voordelen / nadelen XLR - cinch bij PM14-CD14/SA-1

Gestart door bonbon, februari 02, 2010, 11:05:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

bonbon


hallo,

lees al het een en ander over wel of niet XLR maar kom er gewoon niet echt uit.
Ik zou het fijn vinden als iedereen die de mogelijkheid heeft om XLR aan te sluiten kort weergeeft waarom hij /zij wel of niet gekozen heeft voor XLR

thanks :-)


daarnaast , iemand ervaring met    W & M Audio BC-01 Balanced XLR audio interconnect?
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

Marvin

speakers zijn xlr aangesloten aan de speaker kant en speakon aan de versterker kant.
beide zijn gebalanceerde in/uitgangen.
bronnen zijn hier enkel digitaal aangesloten, daar zijn we dus snel over uitgepraat.
de speakers moeten xlr, die hebben geen andere aansluiting.
vanaf de versterker heb ik 3 keuze's, dacht ik, waarvan ik de speakon heb genomen.

in princiepe is dat pas nodig met lange kabellengtes.

Marvin

ik weet het, ging niet direct om de speakers.
maar ik dacht ik zal eens een ervaring delen over xlr zoals ik die in gebruik heb.

lange lengte's, het is een gebalanceerd signaal.
dus vrij van signaal verlies, maar dat signaal verlies is met normale bekabeling nogal te verwaarlozen wanneer je je versterker en cd-speler opelkaar hebt staan.
wat wel een groot voordeel is is dat de aansluiting met een slot werkt, je kan dus zonder de pluggen uit je apparatuur te trekken tegen een kabel aan lopen.

dat je dan wél je cd-speler tegen de grond aan werkt moet je maar met een korrel zout nemen...  :-D
vaak zijn de xlr aansluitingen in de apparatuur en in de kabel niet eens gebalanceerd verbonden.
dan ziet het er dus enkel mooi uit.....
en dat hoeft ook niet, je cd-speler zet je immers niet 100 meter verderop!

Marvin

waarmee ik dus niet zeg dat het in de door jouw aangehaalde types ook niet verbonden is....!

Marvin


joep

#5
Vroeger in mijn oude set (Krell en Wadia) wel XLR gehad. Merkte niet echt veel verschil.
Jammer dat je niet zo veel keuze hebt om te luisteren. Ik zou nu toch weer voor XLR gaan.
Komt er ook weer een extra ingang vrij.

lo

Kun je ze niet gewoon beiden testen??
Dec vorig jaar heb ik ook getest met XLR en RCA. Verschil is/was voor mij duidelijk waarneembaar op mijn set. Nu heb ik nog steeds mijn RCA interlink maar wil in de toekomst wel naar XLR. Wacht me nog de "uitputtende" taak om XLR kabels met elkaar te vergelijken :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

bonbon

Citaat van: lo op februari 02, 2010, 14:30:15
Kun je ze niet gewoon beiden testen??
Dec vorig jaar heb ik ook getest met XLR en RCA. Verschil is/was voor mij duidelijk waarneembaar op mijn set. Nu heb ik nog steeds mijn RCA interlink maar wil in de toekomst wel naar XLR. Wacht me nog de "uitputtende" taak om XLR kabels met elkaar te vergelijken :-D

groet,

lo


hoi LO,

om ze beiden te testen moet je ze eerst hebben,
Stond op het punt een XLR te kopen maar dacht toen , laat ik eerst even wat ervaringen afwachten voor ik 100 euro investeer ....
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

Marvin


bonbon

Citaat van: marvin op februari 02, 2010, 14:44:19
100 euro?
is dat een hele rol?
]
ha,ha,

je weet toch ook wel beter...

er zijn ook XLR kabels van 5000 euro te koop , minder dan n meter lang...... geldt toch ook voor de cinch nietwaar?
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

Mexicaanse Hond

Marvin is niet zo van de dure  tweaks kabels.  :wink:

bonbon

PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

Marvin

mircofoon kabel en een paar Neutrik pluggen, -en solderen maar....  :lol:

Marvin

Citaat van: Mexicaanse Hond op februari 02, 2010, 15:01:33
Marvin is niet zo van de dure  tweaks kabels.  :wink:

degelijk is voor mij inderdaad goed genoeg...
mijn oplossing is ook niet veel goedkoper trouwens...  :-)

WimPeu

#14
Citaat van: marvin op februari 02, 2010, 15:07:42
mircofoon kabel en een paar Neutrik pluggen, -en solderen maar....  :lol:

Heb ik ook gedaan voor mijn sub. Maar had toen lang niet meer die slam die ik had met een VDH XLR  :-o
Ik heb ook 2 verschillende types XLR gebruikt tussen mijn VV en eind trap en (en ik ben eigenlijk ook niet zo een kabel man) was duidelijk een wereld van verschil (Arie Kant kabels, Poly-Tone, goedkope €100,- dure €450) in het voordeel van de dure! :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES