Versterker voor matrix 3 serie II

Gestart door brambo, februari 09, 2010, 13:41:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

ej

Hi,

Ik ben al jaren in het bezit van de originele Matrix 3, en nog wel als eerste eigenaar. Uit ervaring: deze speaker heeft een Versterker nodig. Met hoofdletter V. Ik gebruik ze met monoblokken van Van Medevoort (plm 250 W). En dan nog is hard spelen niet echt goed. Maar o, wee als je binnen de grenzen blijft... :) Zeer, zeer goed.

Ik gebruik ze ook voor weergeven van tv en filmgeluid in een simpele 2.0 opstelling, en heb echt nog nooit de behoefte gevoeld ze te vervangen. Zeer strak en zeer diep laag. Mooi midden en mooi hoog (als het niet te hard staat tenminste, maar ik vermoed dat ik dan tegen de grenzen van de versterkers aanloop). Ik speel allerlei soorten muziek, van Cantates van Bach tot en met Rank 1. :)

Dus: let op, je hebt echt een hele zware versterker nodig, ook al door de lage gevoeligheid. Bij serie 1 was dat in de orde van grootte van 86 dB/W/m. Serie 2 was iets gevoeliger (90 dB/W/m) als ik me niet vergis. Ook is serie 2 iets makkelijker in de omgang, maar dat zal niet heel veel schelen. Mijn originele Yamaha trok het van geen kanten. AVM monoblokken deden het beter.


WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

ej

maar een iets ander budget dan OP leek te hebben. ;)

WimPeu

Da's waar maar met zijn budget kom je niet waar hij heen wil.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

ej

En de luidspreker verdient echt een goede oplossing...

WimPeu

Citaat van: ej op maart 28, 2010, 23:45:13
En de luidspreker verdient echt een goede oplossing...

Dat bedoel ik dus.... :wink: :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

ej


JohnWx

staat ook een mooie Hafler eindbak op MP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

brambo

ik heb nu de PM14 MKII KI op deze speakers gezet, en die kan er echt wel mee om.  Ook al zet ik het volume hoog.

Dennis E36

#57
Citaat van: brambo op maart 29, 2010, 08:24:14
ik heb nu de PM14 MKII KI op deze speakers gezet, en die kan er echt wel mee om.  Ook al zet ik het volume hoog.

En wat is een hoog volume...wat de een al (te) hard vind gaat heeft de ander zoiets van kan nog wel een tandje bij.
Trouwens, het zijn luidsprekers met een gevoeligheid van 90dB...niet supermoeilijk aanstuurbaar.

Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

ej

Citaat van: Dennis E36 op maart 29, 2010, 22:08:22
En wat is een hoog volume...wat de een al (te) hard vind gaat heeft de ander zoiets van kan nog wel een tandje bij.
Trouwens, het zijn luidsprekers met een gevoeligheid van 90dB...niet supermoeilijk aanstuurbaar.


Precies, de marantz icm de b&w zou tot rond de 110 dB op 1 m moeten kunnen komen. Dat is hard zat. De Matrix 3 die ik heb heeft een veel lagere gevoeligheid, en dan is versterker vermogen een issue.

JeroenGRT

Mijn Marantz SR14 i.c.m. B&W 803 Matrix Series 2 ging ook prima! De oudere matrix serie speakers zijn blijkbaar nog lastiger aan te sturen dan de Nautlilus series. Maar begrijp ik nu goed dat de TS een PM14 MK2 KI heeft gekocht?