Marantz CD10 of de SA7001

Gestart door MO, februari 07, 2010, 13:36:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

MO

Zelf heb ik nooit de CD10 gehoort en vraag me af of dit een betere speler is dan de SA7001 die ik nu heb.
Heeft iemand deze spelers wel eens naast elkaar gehoort?

Welke zouden jullie kiezen en waarom?

Groet!
bla

MadVillain

De sa7001 komt mij erg bekend voor ;)

Ik ben nu al een aantal spelers verder en de cd10 moet een lichter broertje zijn van de cd11le. Maar nog steeds erg goed, de cd17 schaal ik er nog onder.

Alleen zijn het aannames en niet gebaseerd op ervaringen.

||0|| kan je er denk ik een veel beter antwoord op geven.

JohnWx

De CD 10 is a legend
Maar geen SACD weet niet of je daar veel aan hecht ?
Maar hij is wel een mensen generatie nieuwer de SA7001 en ik denk ook erg mooi
oftewel aan mij heb je niks
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

MO

Citaat van: jwx op februari 07, 2010, 14:53:42
De CD 10 is a legend
Maar geen SACD weet niet of je daar veel aan hecht ?
Maar hij is wel een mensen generatie nieuwer de SA7001 en ik denk ook erg mooi
oftewel aan mij heb je niks

Toch bedankt!  :-D

Iemand?
bla

MadVillain

Maar zou je de keus hebben zou ik persoonlijk voor de cd10 gaan. Alleen al omdat de sa7001 een beetje bij de instap hifi hoort en de cd10 zeker als hi end te zien is.

jrm

Of iets nou een instapper is of een hi end van x jaar geleden...
Probeer de 2 naast elkaar te krijgen voor een definitief vergelijk en je hoort het (hopelijk).

MadVillain

Zo niet, dan is het iig goedkoop! ;)

Maar idd het is altijd beter om een vergelijk te maken dan enigszins blind te kopen. Er kan veel verteld worden maar of het daadwerkelijk beter is kan je zelf beter bepalen.

MO

Bedankt voor jullie reacties  :-)

Ik heb al contact gehad met de CD10 man. Hij wil niet dat ik de speler eerst thuis probeer (woon op 5 min afstand...). Erg jammer. Had ook voorgesteld om bv m'n paspoort achter te laten. Helaas.

Denk dat ik het maar bij de SA7001 houd.
Hoor/lees geen verhalen dat de CD10 (veel) beter of slechter is.

Cheers!
bla

Bearke65

Citaat van: MO op februari 10, 2010, 17:42:59
Bedankt voor jullie reacties  :-)

Ik heb al contact gehad met de CD10 man. Hij wil niet dat ik de speler eerst thuis probeer (woon op 5 min afstand...). Erg jammer. Had ook voorgesteld om bv m'n paspoort achter te laten. Helaas.

Denk dat ik het maar bij de SA7001 houd.
Hoor/lees geen verhalen dat de CD10 (veel) beter of slechter is.

Cheers!
Dan heb je denk ik niet goed gelezen want de CD weergave CD10 is van een aanzienlijk ander / beter niveau dan de SA7001. Jammer is het zeker dat de man te beroerd is om het je te laten horen ... jammer, ik wist t wel.

grt
AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

Maurice

Citaat van: Bearke65 op februari 10, 2010, 19:09:03
Dan heb je denk ik niet goed gelezen want de CD weergave CD10 is van een aanzienlijk ander / beter niveau dan de SA7001. Jammer is het zeker dat de man te beroerd is om het je te laten horen ... jammer, ik wist t wel.

grt
AJ
Thuis luisteren is echt wel raadzaam!
Ken diverse mensen die de CD10 gehad hebben of nog hebben en te scherp werd in hun set. De één heeft de CD10 daarom de deur uit gedaan, de ander zijn voorversterker.
En als de man niet die 5min wil overbruggen om naar een ander te gaan met zijn speler, dan is het ook geen liefhebber  nonono
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Ik ben een van die mensen die een CD10 wat scherp vind klinken,als het dan toch een oudje mag wezen dan kies ik meteen voor een CD72mk2 ,deze is gunstig geprijst en klinkt erg goed,natuurlijk is deze zeker zo degelijk als een cd10.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

 stupid

yeps en de cd80 was ook niet te versmaden.

maar idd bij de cd72 zijn mensen gouw bij geneigd om er overheen te kijken.  Ik zeg vergis je niet in deze speler , is een toppertje.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

MO

Ga zometeen een SA7001 KI halen.....
Ook mooi  :-D
Hoop dat het een mooie verbetering zal zijn.

Dat wil ook zeggen dat er vanaf vandaag een zwarte SA7001 (zonder AB) te koop is  :wink:

Groet!
bla

JohnWx

Citaat van: MO op februari 11, 2010, 10:39:12
Ga zometeen een SA7001 KI halen.....
Ook mooi  :-D
Hoop dat het een mooie verbetering zal zijn.

Dat wil ook zeggen dat er vanaf vandaag een zwarte SA7001 (zonder AB) te koop is  :wink:

Groet!


zie nog niks
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

MO

bla