verschil tussen cinch en dure cinch/ XLR en dure XLR

Gestart door bonbon, maart 07, 2010, 10:51:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: marvin op april 17, 2010, 09:44:36
Ik ben hoe dan ook een vreemde eend in deze vijver, met een PA-HT.....  byebye

(laten we het maar niet over de wattages per euro gaan hebben).  :-D

of per cm woofer ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: kdt op april 17, 2010, 10:05:16
Kabels vervangen als tweak, er is al veel over gezegd en geschreven (ook door ondegetekende) maar ik geloof er wel in. Maar wat zeker zo belangrijk is (zo niet het allerbelangrijkste) is de schone stroom: ik heb nu sinds een aantal jaren een netfilter en een aparte groep voor audio; voor die tijd vond ik het geluid hoe later op de avond stukken "beter/mooier" dan overdag of begin van de avond. Ik heb toen een testapparaat van de plaatselijke hifi handelaar geleend en de lichtnetvervuiling gemeten (door dimmers, telefoons e.d.), je wilt niet weten (horen) wat je dan allemaal voor storingen hebt. Met een filter is het nagenoeg allemaaal weg. Ik denk dat hoe schoner de inkomende stroom is hoe beter het uitgaande geluid uiteindelijk ook is. Maar dat neemt niet weg dat kabels erg belangrijk zijn. Mijn aparte audiogroep had ik eerst provisorisch even aangelegd met een verlengkabel, later met een afgeschermede Beldenkabel, nou je begrijpt het al, stukken beter.
Ik kan helaas geen XLR kabels gebruiken (slechts een PM 17 en CD 17, dus helaas  violent1 .......) maar heb fijne vd Hul kabels ertussen!!


zijn verlopen voor van cinch naar xlr en dan weer naar cinch  :schater:

als jij het een verbetering vind  pompom dat telt als enige
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: WimPeu op april 17, 2010, 10:11:55
Heeft meer met je gemoedstoestand te maken. Later op de avond kom je tot rust en ervaar je geluid anders.


hoe is het met de gemoeds toestand in Huize Peu na de bonen schotel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

Citaat van: jwx op april 17, 2010, 10:13:50
of per cm woofer ?
Tel dat zelf maar op, 2 x 15" 3x12" 1x15"sub 1x12"sub.....  :-D
(gehuisvest in 29m2) clown1

kdt

zal best met gemoed  :wink: te maken hebben feit blijft dat er 's avonds meer vervuiling is op lichtnet door halogeendimmers en andere stoorfactoren.
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

Marvin

Feit is ook dat dat geen invloed heeft op je apparatuur.....

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: marvin op april 17, 2010, 10:28:17
Feit is ook dat dat geen invloed heeft op je apparatuur.....

dit word een rondom 10 discussie punt  :yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Citaat van: jwx op april 17, 2010, 11:15:39
dit word een rondom 10 discussie punt  :yes:

Het was ook iets provocerend bedoeld...  clown1
(Ochtenddienst he, ben alweer een tijdje wakker)..  :-D

kdt

waarom denk je dat (stroom)storingen geen invloed hebben op de apparatuur en/of geluid? Marantz heeft niets voor niets in de KI-versies verkoperde afscherming en speciale kabels intern gebruikt om betere AFSCHERMING te bewerkstelligen. Ik denk bv ook aan coax-kabel, idem.
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

Maurice

Citaat van: marvin op april 17, 2010, 10:28:17
Feit is ook dat dat geen invloed heeft op je apparatuur.....
Ehhh, ik hoor het wel!
Ook bijvoorbeeld de koelkast die aanslaat. Geeft toch een rare rimpel in je net.
Dit was voor mij de voornaamste reden om een aparte stroomgroep aan te leggen, terwijl ik voor de rest ook niet echt in andere/duurdere stroomkabels geloof (nog nooit zelf beoordeeld trouwens).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

gerard

Citaat van: Maurice op april 17, 2010, 19:35:49
Ehhh, ik hoor het wel!
Ook bijvoorbeeld de koelkast die aanslaat. Geeft toch een rare rimpel in je net.
Dit was voor mij de voornaamste reden om een aparte stroomgroep aan te leggen, terwijl ik voor de rest ook niet echt in andere/duurdere stroomkabels geloof (nog nooit zelf beoordeeld trouwens).

Ik heb een nieuwe koelkast; geen last van rimpels in het net  clown1

Mijn enige ervaring met een geaarde/afgeschermde stroomkabel was negatief(dof). De orginele klonk beter en ook een andere niet afgeschermde klonk goed.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes