VERSCHIL CD17 MK2 M EN SACD 8400

Gestart door kdt, februari 18, 2010, 11:08:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

kdt

Ik heb nu (tot volle tevredenheid oveirgens) een SACD 8400. Prima speler, zowel voor normale als voor SA cd's. Ik kan echter nu een CD 17 MK 2 M krijgen. Zijn er leden die deze beide spelers in een vergelijking hebben beluisterd en daar een oordeel over kunnen geven?
Versterker is overigens een PM 17 MK 2 M en weergevers Magnepan MG 12. Bekabeling alles van den Hul (D 103 MK 3 en CS 122).
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

bonbon

Citaat van: kdt op februari 18, 2010, 11:08:19
Ik heb nu (tot volle tevredenheid oveirgens) een SACD 8400. Prima speler, zowel voor normale als voor SA cd's. Ik kan echter nu een CD 17 MK 2 M krijgen. Zijn er leden die deze beide spelers in een vergelijking hebben beluisterd en daar een oordeel over kunnen geven?
Versterker is overigens een PM 17 MK 2 M en weergevers Magnepan MG 12. Bekabeling alles van den Hul (D 103 MK 3 en CS 122).

als je hem kunt krijgen ......... zou ik hem zeker nemen... de M is toch de beste van de serie 
kun je ze niet beide houden , de M speelt geen sacd...

staat ook nog een hele mooie CD 14 te koop  :yes:  nog weer veel beter....
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

mahansz

Citaat van: kdt op februari 18, 2010, 11:08:19
Ik heb nu (tot volle tevredenheid oveirgens) een SACD 8400. Prima speler, zowel voor normale als voor SA cd's. Ik kan echter nu een CD 17 MK 2 M krijgen. Zijn er leden die deze beide spelers in een vergelijking hebben beluisterd en daar een oordeel over kunnen geven?
Versterker is overigens een PM 17 MK 2 M en weergevers Magnepan MG 12. Bekabeling alles van den Hul (D 103 MK 3 en CS 122).

yep, heb ze beiden gehad! zie foto's, heerlijk om foto's van m'n ouwe sets te zien, zie hieronder, ik kon het niet laten om ze te posten :lol: :lol: :lol:


Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

mahansz

beeld deed raar, dus hier deel 2:

ik heb de SA8400 geupgrade naar de cd17mkII (eigenlijk de hele set geupgrade naar de 17 serie), heb ze dus beiden kunnen vergelijken. De SA8400 is een goede speler hoor, maar de cd17mkII vond ik wel beter. Er zat metname meer rust in, instrumenten werden meer natuurgetrouw weergegeven, zonder irritant detaillistisch te worden. Het loopwerk van de cd17mkII is ook een stuk stabieler, daarnaast zijn deze nog volop verkrijgbaar, dus mocht er wat mis gaan dan kan je ze makkelijk repareren.

Zoals Bonbon zei, is de cd14 weer de overtreffende trap, is wéér een stap beter (maarja, da's logisch ook). Het prijsplaatje is daar dan ook weer naar, het is maar wat je uit wilt geven. Mocht je meer info willen hebben, dan hoor ik het wel!
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Musicman

Hoi KDT.

Waarom ben je op zoek naar een andere speler?
(wat mis je bij de SA8400 ??)

De SA8400 is op zich een hele nette speler.
Ik heb hem zelf ook......alleen dan wel gemod door van Medevoort.
De speler laat dat makkelijk toe.

Persoonlijk zou ik doorsparen voor een SA15 (of SA11)-S2.
Mocht dat te duur worden, dan zou je ook kunnen kijken voor de cd14.

Gr, Pat

Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

MadVillain

Het antwoord op wat je mist in de sa8400. Is meestal niet te beantwoorden.

Je weet het imo pas als je ze naast elkaar vergelijkt.


Zelf ken ik de cd17mkII M niet maar wel de cd17ki. En daarvoor had ik de sa7001 en de upgrade naar de cd17ki was ook een enorm verschil en vergelijkbaar met de omschrijvingen van Mahanz.
Maar wat ook een verschil was, was de laagweergave. dat werd een stuk gedetailleerder weergegeven. En stemmen klonken beter gecentraliseerd.

Musicman

Citaat van: MadVillain op februari 18, 2010, 17:47:48
Het antwoord op wat je mist in de sa8400. Is meestal niet te beantwoorden.

Je weet het imo pas als je ze naast elkaar vergelijkt.


Zelf ken ik de cd17mkII M niet maar wel de cd17ki. En daarvoor had ik de sa7001 en de upgrade naar de cd17ki was ook een enorm verschil en vergelijkbaar met de omschrijvingen van Mahanz.
Maar wat ook een verschil was, was de laagweergave. dat werd een stuk gedetailleerder weergegeven. En stemmen klonken beter gecentraliseerd.


Ik vroeg dat, omdat men vaak naar iets anders ("beters") gaat kijken omdat men iets niet lekker vind klinken in het huidige systeem......vandaar.
(ik weet wat ik zou nemen, als ik geen SAÇD's zou draaien :wink:)
Ff een vraagje van mijn kant (omdat je meer ervaring hebt met Marantz spelers dan ik), heb je wel eens de SA11-S2 kunnen vergelijken met de sa7? (ben benieuwd naar jouw ervaring)

Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

kdt

Ik mis eigenlijk niets bij de SA8400. Echter, ik heb de CD 17 nog nooit gehoord, sinds enkele weken de PM8000 vervangen door de PM 17 MK 2 M en deze stap was enorm: veel meer details, breder stereobeeld en het gevoel dat alles met meer gemak gaat. Een dergelijke verbetering denk ik ook (hoop ik althans) te kunnen horen bij de stap van de 8400 naar de 17. Het feit dat de 17 geen SACD kan afspelen vind ik niet zo'n issue omdat SACD eigenlijk op sterven na dood is. 
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

Musicman

Dan heb je eigenlijk je antwoord al..... :wink:

Als je met de versterker goede resultaten heb bereikt, dan kan je aannemen dat het met de speler niet anders zal zijn..........
een kwestie van luisteren!!!
Je hoort het zelf het beste :-D

Suc6!!

Note: SACD is niet op sterven na dood, maar ik begrijp je gedachten.


Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

MadVillain

Citaat van: Musicman op februari 18, 2010, 18:08:15

Ik vroeg dat, omdat men vaak naar iets anders ("beters") gaat kijken omdat men iets niet lekker vind klinken in het huidige systeem......vandaar.
(ik weet wat ik zou nemen, als ik geen SAÇD's zou draaien :wink:)
Ff een vraagje van mijn kant (omdat je meer ervaring hebt met Marantz spelers dan ik), heb je wel eens de SA11-S2 kunnen vergelijken met de sa7? (ben benieuwd naar jouw ervaring)



Hmm heb je gelijk in! Nooit zo bekeken ;)

Jammer genoeg heb ik die nooit met elkaar kunnen vergelijken. Maar Hifigek heeft dacht ik de sa11-s1 gehad en hij heeft nu de sa7..... 8-) 8-)
Ik ben qua spelers van nieuw naar juist oud gegaan.

HiFi gek

Citaat van: Musicman op februari 18, 2010, 18:08:15

Ik vroeg dat, omdat men vaak naar iets anders ("beters") gaat kijken omdat men iets niet lekker vind klinken in het huidige systeem......vandaar.
(ik weet wat ik zou nemen, als ik geen SAÇD's zou draaien :wink:)
Ff een vraagje van mijn kant (omdat je meer ervaring hebt met Marantz spelers dan ik), heb je wel eens de SA11-S2 kunnen vergelijken met de sa7? (ben benieuwd naar jouw ervaring)





Musicman

Je steld de vraag of iemand hier wel eens een vergelijk hebt gemaakt tussen de SA11-S2 en de SA7-S1 .

Ik helaas niet , mijn vorige sacd speler was de SA11-S1 .
En de S1 versie kun je niet vergelijken met de S2 versie qua opbouw , loopwerk en electronica .

Maar ik heb wel diverse testen gelezen in hifi bladen waar ze de SA11-S2 en de SA7-S1 direct met elkaar vergeleken .
Telkens kwam de SA7-S1 duidelijk als winnaar uit de test .
Ik kan mij herinneren dat het laag duidelijk meer gedefinieerd is en dat hij luchtiger klinkt , en nog een flink aantal dingen waren beter ( ben ik helaas vergeten wat dat dan was ) .

Tevens was ik laatst bij HOBO HIFI ROTTERDAM .
Ik vroeg de medewerker of hij de SA11-S2 wel eens rechtstreeks heeft vergeleken met de SA7-S1 .
En dat had hij dus ook gedaan , waarbij de SA7-S1 duidelijk de betere was volgens hem .
En het was geen verkoop praatje om er mij één aan te smeren omdat de verkoper weet dat ik zelf ook een SA-7S1 hebt .

Hopelijk heb je hier wat aan .
Het zijn en blijven natuurlijk audiobladen en winkels , of de uitslag dan ook 100% betrouwbaar is blijft de vraag  .
Er is maar 1 juiste manier om daar achter te komen , dat is beide apparaten thuis zien te krijgen als demo zodat jij ze zelf rechtstreeks met elkaar kunt vergelijken .

Eigenlijk als je het goed bekijkt doet de mening van een ander er ook niet toe , het gaat enkel maar om jouw persoonlijke bevinding .
Wat de bevindingen van een recencent van een hifiblad zijn of van een winkelier hoeft niet persé ook jouw bevinding te wezen .




ANDERS KOM JE EEN KEER BIJ MIJ LANGS OM NAAR DE SA7-S1 EN DE ACCUPHASE E-408 EN DE FOCAL-ELECTRA 1037BE TE LUISTEREN .
ALS JE DIT ZOU WILLEN , STUUR MIJ DAN EEN PERSOONLIJK BERICHT (PM) .



Groeten  EDWIN  B

sr7000

Mijn indruk is, dat de pm17 wel een stuk beter is dan de pm8000. Maar dat de cd17 en sa8400 ongeveer op het zelfde niveau zitten. Heb ze nog niet naast elkaar gehoord trouwens.
Voor de looks is het natuurlijk wel erg mooi, om alles uit de zelfde serie te hebben. De dv-17 zit trouwens ook op vergelijkbaar niveau met cd's.

mahansz

Citaat van: sr7000 op februari 19, 2010, 10:01:33
De dv-17 zit trouwens ook op vergelijkbaar niveau met cd's.

maar..... heeft een loopwerk wat niet meer te bestellen is: als deze stuk is, dan is het over met de dv17. Daarbij geeft hij lawaai bij het spelen.
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Musicman

Citaat van: MadVillain op februari 18, 2010, 20:12:20
Hmm heb je gelijk in! Nooit zo bekeken ;)

Jammer genoeg heb ik die nooit met elkaar kunnen vergelijken. Maar Hifigek heeft dacht ik de sa11-s1 gehad en hij heeft nu de sa7..... 8-) 8-)
Ik ben qua spelers van nieuw naar juist oud gegaan.


Hoi Mad.

Waarom ga jij juist van nieuw naar oud, als het om cd spelers gaat?
Ben benieuwd..... :?

Gr, Pat
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Dennis E36

Citaat van: Musicman op februari 19, 2010, 16:01:14

Hoi Mad.

Waarom ga jij juist van nieuw naar oud, als het om cd spelers gaat?
Ben benieuwd..... :?

Gr, Pat

Zal niet met voorbedachte raden zijn geweest :-D
Het ging volgens mij zo: SA7001 -> CD17 -> CD14 -> CD11LE
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp