Voedingskabel (furutech) voor een cd speler ?

Gestart door bramdg, februari 24, 2010, 18:58:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

gerard

Citaat van: renes59 op april 07, 2010, 23:27:17
Ik heb laatst bij mijn kameraad in Veenoord m.b.v een toongenerator mijn oren "gemeten". Ik kan nog tot 14.000 Hz horen, met de jaren wordt het toch minder. Zal daarom sommige tweaks wel niet kunnen horen. :-D

We hebben op het werk een laser snijmachine waarbij je het vermogen oa kan regelen dmv het veranderen van de frequentie waarmee het vermogen pulsgewijs wordt opgebouwd... :gaap:
Anyway zeg ik tegen m'n collega wat een kl*te piepend geluid hè, zo bij de 10 khz.
Zegt ie: ik hoor helemaal geen piepend geluid..  :roll:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

renes59

Citaat van: gerard op april 07, 2010, 23:35:39
We hebben op het werk een laser snijmachine waarbij je het vermogen oa kan regelen dmv het veranderen van de frequentie waarmee het vermogen pulsgewijs wordt opgebouwd... :gaap:
Anyway zeg ik tegen m'n collega wat een kl*te piepend geluid hè, zo bij de 10 khz.
Zegt ie: ik hoor helemaal geen piepend geluid..  :roll:
Mijn moeder heeft een kastje voor TV en computer, dat ding piept. Moeder, vrouw en ik horen het niet maar beide dochters van 17 en 18 wel. Die vinden het zelfs heel storend.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Dennis E36

Citaat van: renes59 op april 07, 2010, 23:43:26
Mijn moeder heeft een kastje voor TV en computer, dat ding piept. Moeder, vrouw en ik horen het niet maar beide dochters van 17 en 18 wel. Die vinden het zelfs heel storend.

Dan is SACD niet voor jou weggelegd :-D clown1
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

renes59

Citaat van: Dennis E36 op april 08, 2010, 00:18:03
Dan is SACD niet voor jou weggelegd :-D clown1
Ik heb wel een sacd speler. Het voordeel is dat aan de sacd op zich veel aandacht is besteed om het goed te laten klinken. Heb o.a. een sacd van Muddy Waters en sacd box van von Karajan ( van Beethoven, 1 t/m 9), beide jaren 60 die erg goed klinken.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Citaat van: jwx op april 08, 2010, 00:04:06
doet het toch wat maar het blijft 100 meter
Ik weet niet waarom, mijn technische kennis is niet toereikend. :?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

TurboMarco

#36
Citaat van: renes59 op april 07, 2010, 20:20:51
Waarom zitten er aan laboratorium weegschalen die tot een 1000/ste gram gaan gewone netkabels met gewone gegoten stekkers? Als je er langs loopt kun je dat zien op de weegschaal, vandaar onder een glazen stolp. Dus heel gevoelige apparaten, maar met een gewone kabel. De werking wordt niet betrouwbaarder door een andere kabel.
Waarom dan aan veel minder gevoelige apparaten voor niet zo heel betrouwbare organen ( oren) een andere stroomkabel, omdat het beter zou klinken? De musici gaan er niet nauwkeuriger door spelen, er komen geen noten bij.
Euhh.....ik werk (bijna) dagelijks met weegschalen,temperatuurmeters die heel secuur meten,feit is dat deze op een eigen stroomvoorziening werken,dus zonder enige vorm van eeen netkabel die op het stroomnet word aangesloten. In mijn ogen gaat die vlieger mbt  laboratorium apparatuur en audio niet op.

Onlangs probeerde ik een gitaar te stemmen zonder gehoor te geven aan een stemapparaat die bevestigd word aan de gitaar,in mijn oren klonk het goed,mn zoon die dagelijks gitaar bespeeld deelde die mening echter niet,en kon dat middels het stemapparaat ook laten zien,zijn gehoor is dan ook beter dan die van mij en het apparaat toonde zijn gelijk dan ook aan.
Ik kan dan ook maar 1 ding concluderen,mijn gehoor is niet 100%met die wetenschap zou ik dus nooit en goede bijdrage kunnen leveren aan eeen zogenaamde blinde test,de uitslag is te voorspelbaar,en het gekke is dat ik bepaalde tonen toch als zeer prettig ervaar terwijl meetappartuur zegt dat het voor geen meter klopt......denk daar eens over na.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

viceadmiraal61

#37
de pieptoon van een tv set ligt in de buurt van 10khz ..die zou je toch als audiophile moeten horen..ik ben
bijna 60 jaar en hoor nog steeds rond de 14khz ..en mijn vrouw 15 jaar jonger nog veel hoger...
je kan je gehoor ook trainen..belangrijk om de div tweaks te horen..we gaan op zaterdag 22 mei in houten
een live opname maken(gratis toe gang)zie meet en greet...daarvoor heb ik bij beta audio mijn studer recorder
laten afregelen..nu blijkt dat deze anologe recorder op 38cm makelijk 25khz haald..sacd waardig.......
heb gisteren john van jwx laten luisteren naar opname.s uit 1958.....john werd er stil van..en dat wil wat
zeggen.......we hebben samen nog een advies ..hou je oren schoon met watte staafjes..het helpt echt.

