Tweaken

Gestart door kdt, april 07, 2010, 10:07:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

je ontgaat wel aan het feit dat er wel degelijk mensen zijn die weten hoe medicijnen werken.
verder mag iedereen horen en voelen wat hij wilt....  (als het maar oud genoeg is, -en met toestemming).

JohnWx

Citaat van: marvin op april 09, 2010, 20:52:16
je ontgaat wel aan het feit dat er wel degelijk mensen zijn die weten hoe medicijnen werken.
verder mag iedereen horen en voelen wat hij wilt....  (als het maar oud genoeg is, -en met toestemming).

oohhh de normen worden strenger :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Citaat van: jwx op april 09, 2010, 21:02:58
oohhh de normen worden strenger :schater:

We gaan de goede kant weer op pompom redface

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

MadVillain

Ik zal nog eens iets aanhalen wat ik al eens eerder heb gemeld hier op het forum:

Vorig jaar was bij Fritz de With een luisteravond waar ik mij voor had aangemeld.
Het was een rustige avond qua bezoekers wat JRM en ik waren alleen aanwezig.
De hele avond was het gezellig muziek luisteren en tegen het einde wilde Fritz een testje doen.

Hij had een sacd opname van een koor wat 4 of 5 maal was opgenomen met dezelfde aantallen kabels van verschillende merken. (Siltech, Crystal Cable, Kharma Van den Hul en ik dacht nog 1)
Het kwam erop neer dat ik 4/5 maal dezelfde stuk muziek kreeg te horen en wij konden proberen of we verschillen konden ontdekken.
Ik wist precies de kenmerken aan te geven wat de verschillende merken qua signatuur hebben.
En daarna wist ik ook ook de merken eraan te koppelen. Het laatste weet ik niet meer zeker of het bij Fritz of thuis was. Want ik had het sacdtje meegekregen.

Het kan een lucky guess zijn. Maar ik heb zelf ervaring met 3 merken en kon het redelijk onderscheiden.
Hiermee wil ik niet aangeven dat ik een doorgewinterde audiofiel ben maar misschien is het voor de liefhebbers mogelijk hetzelfde sacdtje aan te schaffen en zelf de test te doen?
Het is de Kharma demonstration disc. Precieze naam zal ik even opzoeken.....

renes59

Citaat van: Maurice op april 09, 2010, 20:42:35
Ik bedoel het los van de bekabeling die eraan zit ;)
Ik weet niet waarom de bekabeling invloed heeft, maar als ik het steevast ervaar dat het werkt, is het dan zo belangrijk om uit te kunnen leggen waarom?

Misschien een andere parallel: ik heb geen idee waarom medicijnen werken, maar ik ervaar wel dat ze werken. Moet ik kunnen verklaren waarom ze werken om ze te gebruiken?
Ik neem aan dat anderen die het wel weten het uit den treure hebben onderzocht en tenslotte heeft er een commissie of groep deskundigen het ook nog onderzocht en daarna goedgekeurd.
In de audiowereld is dat niet het geval.
Jij hoeft niet te weten hoe het werkt, daarom ga je ook naar een dokter om er achter te komen wat er aan de hand is. Die zoekt dan een bijpassend medicijn en een apotheker draagt zorg voor het medicijn. Ik denk dat er niemand is die het medicijn op eigen houtje gaat verbeteren. Er zijn natuurlijk mensen die medicijnen niet geloven.




Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Nee, in de audiowereld is dat niet het geval. Dat is omdat je niet dood gaat van een kabel die niet doet wat de fabrikant belooft. Je krijgt er hoogstens pijn in je portemonnee van, maar het is je eigen portemonnee en jij bepaalt hoeveel pijn je daaraan kunt verdragen.

renes59

#66


[/quote]
Citaat van: Mexicaanse Hond op april 09, 2010, 23:51:40
Nee, in de audiowereld is dat niet het geval. Dat is omdat je niet dood gaat van een kabel die niet doet wat de fabrikant belooft. Je krijgt er hoogstens pijn in je portemonnee van, maar het is je eigen portemonnee en jij bepaalt hoeveel pijn je daaraan kunt verdragen.
Het is dan ook een beetje moeilijke vergelijking die Maurice aanhaalt, audio en medicijnen.






[/quote]
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Nou ja, ook bij medicijnen speelt het placebo-effect een rol. Dat zou jou toch moeten aanspreken.
Het is bijvoorbeeld zo dat demente bejaarden een hogere dosering pijnstillers nodig hebben, omdat ze niet weten dat ze een pijnstiller krijgen. Blijkbaar speelt de verwachting iets te gaan merken een versterkende rol bij het pijnstillende effect. Zoiets zou natuurlijk ook bij tweaks een rol kunnen spelen.

renes59

Citaat van: Mexicaanse Hond op april 10, 2010, 09:29:30
Nou ja, ook bij medicijnen speelt het placebo-effect een rol. Dat zou jou toch moeten aanspreken.
Het is bijvoorbeeld zo dat demente bejaarden een hogere dosering pijnstillers nodig hebben, omdat ze niet weten dat ze een pijnstiller krijgen. Blijkbaar speelt de verwachting iets te gaan merken een versterkende rol bij het pijnstillende effect. Zoiets zou natuurlijk ook bij tweaks een rol kunnen spelen.
Suggestief dus, tussen de oren speelt een grote rol.  ''Als je er voor open staat'' speelt mee, op de eerste rij.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Bearke65

En ook hier had ik mijn mening al over gegeven, ga hem niet herhalen:

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,4792.msg59938.html#msg59938

Have fun

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

Maurice

Citaat van: renes59 op april 10, 2010, 09:38:05
Suggestief dus, tussen de oren speelt een grote rol.  ''Als je er voor open staat'' speelt mee, op de eerste rij.
Jep, en dat is wetenschappelijk bewezen in diverse studies.
Hetzelfde effect dat je je auto lekkerder vindt rijden als deze helemaal schoon is vs niet fijn rijden als deze zeer smerig is.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Mexicaanse Hond

En ik maar denken dat het aan die ene cilinder met minder compressie ligt dat 'ie niet zo fijn rijdt, maar ik moet 'm gewoon eens schoonmaken.  clown1

JohnWx

Citaat van: renes59 op april 09, 2010, 23:38:30
Ik neem aan dat anderen die het wel weten het uit den treure hebben onderzocht en tenslotte heeft er een commissie of groep deskundigen het ook nog onderzocht en daarna goedgekeurd.
In de audiowereld is dat niet het geval.
Jij hoeft niet te weten hoe het werkt, daarom ga je ook naar een dokter om er achter te komen wat er aan de hand is. Die zoekt dan een bijpassend medicijn en een apotheker draagt zorg voor het medicijn. Ik denk dat er niemand is die het medicijn op eigen houtje gaat verbeteren. Er zijn natuurlijk mensen die medicijnen niet geloven.







Je argumentatie vind ik wederom van een zeer hoog nivo   notworthy
En dat bedoel ik positief  :yes:
Heerlijk hoe mensen het kunnen verwoorden  hello
Daarom is dit forum ook heerlijk leesvoer

ps:columnist niks voor je



Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: renes59 op april 10, 2010, 00:30:21

Het is dan ook een beetje moeilijke vergelijking die Maurice aanhaalt, audio en medicijnen.


nou als ik wel is wat minder ben en ik neem een xtra portie Efexors en Oxazepams hoor ik ook in 1 keer die tweaks en andere upgrades


dus er is wel een link







Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

kdt

Ik wil nog even reageren op Bearke65, m.b.t. dat glas geen dood materiaal zou zijn:
Er zijn luidsprekers op de markt die van glas gemaakt zijn, bv. de Waterfall serie en de Arabesque serie, ik heb ze onlangs nog gehoord in Sneek, moet zeggen dat ze erg fraai klonken (helaas geen Magnepan geluid  :-D) maar toch goed. Dit geeft toch aan dat glas toch wel een redelijk dood materiaal is.
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215