(MiniColumn)
Ik ben tegen!
tv is oppervlakkig, vervreemdend want uitvergrotend, vervreemdend want discrimenerend (onvolledig) daardoor suggestief en manipulerend.
Ik houd van lezen: boeken, kranten en tijdschriften (voor de achtergrond bij het dagelijks nieuws).
Ik houd van het marantzforum.
Ik hoef geen relatie op te bouwen met de leden. Ik hoef alleen maar te zoeken naar de goudklompjes onder hun bijdragen. (Bijdragen die ergens over gaan).
'Meet and Greet,' dat is mij te zeer 'Kiss and Ride,' laat ik zeggen een dagje Efteling: de frites was vettig, de python draaierig en ome Klaas leuk.
De Koningin overigens is een connaisseur (connaisseuse?) wat betreft klassieke muziek.
Klassieke muziek daar geniet een mens van, dat zorgt voor muzikale diepgang, minder voor relationele diepgang. Natuurlijk kan er een vriendschap ontstaan met zoals in het geval van de Koningin met Mstislav Rostropovitsj (cellist en dirigent) Ik hoop voor hem dat het geen instrumentele ( in de dubbele betekenis van het woord) vriendschap is maar een vriendschap op intermenselijke schoen geleest.
Zo is dat bij relatie en vriendschappen.
Er is een voertuig nodig.
Ik(jij hij) heb (hebt heeft) hem leren kennen in de montagekamer (tv), in de trein, ze speelt de bas bij de Scene nu is het een vriendin die hoort bij bij mijn intieme vrienden (en dus basoverstijgend) of.... ik reageerde eens buiten de lijst om en nu schrijven we regelmatig, 1 maal per jaar ontmoeten wij elkaar (hier diende het marantzforum als voertuig).
hier nog wat smileys, plak ze maar waar je het nodig vind
(hoezo zo'n internetforum is eendimensionaal en vervreemdend...........)