Multimedia op zijn best? Tussen harde schijf en a/v-receiver

Gestart door CharlieG, maart 23, 2010, 14:05:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Beste oplossing om a/v van je pc op je av receiver te laten afspelen

Media streamer (bv Iomega Screenplay pro)
0 (0%)
Windows Media Center Extender (bv Linksys DMA2100)
0 (0%)
HTPC (Home Theatre PC)
1 (16.7%)
Andere? Welke dan?
5 (83.3%)

Totaal aantal stemmen: 6

dmeerpa

Citaat van: marvin op maart 25, 2010, 17:18:29
ik begrijp dat gedoe niet echt met die harde schijven, je hebt toch een pc met harde schijven erin?
dan ben je toch gewoon klaar met een Dune, HDX, Popcorn. ed.

ik heb iets van 3TB in de pc verstopt, daar lees ik met de HDX gewoon de media vanaf.
waar het staat maakt niet uit, gewoon de map even delen en spelen maar.....
al prop je 30 harde schijven in je pc....

in mijn HDX zit niets...!


Zit je 's avonds in de zetel, wil je even naar een MP3 albumpje luisteren of een Muziek DVD, of film.
Kom maar uit je luie zetel om die PC op te starten.
Dan wachten tot die PC opgestart is, en dan kan je inderdaad starten, moet je ondertussen wel het lawaai aanvaarden van je ventilatoren in je computer. Zeker als je heel wat schijven in je computer steekt is extra koeling belangrijk. Ik heb hier zelfs 6 fans in mijn kast zitten plus één op de CPU en één op de GPU. Nu ik heb er wel extreem veel, maar ik heb in de laatste 12 jaar ook nooit een defecte schijf gehad en ik heb hier wel een schijfje of 9 liggen. Zelfs mijn 3 UW-SCSI schijven aan 10.000 toeren van 10 jaar oud werken nog perfect.

Maar het lawaai is wel storend bij film en muziek.
En dan heb ik stroomverbruik nog niet aangehaald.

Mijn NAS, hoor ik niet, is in een paar seconden uit slaapstand. Hoef ik niet eens voor uit de zetel. En heb ik momenteel 3 Gb ter beschikking.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Marvin

ik vind het een hoop gezever, sorry....

ik zet de pc bijna nooit uit....

dmeerpa

Citaat van: marvin op maart 25, 2010, 19:56:54
ik vind het een hoop gezever, sorry....

ik zet de pc bijna nooit uit....

Ja ieder zijn mening, ùaar uw reactie is wel heel kort door de bocht. Hier staat de PC echt alleen maar op als ik hem gebruik, en ik vermoed dat er zo wel meer zijn.
Het is dus inderdaad mogelijk enkel een PC te gebruiken om uw media af te halen.  En voor sommigen is het aanvaardbaar dat een PC op de achtergrond bljft draaien. Maar voor anderen niet. Is het nu door de WAF of zoals zoals in mijn geval omdat het teveel lawaai maakt en de vrouw klaagt over de nutteloze stroom die ik verbruik.

Ik heb dan ook geen speelgoed PC-ke met een paar schijven en een DVD branderke en verouderde CPU en GPU. Ik heb hier een overklokte i7. 3 UW-SCSI schijven aan 10.000rpm, 3 SATA schijven waarvan één van 10.000rpm en 1 IDE schijf. DVD brander en Blu-Ray brander.

Als informaticus met meer dan 15 jaar ervaring garandeer ik u dat hoe warmer uw schijven hoe sneller ze stuk gaan. Eenmaal boven de 50° kom je in risico gebied, 60° vraag je gewoon problemen.
Heb je dus meerdere schijven dicht op elkaar zitten is extra koeling een must, extra koeling is dus extra lawaai.

En zo'n NAS van 139 Euro waar 2 schijven in passen is in MIJN GEVAL en voor velen anderen 1000 maal praktischer.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Marvin

een hardeschijf in m'n HDX maakt meer herrie dan m'n pc.
maar ja, ik heb dan ook wél een speelgoed pc....

WimPeu

Ik heb de Samsung EcoGreen F2 HD103SI 1 TB in m'n HDX zitten....muisstil!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

Citaat van: WimPeu op maart 25, 2010, 21:17:11
Ik heb de Samsung EcoGreen F2 HD103SI 1 TB in m'n HDX zitten....muisstil!

die eco schijven werkte bij mijn vader niet, gingen steeds in standby.
was toevallig ook een verkeerde match, achteraf.

maar ben ik dan de enige die de pc continu aan heeft staan?
m'n laptop ook trouwens, -en die hdx uiteraard....  :angel:

CharlieG

Citaat van: dmeerpa op maart 25, 2010, 17:03:15

Indien Blu-Ray je niks zegt, omdat je de schijfjes liever via een losse Blu-Ray speler bekijkt, kan je wel goedkopere Mediaplayers met harde schijf vinden vanaf een 90€. Zorg wel dat je er één kiest die ook via het netwerk bestanden kan afspelen die op een PC of NAS staan.


Beste dmeerpa,

Very intresting!

Dat is exact mijn geval: de BD7004 behou ik liever. Daarnaast heb ik opslagruimte nodig en een mediaplayer die de link zet tussen mijn opslagruimte en Receiver.
Momenteel heb ik de Iomega Screenplay Pro die eigenlijk voor beiden een oplossing biedt (opslag & medium), spijtig genoeg ben ik écht niet tevreden over zijn interface, snelheid en netwerksnelheid. Daarom begon ik deze poll...

Het idee om de opslagruimte en de mediaplayer op te splitsen zou meschien wel de snelheidsproblemen kunnen afhandelen. Maar kan een mediaspeler van 90 EUR dan wel een deftige interface (gebruiksvriendelijk, snel, overzichtelijk ...) aanbieden en de huidige formaten afspelen (bv mkv)?  Welke?

Cheers,

Charlie

WimPeu

Citaat van: marvin op maart 25, 2010, 21:21:28

maar ben ik dan de enige die de pc continu aan heeft staan?


Hier ook hoor (bijna 24/7) maar hij staat niet in de kamer maar in m'n aparte PC annex rook hok... :-D dus hoor hem niet als ik een filmpie kijk!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

CharlieG

FYI: 'k heb uiteindelijk voor een Popcorn Hour A200 gekozen  hello. Heel snelle bediening, mooie interface + niet al te traag over het netwerk.

dmeerpa

Citaat van: CharlieG op mei 03, 2010, 11:16:23
FYI: 'k heb uiteindelijk voor een Popcorn Hour A200 gekozen  hello. Heel snelle bediening, mooie interface + niet al te traag over het netwerk.

Proficiat, zelf heb ik zijn grotere broer. Men is zelfs bezig om de GUI nog te verbeteren, totaal andere looks.
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=39284
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150