Einde van de CD nabij?

Gestart door mars, februari 16, 2010, 15:38:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

Of het de perfecte manier was weet ik niet, wel een voor de consument zeer hanteerbaar formaat met weinig tot geen externe factoren die de boel kunnen verpesten.


--Verstuurd zonder netwerk--

still life

Citaat van: kuruki op oktober 03, 2012, 12:37:44mag ik de pretentie hebben me in de eerste plaats muziekliefhebber te noemen dan kom je met een PM6004-CD6004 combinatie ook al aardig aan je trekken.

:yes:

er is helemaal niks mis met cd's als medium, als er wat aan schort is het altijd a/d mix/opname gelegen..

streamen wordt nu gewoon gepushed omdat niemand nog cd's koopt
het jonge volkje loopt allemaal met oortjes rond & heeft totaal geen interesse in een schijfje

wanhopig probeert men nu die markt aan te boren, om iedereen a/d legale downloads te krijgen

het is te gek voor woorden & stilaan zie je kanjers van muziekmannen (die weten hoe iets opgenomen moet worden) ook de business verlaten..
er is helaas vaak geen aflossing v/d wacht voor deze veteranen  nopompom

eens alles gemixed wordt voor de ipod, (door melkmuilen met de broek afhangend tot onder de bilnaad & met scheve pet op)
is het einde van muziek werkelijk nabij..

of wordt het weer als vroegah, de opname als proevertje & live voor het echte werk..  :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WimPeu

Citaat van: still life op oktober 03, 2012, 15:51:53
:yes:

er is helemaal niks mis met cd's als medium, als er wat aan schort is het altijd a/d mix/opname gelegen..

streamen wordt nu gewoon gepushed omdat niemand nog cd's koopt
het jonge volkje loopt allemaal met oortjes rond & heeft totaal geen interesse in een schijfje

wanhopig probeert men nu die markt aan te boren, om iedereen a/d legale downloads te krijgen

het is te gek voor woorden & stilaan zie je kanjers van muziekmannen (die weten hoe iets opgenomen moet worden) ook de business verlaten..
er is helaas vaak geen aflossing v/d wacht voor deze veteranen
  nopompom

eens alles gemixed wordt voor de ipod, (door melkmuilen met de broek afhangend tot onder de bilnaad & met scheve pet op)
is het einde van muziek werkelijk nabij..

of wordt het weer als vroegah, de opname als proevertje & live voor het echte werk..  :angel:

Ben ik niet met je eens. Door de voortschrijdende technieken kan nu bijna iedereen een mooie opname maken. Waar je vroeger een mengtafel zo groot als een biljarttafel voor nodig had kan het nu op een PC. Voorbeeld is Ilse de Lange. Ze heeft haar voorlaatste platen met grote namen in Amerika opgenomen. Bij de laatste CD heeft ze om allerlei redenen het zelf gedaan...best klinken de plaat uit haar repertoir.... :-o
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

het gaat niet alleen over het afmixen, maar hoe je instrumenten best kunt opnemen (pre-mix zeg maar)
bvb: welke microfoons/opstellingen, overspraak bij het samenspelen v/e band, etc..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

WimPeu

Wat jij noemt zijn toch smaak gevoelige en aan experimenten onderhevige probeersels. Natuurlijk is een goede kennis van de materie wel handig maar nooit een garantie voor audiofiele opnames.Sommige bands gaan in een kerk opnemen. Heb ook wel eens een docu gezien (weet niet meet welke band) waarbij de drummer het beste geluid kreeg in de kelder van de opname ruimte. Goed geluid moet je willen dan is dat geen probleem. Al die audiofiele opnames zijn meestal van ariesten met een minimaal budgetje tov grote bands waarbij de sky the limit is.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

Citaat van: WimPeu op oktober 03, 2012, 16:25:39Al die audiofiele opnames zijn meestal van ariesten met een minimaal budgetje tov grote bands waarbij de sky the limit is.

:yes:

dat is het hem net, kennis van zaken & daar is niet altijd een mega budget voor nodig..

multi-tracken bvb of opnemen op ikweeniehoeveel sporen, overdubs tot in het oneindige,
een hele dag opnemen om uiteindelijk 30 sec te gebruiken, etc..

het klinkt niet altijd zoveel beter & vaak uiteindelijk gewoon zonder ziel..

hoe vaak klinkt een drumkit niet ongelooflijk plat, met een snare als een tupperware doosje
& hoe vaak moet je de bassist/bass-parts er niet zelf bij verzinnen

krankzinnig, terwijl het imho de kern/kloppend hart v/d mix behoort te zijn  :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

WimPeu

Zijn allemaal keuzes die gemaakt worden. Dat heeft mi niet zoveel met kennis van zaken te maken. Die gasten die die loudness prut opnemen hebben echt wel de know how om een audiofiele opname te maken. Het management van de artiest eist gewoon een middle of the road, one size fits all produkt...helaas voor ons fijnproefers.. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Cornelis1921

Citaat van: lo op oktober 03, 2012, 10:26:57
Graag on-topic blijven!
Stof je een oud topic af; is het weer niet goed... :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: kuruki op oktober 03, 2012, 12:37:44
Als ik het aanbod zie op amazon, bol, jpc.de, cosmox.., daar kunnen de meeste CD-winkels niet tegenop,
zoals hier al vermeld houden de meeste muziekwinkels hierdoor op te bestaan, ik ben lang Linn-fan geweest,
maar heb gebroken na het stopzetten van hun CD-spelers en de vervanging door streamers,, uit het principe dat ik de PC niet wens te integreren in mijn audioinstallatie, sindsdien heeft Marantz, Denon, Yamaha mijn sympathie verworven, vroeger meende ik dat Linn, Naim (maakt nog wel CD-spelers) een weergave boden die opmerkelijk beter was dan de goedkopere Japanners, ik verkies een tastbaar medium (LP's heb ik praktisch niet) dus CD, ook al is hun weergave dan maar een ietsje minder.
Linn is een zeer strategisch bedrijf, echte audiofielen blijven streven naar de utopische perfecte weergave,
dat is hun publiek, mag ik de pretentie hebben me in de eerste plaats muziekliefhebber te noemen dan kom je met een PM6004-CD6004 combinatie ook al aardig aan je trekken.
hello pompom :-) Oh kuruki, man naar mijn hart. Gelukkig zijn wij niet niet enige die het vaandel van het primaat der muziekbeleving hier op het forum hoog houden. I.i.g. is dit een aardige aanzet tot een poll c.q. discussie (nieuw topic). Wie durft? Ik niet ;-) :-D. byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

kuruki


Bedankt voor het compliment Cor maar ik denk dat de massa niet redeneert zoals wij.
Voor sommige bedrijven als Linn was het noodzakelijk met iets nieuws af te komen of ze konden hun
boeken sluiten, mensen willen nu eenmaal na een tijd iets nieuws, de CD is een medium waarmee
wij perfect kunnen leven, streaming past in mijn wereld niet, maarja de schoorstenen moeten blijven roken.
Sommige mensen vinden streaming een verrijking, ik gun het ze.
Groetjes Kuruki.

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op november 15, 2012, 03:47:47
hello pompom :-) Oh kuruki, man naar mijn hart. Gelukkig zijn wij niet niet enige die het vaandel van het primaat der muziekbeleving hier op het forum hoog houden. I.i.g. is dit een aardige aanzet tot een poll c.q. discussie (nieuw topic). Wie durft? Ik niet ;-) :-D. byebye, Cor.

vraag 2de accountje aan  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.