viceadmiraal61

het is niet de dikte van een stroomkabel..het is de afscherming die het verschil in geluid maken..een standaard
230 kabel is eigelijk niet geschikt voor audio..maar een 230 kabel met een gevlochtemantel er om heen bevestig
aan de aarde is top in audio..ohm en tante doet er niet toe ..maar aarding wel degelijk....goede 230 kabel
in de prijs prestatie verhouding..van den hul..mag het een pondje meer zijn siltech..althans dat vind ik..

renes59

#39
Op mijn werk hadden we 25 weegschalen staan van het merk Mettler, die hadden allemaal een stroomkabel. Ook de referentie schalen. Het ligt er maar net aan wat voor merk je hebt.
De vergelijking ging mij daarom dat aan nauwkeurige apparatuur gewone netkabels zitten en dat dat goed genoeg is, deze geven geen afwijking. Als je er een Siltech aanhangt wordt de weegschaal niet nauwkeuriger.
Waarom dan wel aan audioapparatuur en waarom zou dit dan wel het geluid veranderen, zelfs zo dat het hoorbaar is ( in termen van: plaatsing, zwart tussen de instrumenten, hoogte, ruimte, kortom de gebruikelijk dingen)
Dat van de meetapparatuur en stemapparaat, het stemapparaat is om te stemmen omdat de oren daarvoor te onbetrouwbaar zijn. Als je alleen voor jezelf speelt heb je geen apparaat nodig, dan doe je het zo wat jij prettig vindt.Geldt eigenlijk voor alle meetapparatuur, ons lichaam lukt dat niet nauwkeurig genoeg.
Waarom zou je niet mee kunnen doen aan blinde test? Bij een blinde test gaat het niet zo zeer om het horen van frequenties maar meer over of er verschil is met het voorgaande. Dat is voor de meeste, die audio als hobby hebben, onder ons wel hoorbaar.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Citaat van: viceadmiraal61 op april 08, 2010, 07:18:49
het is niet de dikte van een stroomkabel..het is de afscherming die het verschil in geluid maken..een standaard
230 kabel is eigelijk niet geschikt voor audio..maar een 230 kabel met een gevlochtemantel er om heen bevestig
aan de aarde is top in audio..ohm en tante doet er niet toe ..maar aarding wel degelijk....goede 230 kabel
in de prijs prestatie verhouding..van den hul..mag het een pondje meer zijn siltech..althans dat vind ik..
Waarom is een standaardkabel niet geschikt? en waarom wordt deze dan wel bijgeleverd bij de duurste apparaten?
Die paar euro op zo'n apparaat maakt de koper ervan ook niet uit.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Vlearmoes

Het apparaat alleen opgesteld in een schone stralingsvrije ruimte zal prima werken met bijgelverd netsnoer

maaar in ons propvolle rack waar allerlei soorten kabels over elkaar hangen is het beter om voor afgeschermde kabels te zorgen   zodat ze elkaar niet beinvloeden met hun magnetisch veld  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

renes59

Citaat van: Vlearmoes op april 08, 2010, 07:50:36
Het apparaat alleen opgesteld in een schone stralingsvrije ruimte zal prima werken met bijgelverd netsnoer

maaar in ons propvolle rack waar allerlei soorten kabels over elkaar hangen is het beter om voor afgeschermde kabels te zorgen   zodat ze elkaar niet beinvloeden met hun magnetisch veld  :yes:
Bij mensen die het denken te horen zal het helpen. Enig bewijs dat een magnetisch veld problemen kan opleveren is er niet. Ja met een soort van middengolf radio de kabel langs gaan, dat ding maakt dan lawaai, maar dat is geen bewijs.
Kom weer terug bij mijn weegschaal. Ook hier hangen meerdere kabels over elkaar heen, computer etc., maar geen aanduiding op het display van enige verstoring. Dit is toch gevoeliger electronische apparatuur dan een audioapparaat.
Maar als mensen denken dat het beter klinkt moeten ze het doen. Het is dan wel een persoonlijke voorkeur en niet voor iedereen geldend. Het is niet te bewijzen, ik geloof er niet in.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: renes59 op april 08, 2010, 00:25:25
Ik weet niet waarom, mijn technische kennis is niet toereikend. :?

bedoel te zeggen als je 2 stukken kabel neemt of het nou een interlink of speakersnoer of stroom en je meet ze beide maar 1 ligt in een bocht dan wat over elkaar heen dan weer stukje opgerold meet je een andere waarde dan de lang gerekte kabel

heb het ook niet bedacht maar dan is de weerstand van de lang gerekte kabel minder
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

'Ja, dan kunnen de elektronen makkelijker stromen', zei hij geheel niet gehinderd door enige relevante kennis.  :wink: