Hallo mensen.
Na lange tijd flink wat gelezen te hebben op dit forum heb ik ook eindelijk de drang om mijn set te laten zien.
Ik heb van mijn eerste loon destijds (2001) meteen een surroundset gekocht van Pioneer. Kleine surroundversterker
met een simpele dvdspeler en maar liefst 5 kleine speakers en een subwoofer. Dit was een setje voor 600 euro.
Toen wist ik nog niet hoe duur deze hobby kon zijn.
Bovenstaande set maar liefst 7 jaar gebruikt. Omdat ik steeds meer muziek ging luisteren en van verschillende soorten houd was ik niet meer tevreden wat die set te bieden had. Ik ben toen serieus opzoek gegaan naar een goede versterker. Ben gaan informeren bij Hobo Hifi(2008). Die vroegen of ik meer muziek luisterde of films keek.
Alles uitgelegd, afpraak gemaakt voor een luistersessie.
Dit was de eerste keer dat ik in zo'n winkel zat met mijn eigen cdtjes om te gaan luisteren. Absoluut geen ervaring dus afgegaan op wat ik het mooiste vond. Afijn eerst geluisterd naar de verschillende boxen in mijn opgegeven prijsklasse. Uiteindelijk vond ik de B&W's 683 het fijnste klinken.
Daarna moest ik een versterker zien te vinden die daarbij pastte. Ik heb er drie uitgezocht waar ik naar wilde luisteren icm de B&W's. Een Pioneer, Denon en een Marantz. Eigen cd's geluisterd en vond dat de Marantz het meest alround was qua muzieksteilen.
Toen heb ik de Sr 7002 aangeschaft icm B&W's 683 en de frontspeaker HTM 61.
Een jaar eerder had ik de Playstion 3 al aangeschaft met een hd ready tv van Philips.
Lijstje:
Tv: Philips 94cm Lcd Hd Ready
Versterker: Marantz Sr7002
Bronnen : Marantz Dv7001
Playstation 3
Samsung HD Settopbox
Cubestation Nas van Synology
Playon AC Ryan
Stroomvoorziening:
Isotek Orion 4way
Isotek Premium Stroomkabel
Bekabeling: Luidsprekerkabels The Royal Jade VDH
Analoog Kimber Hero Dv naar Sr
Digitaal Oehlbach
Hdmi: VDH Standaard
Oehlbach
Monster
Eerst nog een aardedraad aangelegd in de woonkamer om het zoemen van de Sr te voorkomen. Heb de Dv7001 later aangeschat. Dit was al een verbetering. Later de analoge verbinding en de isotek gekocht. Luister nu al lang met veel plezier en ben op zoek naar manieren om het te verbeteren.
Groeten Kees