eindelijk dan maar weer wat bevindingen omtrent het duel tussen SA-1 en CD -14
Ik moet zeggen ze maken het erg gezellig en spannend samen...
Ik heb nu toch al heel wat uurtjes geluisterd en het is erg interessant,
de globale tussen stand is dat ik de SA-1 helderder en minder gekleurd vind dan de CD14 ( bv de CD 17 is echt gekleurd alsof je een snoezel ruimte instapt) het is net alsof de normale cd weergave op de SA-1 toch al een beetje het SACD gevoel geeft..........
Ik moet ook bekennen dat ik het verschil tussen CD en SACD nu weer minder groot vind dan aanvankelijk bij het luisteren op de DV7600.
Al was de luistertechniek heel anders.
toen luisterde ik eerst een stukje cd en daarna omswitchen naar SACD en opnieuw luisteren,
daar zat natuurlijk n aantal seconden tussen . ook ben je toch al een beetje bevooroordeeld omdat je weet; nu komt de sacd laag...
ik denk nog altijd dat de enige echt eerlijke manier van vergelijken is 2 identieke omstandigheden...
en dan blind door iemand anders de knoppen laten bedienen,
ik denk dat ook veel upgrades van kabels en blokjes en veel andere dure upgrades dan door de mand zouden vallen........
maar goed ik heb dus nu identiek geluisterd maar nog wel zelf de knoppen bediend. nog steeds niet helemaal eerlijk omdat ik weet , nu is het de SA-1 en nu de CD-14
maar wel 2 identieke cd's precies dezelfde start en switch alleen het line kanaal.
de kans op voorkeuren wordt al een stk minder
Ook heb ik de SAcd in de CD14 gedaan en de gewone (zelfde cd) in de SA-1....
nog steeds vind ik dan de SA-1 helderder ruimtelijker beter doortekend , vooral in het middengebied.
Ik ga de beide spelers houden tot ik mijn speakers heb gerepareerd en daarna in duitland heb laten transformeren.....
maar ziet er wel naar uit dat er binnen n maand of zo een champagne CD-14 op de markt gaat komen