Marantz PM 17 vs Marantz pm 16 vs Marantz PM 15S1?

Gestart door grendel, januari 23, 2010, 19:10:55

Vorige topic - Volgende topic

grendel

Graag wil ik jullie mening vragen welke versterker voor mij de beste keuze zou zijn en waarom. Is het beter om voor een wat oudere Marantz te gaan of is de nieuwe PM 15s1 inderdaad een waardig opvolger van de PM 17, zoals ik ergens op een site gelezen heb? Ik ben zeer tevreden met mijn CD 17 KI, en vroeg me af of ik door mijn PM 7001 KI te vervangen door een van de bovengenoemden meer uit de cd speler zal kunnen halen. Misschien is dit een open deur, maar ik ben nog niet zo thuis in alle materie. Sinds ik lid ben geworden van dit forum heb ik al zoveel bruikbare informatie van jullie gehad, dus ik hoop dat ik met antoorden op deze vraag wat meer bij een beslissing kan komen. Begrip me niet verkeerd, ik ben zeer tevreden over mijn PM 7001 KI, maar ik vraag me af ik ik veel win met deze eventuale upgrade.

MadVillain

Als je de keus hebt tussen die 3 dan is de keus voor mij snel gemaakt!

Zelf heb ik ook de pm7001 gehad, niet de ki versie. En de upgrade naar de pm17 was al erg groot!
Daarna had ik de upgrade naar de pm16 gemaakt en het verschil was ook weer erg groot. De pm15s1 schaal ik persoonlijk tussen de pm16 en de pm17 in. Zelf heb ik hem nog nooit gehoord maar gevoelsmatig heb ik het idee dat de pm15s1 meer tegen de pm17 aan ligt dan de pm16.

Dus als het aan mij zou liggen dan zou ik de pm16 van Dennis pakken! Goede prijs, en komt als het goed is van een dealer...

Als je direct voor de pm16 gaat dan is de stap wel een heel grote, dus het kan zijn dat je speakers dan niet meer toereikend zijn om het maximale door te geven wat de versterker aanlevert.

Als de pm95 niet te koop was geweest dan had ik nog altijd de pm16 gehad....

TurboMarco

Probeer de versterkers uit,vertrouw op je eigen oordeel.
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

jrm

stupid

Verschil 16 vs 15 is miniem, alleen het uiterlijk is effe anders.
Maar ga ze (als het kan) zelf beluisteren.
Net zoals je smaak (zilver/zwart/champagne kleur) of voorkeuren, zo heeft ook een ieder zijn eigen klankkleur die hij/zij prettig vindt.

In ieder geval succes met je speurtocht!

JohnWx

niet dat je er wat aan hebt maar ik zou blind elke pm kopen of het nu de 17 mk1 is of 2 of de 14 15 16 zelfs jouw pm 7001 ki

luxe probleem lekker in deze tijden
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Dennis E36

Citaat van: jwx op januari 23, 2010, 20:49:45
niet dat je er wat aan hebt maar ik zou blind elke pm kopen of het nu de 17 mk1 is of 2 of de 14 15 16 zelfs jouw pm 7001 ki

luxe probleem lekker in deze tijden

Geef je hiermee aan dat de versterkers allemaal gelijk zijn / niets voor elkaar onder doen?
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Marantz 81

geprobeerd je een PM te sturen maar je inbox zit vol

Hoi

indien je een andere versterker gaat aanschaffen en de PM7001KI wilt wegdoen en die zilverkleur is heb ik wel interesse  :-)

groeten Arjan