De set van Kajuni

Gestart door Kajuni, maart 26, 2010, 18:12:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kajuni

Hallo mensen.

Na lange tijd flink wat gelezen te hebben op dit forum heb ik ook eindelijk de drang om mijn set te laten zien.

Ik heb van mijn eerste loon destijds (2001) meteen een surroundset gekocht van Pioneer. Kleine surroundversterker
met een simpele dvdspeler en maar liefst 5 kleine speakers en een subwoofer. Dit was een setje voor 600 euro.
Toen wist ik nog niet hoe duur deze hobby kon zijn.

Bovenstaande set maar liefst 7 jaar gebruikt. Omdat ik steeds meer muziek ging luisteren en van verschillende soorten houd was ik niet meer tevreden wat die set te bieden had. Ik ben toen serieus opzoek gegaan naar een goede versterker. Ben gaan informeren bij Hobo Hifi(2008). Die vroegen of ik meer muziek luisterde of films keek.

Alles uitgelegd, afpraak gemaakt voor een luistersessie.
Dit was de eerste keer dat ik in zo'n winkel zat met mijn eigen cdtjes om te gaan luisteren. Absoluut geen ervaring dus afgegaan op wat ik het mooiste vond. Afijn eerst geluisterd naar de verschillende boxen in mijn opgegeven prijsklasse. Uiteindelijk vond ik de B&W's 683 het fijnste klinken.

Daarna moest ik een versterker zien te vinden die daarbij pastte. Ik heb er drie uitgezocht waar ik naar wilde luisteren icm de B&W's. Een Pioneer, Denon en een Marantz. Eigen cd's geluisterd en vond dat de Marantz het meest alround was qua muzieksteilen.

Toen heb ik de Sr 7002 aangeschaft icm B&W's 683 en de frontspeaker HTM 61.

Een jaar eerder had ik de Playstion 3 al aangeschaft met een hd ready tv van Philips.

Lijstje:

Tv:             Philips 94cm Lcd Hd Ready
Versterker:   Marantz Sr7002
Bronnen :     Marantz Dv7001
                  Playstation 3
                  Samsung HD Settopbox
                  Cubestation Nas van Synology
                  Playon AC Ryan

Stroomvoorziening:
                  Isotek Orion 4way
                  Isotek Premium Stroomkabel

Bekabeling:   Luidsprekerkabels The Royal Jade VDH
                  Analoog Kimber Hero Dv naar Sr
                  Digitaal Oehlbach

Hdmi:          VDH Standaard
                  Oehlbach
                  Monster

Eerst nog een aardedraad aangelegd in de woonkamer om het zoemen van de Sr te voorkomen. Heb de Dv7001  later aangeschat. Dit was al een verbetering. Later de analoge verbinding en de isotek gekocht. Luister nu al lang met veel plezier en ben op zoek naar manieren om het te verbeteren.

Groeten Kees








Sr7002/Dv7001    Bowers & Wilkins 683/Htm61.  REL T1 Sub        Rega Rp1             Sonos Connect/play 5              Dune Smart D1                    Synology 209+

xander32

Welcome Kees / Kajuni,

Mooie set hoor :yes:. Een ruime opstelling zo.

Kan de SR voldoende stroom leveren om de B&W`s tot hun recht te laten komen? Ik heb geen idee wat het rendement van betreffende speakers is.


Enne, veel post- en leesplezier hier.


Sander.

thepioneer

Mooie combi zo, ik vindt marantz en b&w ook een erg goed geslaagde combinatie.

Wel knap dat je lamp op de speakers kan blijven staan :)

Groeten Ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

xander32

CiteerLuister nu al lang met veel plezier en ben op zoek naar manieren om het te verbeteren.
Je hebt al een mooi afgestemde set. De grootste verbetering kan je terweeg brengen door met de speakers (en tv) te schuiven: de linker speaker staat in een hoek en tegen de bank aan te blazen - dat kost je veel betreft geluidskwaliteit :yes:. Maar ik zie daar zo geen oplossing voor/ ik zie zo geen mogelijkheid om te schuiven :no:.


Sander.

jowa

Welkom op het forum.
Mooie set om te zien.

lo

Welkom en veel post en leesplezier.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

cheese

hey eindelijk een naamgenoot op het forum......

mooie set hoor en veel plezier op het forum.....en als je iets wilt weten gewoon vragen en de antwoorden komen vanzelf.

gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Totofan

Een mooie strake set, en welkom op het forum

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Kajuni

Ik heb inderdaad wat compromissen moeten sluiten om alle apparatuur in de woonkamer te krijgen. Vandaar de lamp op de box, de dichte kastjes en de bank staat er deels voor. De vrouw des huizes wil ook wat. Sterker nog: laatst zei ze dat zo'n Bose set veel makkelijker zou zijn...dat deed toch wel een beetje pijn. Haha.

Ik vind idd dat de boxen meer kunnen dan dat deze versterker eruit haalt. Heb er ook een beetje spijt van dat ik niet meteen de Sr8002 heb genomen toen. Dit merk ik vooral aan stereo muziek luisteren.
Daarom ben ik niet helemaal tevreden over de combinatie van alles.

Ik heb ze overigens wel gebi-ampd. Dit was een goede verbetering voor de stereoweergave.
Alleen nu heb ik vaak bij films met DTS dat de gesprekken in verhouding tot de muziek en surroundweergave veel te zacht gaat. Dit heeft tot gevolg dat je hem vaak wat harder zet om het engels te verstaan waardoor je je soms
rot schrikt van de muziek of explosies..
Iemand daar een tip voor?


Groeten Kees
Sr7002/Dv7001    Bowers & Wilkins 683/Htm61.  REL T1 Sub        Rega Rp1             Sonos Connect/play 5              Dune Smart D1                    Synology 209+

MO

Citaat van: Kajuni op maart 27, 2010, 17:04:54

Daarom ben ik niet helemaal tevreden over de combinatie van alles.


Groeten Kees

Het begin van alle ellende...  :-D

Maarrrr.... Welkom!
bla

xander32

Citaat van: Kajuni op maart 27, 2010, 17:04:54
Ik heb ze overigens wel gebi-ampd. Dit was een goede verbetering voor de stereoweergave.
Alleen nu heb ik vaak bij films met DTS dat de gesprekken in verhouding tot de muziek en surroundweergave veel te zacht gaat. Dit heeft tot gevolg dat je hem vaak wat harder zet om het engels te verstaan waardoor je je soms
rot schrikt van de muziek of explosies..
Iemand daar een tip voor?


Groeten Kees
Ik zeg: Bose  :-D.

Ik denk dat je ff een Db.meter moet kopen (€ 25,-) of lenen en de set goed afstellen: thats it :yes:.


Sander.

Sander

jeeej een marantz b&w combi veel plezier hier op het forum HB
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

minguel

Citaat van: Kajuni op maart 27, 2010, 17:04:54
Ik vind idd dat de boxen meer kunnen dan dat deze versterker eruit haalt. Heb er ook een beetje spijt van dat ik niet meteen de Sr8002 heb genomen toen. Dit merk ik vooral aan stereo muziek luisteren.
Daarom ben ik niet helemaal tevreden over de combinatie van alles.

Hoi Kees, Welkom op dit forum. Mooie set heb je daar.

Ik ben het met je eens dat deze speakers meer kunnen. Zoals je in mijn onderschrift ziet heb ik ze zelf ook met een 8002. Ik was altijd tevreden over de 8002, maar vanaf ik deze speakers op verschillende stereoversterkers heb gehoord (laatste keer op een PM8003 eind vorig jaar) ben ik tot de conclusie gekomen dat ook de 8002 niet alles uit deze speaker haalt. Voor mij de reden in de loop van dit jaar serieus werk te maken van een PM15 S2 (ivm HT passtrough).

Minguel
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Kajuni

Hey Minguel.

Ga je deze stereoversterker dan samen gebruiken met de Sr8002? Ik ga binnen een half jaar verhuizen en zit dan te twijfelen of ik ook voor zo een oplossing ga of mijn surroundset comleet maken of een nieuwe stereoset aanschaffen.

Ligt er een beetje aan wat ik extra uit de stereoweergave kan krijgen met een stereoversterker. Heb dit nml nog niet gehoord icm deze boxen.

Grt Kees
Sr7002/Dv7001    Bowers & Wilkins 683/Htm61.  REL T1 Sub        Rega Rp1             Sonos Connect/play 5              Dune Smart D1                    Synology 209+

minguel

Citaat van: Kajuni op maart 29, 2010, 12:42:22
Hey Minguel.

Ga je deze stereoversterker dan samen gebruiken met de Sr8002? Ik ga binnen een half jaar verhuizen en zit dan te twijfelen of ik ook voor zo een oplossing ga of mijn surroundset comleet maken of een nieuwe stereoset aanschaffen.

Ligt er een beetje aan wat ik extra uit de stereoweergave kan krijgen met een stereoversterker. Heb dit nml nog niet gehoord icm deze boxen.

Grt Kees

Hoi Kees,

Die stereoversterker komt naast de 8002. In het weekend kijken wij vaak naar een film, dus die 8002 blijft. Mijn zoektoch is begonnen na aanschaf van deze speakers. Thuis situatie en winkel is natuurlijk altijd anders. Ik luister veel jazz gerelateerde muziek. Echter, deze speakers laten op een stereoversterker (o.a. PM7001 en 8003) veel meer horen. De aanschaf van een SA15-S1 was al een aardige stap in de juiste richting.

Ik heb overwogen om deze speakers weg te doen en bijvoorbeeld terug te gaan naar KEF (had ik voor B&W). Echter in een direct vergelijk tussen KEF IQ90, Paradigm, MA en B&W, waren wij het over eens dat de 683, gelet op onze muziekstijl, het meest in ons straatje paste.

Of een dergelijke situatie ook een mogelijke oplossing en investering waard is, kom je na een luistersessie wel achter.

Minguel
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750