Nieuwe template ge

Gestart door Maurice, februari 04, 2010, 21:06:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Wat vinden jullie van de nieuwe template?

Super, niets meer aan doen!
Mooi, maar.....(leg uit)
De oude was mooier!

dmeerpa

#60
UPDATE:

Ik stuur zo meteen een update naar Maurice:


  • forum werd met 50 pixels verbreed van 950 naar 1000 pixels, zo past het nog net op wat oudere schermen met een resolutie van 1024x768.  Hoop dat het leesbaar blijft op mijn iPhone.
  • logo hermaakt, poging gedaan om het iets scherper te krijgen, zwarte transparante kader vergroot en grootte aangepast een de nieuwe forum breedte
  • lettertype aangepast, die is nu identiek van soort en grootte als vroeger
  • kleuren van de letters wat aangepast
  • lijnen boven en onder citaten dunner gemaakt, en citaat-box ander kleurke
  • knop toegevoegd met link naar de website, ik zie nu wel een textlink staan na de knoppen maar die is niet mooi. Maurice kan je die wissen ik had die niet in mijn template steken, vermoed dat die van jou komt
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround,
              SVS 4 x Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

dmeerpa

Citaat van: Maurice op februari 05, 2010, 19:18:51
Als je die naar mij stuurt, gaat ie vanavond nog online ;)

Check je hotmail...
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround,
              SVS 4 x Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

dmeerpa

Citaat van: Maurice op februari 05, 2010, 19:33:46
Check je beeldscherm ;)
:-D  :yes:

En de kleine bug die ik had op mijn iphone is er ook uit.  HB
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround,
              SVS 4 x Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

xander32

Tis wel ff wennen ....




Al gebeurt: strakke site zo. : Strak wark zoals wij dat hier in de achterhook plegen te zeggen.



Sander.

gerard

Wow da's ff wat anders! Ziet er strak uit, moderner.

Maar... :roll:

-Ik moet ff wennen aan de lichte grijze letterkleur in de topic's, leest lastiger.
(terwijl ik dit typ zie ik dat de tekst tijdens het typen wel donkerder is dan wanneer het geplaatst is) :?

-Van mij mag het lijstje "recente berichten" wel verlengd worden van 20 naar 30 posts, was voorheen ook langer volgens mij?

-Ik heb de indruk dat het geheel "vertikaal is opgerekt"; grotere ruimte's tussen de regels?? --> is inmiddels al aangepast zo te zien...

Verder een mooie ontwikkeling notworthy

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Maurice

Citaat van: gerard op februari 05, 2010, 20:55:12
Wow da's ff wat anders! Ziet er strak uit, moderner.

Maar... :roll:

-Ik moet ff wennen aan de lichte grijze letterkleur in de topic's, leest lastiger.
(terwijl ik dit typ zie ik dat de tekst tijdens het typen wel donkerder is dan wanneer het geplaatst is) :?
Die zal ik (of dmeerpa) wel zwart maken, ik wacht nog op de laatste css versie (ook de cursieve links geven soms een probleem).
Citeer
-Van mij mag het lijstje "recente berichten" wel verlengd worden van 20 naar 30 posts, was voorheen ook langer volgens mij?
Done


Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

gerard

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

ll0ll

Mooi allemaal!! Alleen dat logo kan mooier, en die visual is ook niet strak. Daar zijn toch nog wel verbeteringen in aan te brengen?
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

dmeerpa

Citaat van: ll0ll op februari 06, 2010, 11:20:38
Mooi allemaal!! Alleen dat logo kan mooier, en die visual is ook niet strak. Daar zijn toch nog wel verbeteringen in aan te brengen?

Je mag me altijd het logo bezorgen, ofwel PSD formaat (Adobe Photshop) of PNG.
de visual, kan altijd begewerkt worden. Ik heb ze deze keer bewaard als PSD file, dus moet enkel één van de layers vervangen, en opslaan naar PNG, en doorsturen naar Maurice. En als Maurice me zelfs een ftp toegang geeft, kan ik het zelfs helemaal alleen.

Maar ik heb zelf ook al veel gespeeld met andere visuals, en dit vind ik de mooiste, maar inderdaad niet de scherpste.
Misschien moeten we een fotoshoot houden bij Fritz De Wth (viceadmiraal61) van zijn set. Als ik een ander gejkleurd component kies, zwart, zilver, merk je meteen dat de hele layout opnieuw moet aangepast worden. Nu komen alle gebruikte kleuren uit de visual (op uitzondering van het wit en zwart).
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround,
              SVS 4 x Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

dmeerpa

Citaat van: Maurice op februari 05, 2010, 21:07:51
-Ik moet ff wennen aan de lichte grijze letterkleur in de topic's, leest lastiger.
(terwijl ik dit typ zie ik dat de tekst tijdens het typen wel donkerder is dan wanneer het geplaatst is)

Die zal ik (of dmeerpa) wel zwart maken, ik wacht nog op de laatste css versie (ook de cursieve links geven soms een probleem).Done


verander dit in het css file, dit is bijna zwart (het donkerste uit de menuknoppen bovennaan)

body, td, th, tr {
   font-family: verdana, tahoma, sans-serif;
   color: #090909;
   font-size: small;
}

verander dit in het css file, voor echt zwart

body, td, th, tr {
   font-family: verdana, tahoma, sans-serif;
   color: #black;
   font-size: small;
}
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround,
              SVS 4 x Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Maurice

Citaat van: ll0ll op februari 05, 2010, 10:41:28
Ik moet eerlijk zeggen dat jouw headers er wel wat frisser uitzien; ze staan meer los van de rest.
Maar met zoveel keuzes weet ik het echt niet meer! :-(


Ach, gewoon 1 kiezen clown1

Mijn voorkeur heeft deze:
http://www.marantzphilips.nl/mf2010/mf.asp?backgroundNR=1

Lekker sfeervol :)
Mijn voorkeur hebben 4 en 5.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Citaat van: dmeerpa op februari 06, 2010, 12:53:11
verander dit in het css file, dit is bijna zwart (het donkerste uit de menuknoppen bovennaan)

body, td, th, tr {
   font-family: verdana, tahoma, sans-serif;
   color: #090909;
   font-size: small;
}

verander dit in het css file, voor echt zwart

body, td, th, tr {
   font-family: verdana, tahoma, sans-serif;
   color: #black;
   font-size: small;
}
1e optie zojuist doorgevoerd!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

ll0ll

Citaat van: dmeerpa op februari 06, 2010, 12:40:49
Je mag me altijd het logo bezorgen, ofwel PSD formaat (Adobe Photshop) of PNG.
de visual, kan altijd begewerkt worden. Ik heb ze deze keer bewaard als PSD file, dus moet enkel één van de layers vervangen, en opslaan naar PNG, en doorsturen naar Maurice. En als Maurice me zelfs een ftp toegang geeft, kan ik het zelfs helemaal alleen.

Maar ik heb zelf ook al veel gespeeld met andere visuals, en dit vind ik de mooiste, maar inderdaad niet de scherpste.
Misschien moeten we een fotoshoot houden bij Fritz De Wth (viceadmiraal61) van zijn set. Als ik een ander gejkleurd component kies, zwart, zilver, merk je meteen dat de hele layout opnieuw moet aangepast worden. Nu komen alle gebruikte kleuren uit de visual (op uitzondering van het wit en zwart).

Top!

Ik snap dat je deze visual het mooist vind, maar het mooie doe je weer helemaal te niet door de kwaliteit van de visual. Ik snap dat je de visual die je via google hebt gevonden ( http://www.avreview.co.uk/news/images/Marantz-MA9_SC7_SA7_bg.jpg ) hebt moeten resizen om 'em in de breedte te laten passen, maar dat resizen leverte een slechte kwaliteit op.
Dus resultaat is dan een mooie visual die er lelijk uitziet ;)

Je kan beter rondkijken naar een visual waarbij het apparaat minimaal 964 pixels breed is. Via google zijn er niet veel te vinden, maar wel een paar. 1 daarvan is deze wallpaper van een SA7S1 ( http://www.stereo.de/fileadmin/user_upload/Downloads/Hintergruende/marantz-1600.jpg ). Die is lekker strak, lekker groot en het apparaat is in dezelfde kleurstelling als die SC7.
Het resultaat van die visual is een mooie strakke visual. Zet daar een goudkleurig logo met een leuk glansje eroverheen en je hebt een leuke strakke sfeerplaat :)

Wat daarnaast ook nog leuk is, is een klein witrandje bovenlangs de visual, en de header springt er wat meer uit. Hetzelfde over de knopjes, en alles krijgt wat meer diepte en focus.

Voorbeeld:


Volledige versie:
http://i49.tinypic.com/m9ybo7.jpg

Maar zwart kan ook heel krachtig en sfeervol zijn:


Volledige versie:
http://i49.tinypic.com/9td3ll.jpg

ik kan je alle bestanden aanleveren:
- topmenu-l.gif
- topmenu-r.gif
- topmenu-active-l.png
- topmenu-active-r.png
- logo.png
- topmenu.png
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

ll0ll

#74
Citaat van: Maurice op februari 06, 2010, 13:37:44
Mijn voorkeur hebben 4 en 5.

Die zwarte (5) heeft mijn voorkeur ook. Mooie krachtige en stoere visual, ook dankzij het blauw. Samen met het goudkleurige marantzforum-logo toch een rijk en warm geheel. Zie voorbeeld in m'n reactie hierboven. :)

Het leuke aan die visual is dat je de kleurstelling (goud, zwart, grijs en blauw) kunt laten terugkomen in het forum. Je kunt de kleurstelling van het hele forum daarop afstellen. Neutraal zwart en grijs als basis kleuren, en goud + blauw als highlights en steunkleuren.
Ik wil tzt wel een keer een pagina van een subforum printscreenen en de kleurstelling op die visual afstemmen, dan kun je zien hoe strak en mooi dat eruit ziet. :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen