Citaat van: Musicman op februari 18, 2010, 18:08:15
Ik vroeg dat, omdat men vaak naar iets anders ("beters") gaat kijken omdat men iets niet lekker vind klinken in het huidige systeem......vandaar.
(ik weet wat ik zou nemen, als ik geen SAÇD's zou draaien )
Ff een vraagje van mijn kant (omdat je meer ervaring hebt met Marantz spelers dan ik), heb je wel eens de SA11-S2 kunnen vergelijken met de sa7? (ben benieuwd naar jouw ervaring)
Musicman
Je steld de vraag of iemand hier wel eens een vergelijk hebt gemaakt tussen de SA11-S2 en de SA7-S1 .
Ik helaas niet , mijn vorige sacd speler was de SA11-S1 .
En de S1 versie kun je niet vergelijken met de S2 versie qua opbouw , loopwerk en electronica .
Maar ik heb wel diverse testen gelezen in hifi bladen waar ze de SA11-S2 en de SA7-S1 direct met elkaar vergeleken .
Telkens kwam de SA7-S1 duidelijk als winnaar uit de test .
Ik kan mij herinneren dat het laag duidelijk meer gedefinieerd is en dat hij luchtiger klinkt , en nog een flink aantal dingen waren beter ( ben ik helaas vergeten wat dat dan was ) .
Tevens was ik laatst bij HOBO HIFI ROTTERDAM .
Ik vroeg de medewerker of hij de SA11-S2 wel eens rechtstreeks heeft vergeleken met de SA7-S1 .
En dat had hij dus ook gedaan , waarbij de SA7-S1 duidelijk de betere was volgens hem .
En het was geen verkoop praatje om er mij één aan te smeren omdat de verkoper weet dat ik zelf ook een SA-7S1 hebt .
Hopelijk heb je hier wat aan .
Het zijn en blijven natuurlijk audiobladen en winkels , of de uitslag dan ook 100% betrouwbaar is blijft de vraag .
Er is maar 1 juiste manier om daar achter te komen , dat is beide apparaten thuis zien te krijgen als demo zodat jij ze zelf rechtstreeks met elkaar kunt vergelijken .
Eigenlijk als je het goed bekijkt doet de mening van een ander er ook niet toe , het gaat enkel maar om jouw persoonlijke bevinding .
Wat de bevindingen van een recencent van een hifiblad zijn of van een winkelier hoeft niet persé ook jouw bevinding te wezen .
ANDERS KOM JE EEN KEER BIJ MIJ LANGS OM NAAR DE SA7-S1 EN DE ACCUPHASE E-408 EN DE FOCAL-ELECTRA 1037BE TE LUISTEREN .
ALS JE DIT ZOU WILLEN , STUUR MIJ DAN EEN PERSOONLIJK BERICHT (PM) .
Groeten EDWIN B