waar mensen bij jou over vallen. Als je met grote stelligheid verklaart dat de tweaks die mensen toepassen onzin zijn, dan kun je er de donder op zeggen dat mensen dat niet leuk vinden.

renes59

Citaat van: Mexicaanse Hond op april 09, 2010, 14:40:37
Wel grappig dat je dat zegt, want volgens mij is dat nou juist datgene waar mensen bij jou over vallen. Als je met grote stelligheid verklaart dat de tweaks die mensen toepassen onzin zijn, dan kun je er de donder op zeggen dat mensen dat niet leuk vinden.
Ik reageer op kabels en onderzetters, reageer op, begin er niet over. Kilometers kabel voor naar het huis, meters kabel voor in het huis en dan zou die laatste meter het moeten doen. Daar geloof ik niet in. Ik denk met een beetje logisch nadenken moet te bevatten zijn dat het niet kan. Ben er ook ingetrapt jaren terug, ben na gaan denken en heb nagevraagd en heb het me laten verklaren door mensen die er verstand van hebben. Niet de mensen die het verkopen maar die er mee te maken hebben in hun beroep op het technische vlak.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maurice

Citaat van: renes59 op april 09, 2010, 09:56:18
Dat was na een tijdje bezinning en openstaande vragen. Waar ik tot nu toe nog steeds geen antwoord op heb. Ik denk dan waarom geef je zoveel geld uit aan, in mijn ogen, nutteloze dingen als je niet weet wat het doet en hoe het werkt. Ja we horen het wordt er dan gezegd. Ik hoor ook dingen in mijn set en denk dan: héé wat is dit en de volgende dag is het weer anders. Zonder enige verandering.
Er komt weleens een stroomkabel van Siltech voorbij van €2500, dat zijn met een beetje geluk 250 cd's!, daar heb je volgens mij dan veel meer plezier van.
Tja, ik ben zelf wetenschappelijk geschoold, technische achtergrond, en kan niet alles verklaren. Ik heb verschillen gehoord bij een cd-speler op de originele voeten en op de befaamde blokjes hout. Ik hoorde verschil (wat beter is, is moeilijk aan te wijzen), maar ik kan het met mijn kennis niet verklaren of begrijpen. Interlinks idem, ik hoor soms grote verschillen, ook vaak niet, hangt van de setting en interlink af.
Ik koop ook liever 250 cd's, maar wil die ene siltech in mijn set absoluut niet meer missen (was een heel stuk goedkoper). Deze klonk werkelijk beter in mijn set en ben benieuwd naar siltech ls-kabels.

De vraag is echter, moet je persé alles kunnen begrijpen of kunnen verklaren voordat je een aanschaf doet? De meeste mensen begrijpen niet hoe een computer werkt, maar hebben er wel profijt van. De meeste mensen weten niet hoe een verbrandingsmotor werkt, maar hebben er wel één in hun voertuig. Veel mensen weten niet hoe een koffiezet apparaat werkt, maar.... etc
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

kdt

ik zeg nog maar eens dat alle aanpassingen en verbeteringen wellicht suggestief zijn maar als je het wel hoort dan is het toch mooi meegenomen. Ik heb zelf een A-B test gedaan met zowel interlinks als ls-kabels en kon duidelijk verschil horen met de standaard kabels (zgn dropveters) als de nu in gebruik zijnde vd Hul kabels. (Ik heb deze testen gedaan met eebn audiovriendje, hij hoorde ook verschillen en deed dat in een blinde test). Ook de powercords die ik inmiddels heb aangeschaft doen hun werk beter (= lees gedetailleerder) dan de standaardkabels. Wel moet ik erbij melden dat er ook een aparte audiogroep is aangelegd.

ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

renes59

Citaat van: Maurice op april 09, 2010, 16:38:00
De vraag is echter, moet je persé alles kunnen begrijpen of kunnen verklaren voordat je een aanschaf doet? De meeste mensen begrijpen niet hoe een computer werkt, maar hebben er wel profijt van. De meeste mensen weten niet hoe een verbrandingsmotor werkt, maar hebben er wel één in hun voertuig. Veel mensen weten niet hoe een koffiezet apparaat werkt, maar.... etc
Dat gaat natuurlijk niet helemaal op. Loopt de verbrandingsmotor beter door alleen andere bekabeling, wordt de koffie beter gezet als ik een andere stroomkabel aan het apparaat zet? Is de smaak anders?
Ik denk het niet, zeker weten doe ik het niet.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Citaat van: kdt op april 09, 2010, 17:10:54
ik zeg nog maar eens dat alle aanpassingen en verbeteringen wellicht suggestief zijn maar als je het wel hoort dan is het toch mooi meegenomen. Ik heb zelf een A-B test gedaan met zowel interlinks als ls-kabels en kon duidelijk verschil horen met de standaard kabels (zgn dropveters) als de nu in gebruik zijnde vd Hul kabels. (Ik heb deze testen gedaan met eebn audiovriendje, hij hoorde ook verschillen en deed dat in een blinde test). Ook de powercords die ik inmiddels heb aangeschaft doen hun werk beter (= lees gedetailleerder) dan de standaardkabels. Wel moet ik erbij melden dat er ook een aparte audiogroep is aangelegd.


Als jij het kunt horen bij jouw set en je vindt het de moeite en onkosten waard dan moet je het doen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

kdt

dat bedoel ik, dat is de kers die de hobby een hobby (dus leuk) maakt.  :-)
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

renes59

Citaat van: kdt op april 09, 2010, 18:26:05
dat bedoel ik, dat is de kers die de hobby een hobby (dus leuk) maakt.  :-)
Het is een hele persoonlijke hobby. 8-)
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maurice

Citaat van: renes59 op april 09, 2010, 17:14:40
Dat gaat natuurlijk niet helemaal op. Loopt de verbrandingsmotor beter door alleen andere bekabeling, wordt de koffie beter gezet als ik een andere stroomkabel aan het apparaat zet? Is de smaak anders?
Ik denk het niet, zeker weten doe ik het niet.
Ik bedoel het los van de bekabeling die eraan zit ;)
Ik weet niet waarom de bekabeling invloed heeft, maar als ik het steevast ervaar dat het werkt, is het dan zo belangrijk om uit te kunnen leggen waarom?

Misschien een andere parallel: ik heb geen idee waarom medicijnen werken, maar ik ervaar wel dat ze werken. Moet ik kunnen verklaren waarom ze werken om ze te gebruiken?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude