Citaat van: marvin op maart 25, 2010, 19:56:54
ik vind het een hoop gezever, sorry....
ik zet de pc bijna nooit uit....
Ja ieder zijn mening, ùaar uw reactie is wel heel kort door de bocht. Hier staat de PC echt alleen maar op als ik hem gebruik, en ik vermoed dat er zo wel meer zijn.
Het is dus inderdaad mogelijk enkel een PC te gebruiken om uw media af te halen. En voor sommigen is het aanvaardbaar dat een PC op de achtergrond bljft draaien. Maar voor anderen niet. Is het nu door de WAF of zoals zoals in mijn geval omdat het teveel lawaai maakt en de vrouw klaagt over de nutteloze stroom die ik verbruik.
Ik heb dan ook geen speelgoed PC-ke met een paar schijven en een DVD branderke en verouderde CPU en GPU. Ik heb hier een overklokte i7. 3 UW-SCSI schijven aan 10.000rpm, 3 SATA schijven waarvan één van 10.000rpm en 1 IDE schijf. DVD brander en Blu-Ray brander.
Als informaticus met meer dan 15 jaar ervaring garandeer ik u dat hoe warmer uw schijven hoe sneller ze stuk gaan. Eenmaal boven de 50° kom je in risico gebied, 60° vraag je gewoon problemen.
Heb je dus meerdere schijven dicht op elkaar zitten is extra koeling een must, extra koeling is dus extra lawaai.
En zo'n NAS van 139 Euro waar 2 schijven in passen is in MIJN GEVAL en voor velen anderen 1000 maal praktischer.