Voedingskabel (furutech) voor een cd speler ?

Gestart door bramdg, februari 24, 2010, 18:58:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

MadVillain

Gaat het er niet om dat je voor jezelf wel een verschil hoort en dat als zijnde positief ervaart?

En als je dat waarneemt is het toch goed? Het is interessant om de redenen erachter te weten, maar het 1 en ander is niet altijd wetenschappelijk te verklaren.
Dus ik luister gewoon of ik het waarneem.... Zo niet dan kan ik geld besparen en mij weer bezig houden met muziek luisteren.

Voor de rest kan ik best goed filteren ;)

Maurice

Zojuist een aantal berichten verwijderd die op de persoon worden gespeeld. Indien er een opmerking is over een persoon, kan dit het beste via PM worden gedaan.
Dit is een forum waar iedereen zijn/haar mening, visie en ervaring moet kunnen delen, zonder hier persoonlijk op te worden aangesproken.
Er zijn op de wereld veel zaken die (nog) niet wetenschappelijk kunnen worden bewezen, maar wel door diverse mensen worden waargenomen of niet worden waargenomen.
Beïnvloeden van meningen doe je door goede argumenten, opbouwend en onderbouwend, maar accepteer ook dat "gelijk hebben niet hetzelfde is als gelijk krijgen". Anders gezegd: "the truth is in the eye of the beholder".

Let wel, het is absoluut niet het beleid van het forum om éénheidsworst te creeëren waar iedereen elkaar napraat, maar wel dat iedereen elkaar in haar waarde laat.

Nog even een quote uit de forumregels:


Citeer2. Behandel elkaar met respect. Wees het gerust oneens over bepaalde standpunten, discussieer op het scherpst van de snede maar beledig of discrimineer een ander niet. Beledigende of discriminerende leden zullen een passende straf krijgen in de vorm van een ban voor bepaalde of onbepaalde tijd.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

kdt

#17
gelijk heb je. Het is voor iedereen een andere beleving wat je wel en niet hoort. Het is belangrijk om elkaar in waarde te laten. edit maurice: persoonlijk
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

kdt

ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

renes59

#19
Citaat van: kdt op april 07, 2010, 22:53:26
gelijk heb je. Het is voor iedereen een andere beleving wat je wel en niet hoort. Het is belangrijk om elkaar in waarde te laten. Maar ik ben het het Sander eens dat de toon van renes59 wel wat kriebelt; hij is het duidelijk niet eens met een aantal van ons maar kan ook geen andere verklaring geven over wat wij bespreken.

Of ik het niet met sommige eens ben vind ik persoonlijk niet zo belangrijk. Ik wil graag de achterliggende gedachte weten waarom er gedacht wordt dat een stroomkabel het geluid kan veranderen. De elektronen die er door moeten stromen weten niet dat er een andere kabel tussen zit, ze gaan niet in één keer netjes in de rij lopen. Ik denk dan flauwekul, een slim marketing iemand heeft dat bedacht daar trap ik niet in. Dan wil ik graag weten waarom anderen wel denken dat het werkt en geef dan een voorbeeld van de weegschaal om ze tot nadenken te bewegen. Heb er niet zoveel verstand van maar wet van Ohm blijft wet van Ohm in deze kwestie.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

bonbon

Citaat van: Maurice op april 07, 2010, 22:26:26
Zojuist een aantal berichten verwijderd die op de persoon worden gespeeld. Indien er een opmerking is over een persoon, kan dit het beste via PM worden gedaan.
Dit is een forum waar iedereen zijn/haar mening, visie en ervaring moet kunnen delen, zonder hier persoonlijk op te worden aangesproken.
Er zijn op de wereld veel zaken die (nog) niet wetenschappelijk kunnen worden bewezen, maar wel door diverse mensen worden waargenomen of niet worden waargenomen.
Beïnvloeden van meningen doe je door goede argumenten, opbouwend en onderbouwend, maar accepteer ook dat "gelijk hebben niet hetzelfde is als gelijk krijgen". Anders gezegd: "the truth is in the eye of the beholder".

Let wel, het is absoluut niet het beleid van het forum om éénheidsworst te creeëren waar iedereen elkaar napraat, maar wel dat iedereen elkaar in haar waarde laat.

Nog even een quote uit de forumregels:




Spijtig en ik denk onterecht dat je de berichten hebt verwijderd!

PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

JohnWx

Citaat van: renes59 op april 07, 2010, 23:04:36
Of ik het niet met sommige eens ben vind ik persoonlijk niet zo belangrijk. Ik wil graag de achterliggende gedachte weten waarom er gedacht wordt dat een stroomkabel het geluid kan veranderen. De elektronen die er door moeten stromen weten niet dat er een andere kabel tussen zit, ze gaan niet in één keer netjes in de rij lopen. Ik denk dan flauwekul, een slim marketing iemand heeft dat bedacht daar trap ik niet in. Dan wil ik graag weten waarom anderen wel denken dat het werkt en geef dan een voorbeeld van de weegschaal om ze tot nadenken te bewegen. Heb er niet zoveel verstand van maar wet van Ohm blijft wet van Ohm in deze kwestie.

het ene moment denk ik ook zo

maar als ik dan weer is ergens ben war het een hot item is zoals bij Analogue Audio en die kunnen dan ook dingen een beetje verklaren denk ik weer anders


heerlijk dat BORDERLINE :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

toch is er meer met de wet van ohm of je 100 meter stroom recht door laat lopen of opgerold komt een ander getal uit

net zoals de dikte
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maurice

Citaat van: renes59 op april 07, 2010, 23:04:36
Of ik het niet met sommige eens ben vind ik persoonlijk niet zo belangrijk. Ik wil graag de achterliggende gedachte weten waarom er gedacht wordt dat een stroomkabel het geluid kan veranderen. De elektronen die er door moeten stromen weten niet dat er een andere kabel tussen zit, ze gaan niet in één keer netjes in de rij lopen. Ik denk dan flauwekul, een slim marketing iemand heeft dat bedacht daar trap ik niet in. Dan wil ik graag weten waarom anderen wel denken dat het werkt en geef dan een voorbeeld van de weegschaal om ze tot nadenken te bewegen. Heb er niet zoveel verstand van maar wet van Ohm blijft wet van Ohm in deze kwestie.
Dan haal je denk ik gelijk een heel moeilijk punt aan, de psychologie is nog niet zover dat men de achterliggende gedachten altijd kan achterhalen. Ook is de wetenschap nog niet zover dat ze alles kunnen verklaren, kijk maar naar het klimaat of zelfs de algemeen geaccepteerde relativiteitstheorie die nog steeds maar theorie is.

Ik ben ooit begonnen Sarte: "het zijn en het niet" te lezen. Is denk ik een heel interessant boek in deze context. Wanneer is iets en wanneer is iets niet? Wijzen alle fenomena erop dat het er is, ongeacht degene die het observeert en wel of niet constateert, versus kunnen we het wetenschappelijk verklaren?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Citaat van: bonbon op april 07, 2010, 23:08:30

Spijtig en ik denk onterecht dat je de berichten hebt verwijderd!


Jep spijtig zeker, er zijn zeker goede postings geplaatst, maar die gezien de context waarin ze geplaatst zijn niet kunnen.
Onterecht denk ik niet, aangezien ze volgens de forumrichtlijnen niet kunnen. Maar daar mogen de andere mods mij uiteraard op aanspreken in de mod sectie en leden kunnen mij per pm er gemotiveerd op aanspreken.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

WimPeu

Laten we blij zijn met de mensen die in voedingkabels verbeteringen horen. Goed voor de economy. Van mij worden de kabelboeren iig niet veel rijker. Heb nog nooit een verschil opgemerkt. Maar na 25 jaar Rock N' Roll drummen is dat niet zo gek natuurlijk. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Je bent een dove kwartel  :schater: :schater:
(ik bedoel het niet beledigend hè  :wink:)

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

renes59

Citaat van: WimPeu op april 07, 2010, 23:19:48
Laten we blij zijn met de mensen die in voedingkabels verbeteringen horen. Goed voor de economy. Van mij worden de kabelboeren iig niet veel rijker. Heb nog nooit een verschil opgemerkt. Maar na 25 jaar Rock N' Roll drummen is dat niet zo gek natuurlijk. :-D
Ik heb laatst bij mijn kameraad in Veenoord m.b.v een toongenerator mijn oren "gemeten". Ik kan nog tot 14.000 Hz horen, met de jaren wordt het toch minder. Zal daarom sommige tweaks wel niet kunnen horen. :-D
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

gerard

Citaat van: Dennis E36 op februari 24, 2010, 21:20:27
Waarom 2 meter? En niet langer of korter....
Men verkoopt ook powercords van 75cm. Op de audiodag in Alkmaar werd er gezegd dat een kabel 1.5 meter lang moest zijn en niet veel langer of korter. Het wordt er allemaal niet duidelijker op met al die uitspraken......

Heb ik me ook wel eens over verbaast: wat moet je met 2 meter kabel als 75cm lang zat is?
Na een paar keer zelf een kabeltje te hebben gemaakt van ongeveer 75 cm, was ik niet tevreden over het resultaat; 't was net of klonk het doffer oid? minder dan standaard...
Daarna kabel van ruim 1,5 meter gemaakt....  was toch beter, maar waarom  ???
Misschien antenne werking bij een bepaalde lengte, waardoor (stoor)signalen worden opgepikt  :?
Wie het weet mag het zeggen.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

renes59

Citaat van: jwx op april 07, 2010, 23:10:33
toch is er meer met de wet van ohm of je 100 meter stroom recht door laat lopen of opgerold komt een ander getal uit

net zoals de dikte
Is dat dan geen spoel?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.