Marantz BD7004 of Oppo BDP-83?

Gestart door UPP, maart 09, 2010, 12:04:49

Vorige topic - Volgende topic

Arnoud-(KoyBoy)

Pardon?? :no:
Nog steeds een Drentie!!! :-D :-D :-D

Ik zit morgen de hele dag in Drenthe, telt dat ook? clown1

sweatsockpimp

Ik heb de standaard OPPO BDP-83 icm de SR6004. Ik vind de styling juist wel verschillend en eigenlijk het enige minpuntje... :|Had het ronde van SR6004 ook graag in mijn andere componenten gezien...
maar ja...voor de cd weergave heb ik een rotel rcd1070 en die is weer helemaal anders....
Ik ben lyrisch over het SACD-fenomeen. Inderdaad een klassiek-freak, maar er zijn ook wel pop-pareltjes te vinden.

De OPPO is een waanzinnig mooi apparaat. Ben er blij mee! :yes:
Zonder problemen gekocht bij Living Cinema.
Marantz SR6004 
Oppo BDP-83
Rotel RCD 1070
Philips 37PFL8404H
Audio Physic Tempo V (fronts)
Audio Physic Celsius (center)
JBL XTI 10 S (surrounds)
Panasonic DMR-EH55

Weer een positief woord over de Oppo. En dat op een Marantz forum haha. Ik verwachtte echt dat de mensen hier massaal de BD7004 zouden aanraden. Geinig. Ik zie dat we ook praktisch dezelfde tv hebben. Ik heb een 32PFL7404 en wil die eigenlijk vervangen voor een 42PFL7404.

johanmaserati

Citaat van: UPP op maart 10, 2010, 13:42:22
Weer een positief woord over de Oppo. En dat op een Marantz forum haha. Ik verwachtte echt dat de mensen hier massaal de BD7004 zouden aanraden.

Een van de weinige fora met eerlijke mensen volgens mij ;)
Marantz SR6004 surround receiver
Crafty Azumi front speakers
Samsung 42" LCD TV
Optoma HD20 Beamer + 100" electrisch scherm
DIY Kimbercable 4AG luidsprekerkabel
DIY pure silver interlinks + LOC pure silver RCA's
Sony PS3
XBOX 360
Nintendo WII

dmeerpa

Citaat van: jwx op maart 09, 2010, 14:09:04
Ik heb bij OPPO het zelfde gevoel als jaren geleden met het merk KISS
Terwijl ik er later achter kwam dat het hele fatsoenlijke producten waren met veel optie's
Maar wat is er zo interessant aan het afspelen van MKV, WMV, DivX HD etc. etc dat is toch niet Audiofiel (zeg ik met een knipoog)

Ik vind zo een OPPO een hoop geld voor een voor mijn no name merk ?

Maar ja ik kijk nog films op 8 mm

De Lexicon BD-30 die zo'n 7 keer meer kost dan de Oppo BDP-83 is gewoon identiek hetzelfde toestel maar gewoon een iets andere behuizing.
Dus misschien wel een no-name, maar wel gebruikt door high end merken.

http://www.audioholics.com/reviews/transports/high-definition-dvd-players-hd-dvd-blu-ray/lexicon-bd-30-blu-ray-oppo-clone/oppo-inside-lexicon-outside-1
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Arnoud-(KoyBoy)

gerard

Citaat van: sweatsockpimp op maart 10, 2010, 12:57:11
Ik heb de standaard OPPO BDP-83 icm de SR6004....
...voor de cd weergave heb ik een rotel rcd1070....

Heb je de cd weergave van beide spelers al een vergeleken en zo ja hoe klinkt de oppo tov de rotel cd speler??
Ben benieuwd of de nieuwe allesspeler mee kan komen met een losse cd speler..
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

11leo

Gezien de best wel goede recensies over de Oppo, ben ik wel nieuwsgierig hoe de Oppo zich gaat houden t.o.v. de UD8004.

Of ga ik nu echt appels met peren vergelijken?

Groet
Leo
SR7002/UD8004/Quadral/Supra/Inakustik/Profigold/W&M/Samsung

sweatsockpimp

Citaat van: gerard op maart 10, 2010, 22:35:42
Heb je de cd weergave van beide spelers al een vergeleken en zo ja hoe klinkt de oppo tov de rotel cd speler??
Ben benieuwd of de nieuwe allesspeler mee kan komen met een losse cd speler..

Dit moet ik nog uitgebreid gaan testen. Rotel is analoog aangesloten. Oppo analoog en digitaal. Rotel met Kimber bekabeling en de Oppo met Musical Fidelity. Beiden zijn 'krijgertjes', ik ben er niet zo in thuis. De Kimbers bevallen wel erg goed (heel open), maar ik ben ook wel sceptisch over kabels shutup
Maar goed....ik zal eerdaags wel eens een topic starten over de stereo audio kwaliteiten van de OPPO irt mijn Rotel.
Draai eigenlijk de laatste weken alleen maar SACD en kijk Blu-Ray's....wat een verbeteringen zijn dit tov gewoon cd en DVD zeg. Niet normaal.... hello
Marantz SR6004 
Oppo BDP-83
Rotel RCD 1070
Philips 37PFL8404H
Audio Physic Tempo V (fronts)
Audio Physic Celsius (center)
JBL XTI 10 S (surrounds)
Panasonic DMR-EH55