hulp bij speakers

Gestart door zoef, april 05, 2010, 20:26:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zoef

hallo allemaal

bezig met een marantz set samen te stellen maar kom er niet uit met de speakers

av marantz sr5004 met marantz dvd of blu ray.
budjet 900 euro voor speakers.

volgende speakers beluisterd met duur versterker type weet ik niet. Alleen in stereo.

Monitor Audio RX6 en 8 super geluid maar zijn deze niet te gek voor een sr5004 versterker en de kosten nog al wat eigelijk te veel om een compleete set van te maken (rx6 of rx8 +rx1+rx center.toch al gauw 2300 euro zonder sub

KEF iQ50 + KEF iQ10 + KEF iQ60 + PSW 2500 ook een goed geluid maar allemaal erg duur (2230 euro)
de dali Concept 06 + 01 + center en sub 1500 euro

Heco Victa 600 + 300 +100 center en sub prijs 900 euro niet slecht maar kunnen niet op teken de kef en al helemaal niet tegen de  Monitor Audio en staat ook iets onder de dali maar de prijs is wel gunstig.

en hoe verhoud zich dit tegen een goed koper versterker als de sr5004.
weet ook iemand nog een altenatief voor speakers  iets in de buurt van de 900 euro.
en weet iemand ook hoe het merk heco is.



Sander

Ik vind speakers erg belangrijk.

Als 900 euro het budget is zou ik zeker gaan voor alleen 2 frontspeakers en later surround uitbouwen.

De sr5004 verdiend in mijn opinie wel meer dan een surround setje speakers van samen 900euro  :wink:

grtz Sander

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

xander32

Citaat van: Sander Nolden op april 05, 2010, 20:33:56
Ik vind speakers erg belangrijk.

Als 900 euro het budget is zou ik zeker gaan voor alleen 2 frontspeakers en later surround uitbouwen.

De sr5004 verdiend in mijn opinie wel meer dan een surround setje speakers van samen 900euro  :wink:

grtz Sander


stupid

Niets aan toe te voegen.


Sander.

JohnWx

Citaat van: zoef op april 05, 2010, 20:26:13
hallo allemaal

bezig met een marantz set samen te stellen maar kom er niet uit met de speakers

av marantz sr5004 met marantz dvd of blu ray.
budjet 900 euro voor speakers.

volgende speakers beluisterd met duur versterker type weet ik niet. Alleen in stereo.

Monitor Audio RX6 en 8 super geluid maar zijn deze niet te gek voor een sr5004 versterker en de kosten nog al wat eigelijk te veel om een compleete set van te maken (rx6 of rx8 +rx1+rx center.toch al gauw 2300 euro zonder sub

KEF iQ50 + KEF iQ10 + KEF iQ60 + PSW 2500 ook een goed geluid maar allemaal erg duur (2230 euro)
de dali Concept 06 + 01 + center en sub 1500 euro

Heco Victa 600 + 300 +100 center en sub prijs 900 euro niet slecht maar kunnen niet op teken de kef en al helemaal niet tegen de  Monitor Audio en staat ook iets onde de dali maar de prijs is wel gunstig.

en hoe verhoud zich dit tegen een goed koper versterker als de sr 5003.
weet ook iemand nog een altenatief voor speakers  iets in de buurt van de 900 euro.
en weet iemand ook hoe het merk heco is





Als je echt een film fanaat was met alle effecten ging ik voor de complete HECO set
Anders zou ik voor 900 euro op MP gaan shoppen voor 2 mooie speakers voor en een center en 2 kleine achter van mission bv
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

zoef

Het stereo gedeerlte is het belangrijkste, suround is alleen voor films.en bij zaak

heco maakt ook duurder speakers. http://www.heco-audio.de/
nog een andere vraag kun je ook duurdere speakers combineren met goedkopere speakers.

voorbeeld Monitor Audio RX6 voor speakers en de rest van heco.? of ander goedkoper speakers en sub.

en zijn de rx8 niet te zwaar voor de 5004sr

al vast bedankt

ooit kom ik er wel


Sander

Citaat van: zoef op april 05, 2010, 22:23:11
Het stereo gedeerlte is het belangrijkste, suround is alleen voor films.en bij zaak

nog een andere vraag kun je ook duurdere speakers combineren met goedkopere speakers.


Tuurlijk!

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

zoef

monitor audio rx serie is 6 Ohm
en de heco serie is 4 of 8 Ohm maakt dit ook iets uit

Sander

Op de achterzijde van de sr5004 staat dat aangesloten ohmage tussen 6 en 8 ohm is.

Volgens mij zijn speakers met verschillende ohmage's prima in een surround opstelling te mixen.

Dit omdat je de volumes van je speakers afstelt met de bijgeleverde microfoon tijdens een automatisch instel programma.

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

gerard

Citaat van: zoef op april 05, 2010, 22:23:11
Het stereo gedeerlte is het belangrijkste, suround is alleen voor films.en bij zaak

heco maakt ook duurder speakers. http://www.heco-audio.de/
nog een andere vraag kun je ook duurdere speakers combineren met goedkopere speakers.

voorbeeld Monitor Audio RX6 voor speakers en de rest van heco.? of ander goedkoper speakers en sub.

en zijn de rx8 niet te zwaar voor de 5004sr

al vast bedankt

ooit kom ik er wel



Zelf heb ik de MA RS6. Heb ze gehad in combinatie met de SR4600, voorloper van de SR400X.
Dat ging prima, alleen andere luidsprekers ter aanvulling vond ik geen succes, tenminste de center moet echt qua klankkleur dichtbij de fronts zitten, anders ga je veel verschillen horen en dat is erg storend. Voor de surrounds vond ik dit veel minder belangrijk. Nu heb ik een stereo versterker met de RS6, ook bij films gaat dat erg goed :-)

De SR5004 heeft wat meer vermogen, wat voor de meeste luidsprekers wel goed is. :-)
Als je van de klank van de RX6 houd, zou ik ze eerst als stereoset kopen en ervan genieten, want ook bij films in 2.0 met de SR5004 ga je nog versteld staan van deze speakers  :yes:
Dan kun je later altijd nog kijken naar 2e hands aanvulling voor de rest van de 5.1 oid.

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

JohnWx

Citaat van: gerard op april 05, 2010, 23:47:48
Zelf heb ik de MA RS6. Heb ze gehad in combinatie met de SR4600, voorloper van de SR400X.
Dat ging prima, alleen andere luidsprekers ter aanvulling vond ik geen succes, tenminste de center moet echt qua klankkleur dichtbij de fronts zitten, anders ga je veel verschillen horen en dat is erg storend. Voor de surrounds vond ik dit veel minder belangrijk. Nu heb ik een stereo versterker met de RS6, ook bij films gaat dat erg goed :-)

De SR5004 heeft wat meer vermogen, wat voor de meeste luidsprekers wel goed is. :-)
Als je van de klank van de RX6 houd, zou ik ze eerst als stereoset kopen en ervan genieten, want ook bij films in 2.0 met de SR5004 ga je nog versteld staan van deze speakers  :yes:
Dan kun je later altijd nog kijken naar 2e hands aanvulling voor de rest van de 5.1 oid.


:yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81


mahansz

kijk je ook naar tweedehands? Zo ja, dan gaat er wel een wereld voor je open, dan 'kan je zaken doen' zegmaar.
In mijn mening kan er weinig misgaan met tweedehands speakers, maar 't is maar wat te preferreert!
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen