stereo geluid sr14 mkII valt tegen

Gestart door johnny, januari 23, 2010, 15:48:19

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 23, 2010, 16:01:34
Ik kan uit recente eigen ervaring zeggen dat het een stuk kan schelen voor de diepte van het geluid als je de luidsprekers een stuk naar voren haalt als ze dicht bij de wand staan.

pufffffffffffffffffffff  goeroe
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: Stadium III op januari 23, 2010, 16:11:48
Als ik het zo lees staan je speakers eventueel op small en heb je geen subwoofer ?

Dat ze Op L&R aangesloten zitten is iig goed !

Heb je de speaker setup al doorgelopen ?

Subwoofer heb je die nodig dan  :|
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

joep

Citaat van: johnny op januari 23, 2010, 19:07:04
staat nu op front en op stereo, staat een dv 17 op en die is met glasvezel aangesloten en als ik hem aansluit staat hij op cd-r d1

Er zit een knop op waar stereo op staat die moet je wel indrukken als je naar stereo zou willen luisteren. Zet je de 14 uit en later weer aan dan moet je weer opnieuw op stereo drukken. Glasvezel is heel slecht, niet gebruiken voor stereo. Stand van speakers maakt zou weinig uit dat dit onbelangrijk is. Subwoofer heb je niet nodig voor stereo, tenzij jouw boxen uit melkpakken bestaan. Ik denk echt dat het een probleem met de instelling is (weet het wel zeker). Heb je er geen gebruiksaanwijzing bij? Het geluid moet echt stukken beter zijn dan bij R7001/7002/8002 etc.

Mexicaanse Hond

Citaat van: jwx op januari 23, 2010, 20:44:28
pufffffffffffffffffffff  goeroe
horen is geloven  :-P, maar het probleem van johnny is zo te lezen meer een gebrek aan laag dan een gebrek aan diepte van het stereobeeld.

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 23, 2010, 20:53:16
horen is geloven  :-P, maar het probleem van johnny is zo te lezen meer een gebrek aan laag dan een gebrek aan diepte van het stereobeeld.

ja maar met een normale zuilspeaker moet het voldoende zijn om een kamer te vullen er staat iets niet goed denk ik

of hij luisterd al jaren met loudness

Marvin

Citaat van: johnny op januari 23, 2010, 20:30:08
ok, ik ben even bezig geweest en ik kwam in een setup speaker menu, maar moet ik dit per cd/dvd/aux etc apart instellen of is 1x genoeg?
want ik kan naar mijn weten niet in de radio stand mijn speaker setup regelen?
ik heb er wel een subwoofer bij staan (had ik al).

dat hoeft maar 1x als het goed is, wat voor instellingen/termen zitten er in het subwoofer deel?
en het is denk ik wel makkelijk om te weten wat voor speakers eraan hangen, hoe groot de ruimte is ed.
een foto doet vaak wonderen.

johnny

ik heb de instellingen van de speakers gevonden en die heb ik volgens het boekje ingesteld en er zit inderdaad meer diepte/bas in.
het is wel puzzelen met de afstandsbediening die erbij zit om de juiste instellingen te vinden.
ik kan alleen bij de setup komen door op amp te klikken en dan op setup en dan kan ik de speaker instellingen veranderen, maar ik denk dat ik alleen met de surround instellingen bezig ben en niet voor de cd of tuner etc.
is dit zo??

Stadium III

Volgens mijn is het ook zo bij de SR 14 dat je 1 keer de instellingen maakt van de grote en afstand end en dat het dan bij alle bronnen geld
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

zorg er voor dat de afstanden van links en rechts goed overeen komen met de werkelijkheid.
al heb je je db's goed staan, verkeerde afstand trekt het geluid uit z'n verband.
ook kan je voor een wat diepere druk in het laag beide frontspeakers in het menu iets verder zetten.
maar dat is echt finetunen en het zou alvorens dit te doen gewoon bijna perfect moeten zijn opgesteld.

maar wat voor Hepta speakers heb je?
4-8ohm Hepta is nogal algemeen, dat zijn volgens mij alle speakers van Hepta.
wat voor subwoofer staat er, -en hoe groot is de ruimte?

ben je uberhaupt van plan om er een surround opstelling mee te maken??

joep

Citaat van: johnny op januari 23, 2010, 23:02:52
ik heb de instellingen van de speakers gevonden en die heb ik volgens het boekje ingesteld en er zit inderdaad meer diepte/bas in.
het is wel puzzelen met de afstandsbediening die erbij zit om de juiste instellingen te vinden.
ik kan alleen bij de setup komen door op amp te klikken en dan op setup en dan kan ik de speaker instellingen veranderen, maar ik denk dat ik alleen met de surround instellingen bezig ben en niet voor de cd of tuner etc.
is dit zo??

Je moet wel de SR aansluiten op je TV, anders kun je niet zien welke box je aan het afstellen bent tijdens dat ruis programma. Let er wel op dat bij stereo slechts 2 van de 5 versterkers werken. Maar ik denk dat je de gebruiksaanwijzing eens goed moet doorlezen. Volgens mij maak je fouten bij het afstellen. Iets waar je toch even goed aandacht aan moet besteden.

Marantz 81

bij de SR5002 die ik gehad heb ,stelde je alles en dat gelde dat voor alle manieren waarop je luisterde 5.1 , stereo

bij pure direct in stereo omzijlde hij alles en stuurde alleen de hoofdluisprekers Full range aan

je hebt ook diverse instellingen waar je voor bij kunt lopen omdat je zoveel kunt instellen

ook al heb je de hoofdluidspreker op Large staan kon je nog steeds de frequentie instellen dat die pas vanaf 80 hz gaat speler en daaronder afgekapt wordt en alleen naar de subwoofer doorgestuurd wordt

je hebt ook nog Bass instelling voor ,,,,, alleen subwoofer / alleen hoofdluidspreker / en Mix Both

johnny

ik ben al wat meer gevorderd met de gebruiksaanwijzing en kom stapsgewijs verder violent1
wordt af en toe een uurtje lezen en uitproberen HLP...............
ik houdt u op de hoogte van mijn vorderingen, ook al zal dat wel even duren.....

de tips die ik heb gekregen kom ik al een stuk verder mee.

nog 1 vraagje, ik heb al mijn audio in 1 stekkerdoos zitten welke ik elke avond uit zet maar de receiver verliest dan al zijn instellingen (ik dacht toen ik hem net had dat de geheugen batterij leeg zou zijn, heb hem opengeschroeft en overal waar ik keek heb ik niets gevonden)
is dit normaal, want dit heb ik bij eerdere audio nog niet meegemaakt, dus zal ik hem altijd aan de stroom moeten houden.