Ik ga as Woensdag luisteren naar de Castle Compact Satteliet, ik benieuwd hoe deze klinkt want het is al een oud ontwerp alleen deze zijn nog steeds nieuw te krijgen (weet niet hoe lang want er zijn nieuwe modellen op komst).
Er zijn wel positieve ressencies van geweest met name van
hifi.nl en whathifi alleen die dateren van een aantal jaren geleden. Ik wil deze speaker beluisteren omdat het een gesloten speaker betreft en niet zoals velen een basreflex.
Ik heb het probleem in mijn huidige ruimte dat de basinformatie behoorlijk versterkt worden en doordat het een vrij kleine kamer betreft (10m2 meter).
Ik heb nu speakers van mordaunt-short (MS902i front, MS905i center en de MS903i surround) en vinden veel te hard over komen, dit komt mede door de veranderde sound van de nieuwe Marantz surround receivers (niet dat dit slecht is alleen niet met MS speakers). Het is mijn eigen schuld dat ik niet eerst de nieuwe Marantz Receivers heb beluisterd nadat ik de mordaunt-short had aangeschaft (ik had eerst de combi SR7300/PM7001 met mordaunt-short speakers daarna de SR7001).
Als het goed is zou een luidspreker met een softdome tweeter beter combineren met de nieuwe surround receiver van marantz dan de speakers van Mordaun-short die een metal dome tweeter heeft (wat de harde s-klanken verklaren).
Hier nog wat info over de speaker
Serie Compact
Type 2-weg, gesloten
Afmeting (lxbxh) 160 x 140 x 200 mm
Gewicht 3 kg
Leverbare Kleuren Maple, kersen, licht eiken, antiek eiken, mahonie, rosewood, noten of zwart.
Vermogen 75 Watt
Frequentie respons 70Hz–40kHz
Nominale impedantie 8 Ohm
Bass drivers 110mm (4.5in.) Klippel optimised with glass fibre cone
Tweeter 20mm (3/4in.) soft dome with neodymium magnet
Aanbevolen versterkervermogen 15-75 Watt
Gr. Jeroen