stereo geluid sr14 mkII valt tegen

Gestart door johnny, januari 23, 2010, 15:48:19

Vorige topic - Volgende topic

johnny

Ik heb sinds een jaar een prachtige receiver in huis en daar staan hepta's aan verbonden, maar ik mis de diepte in mijn speakers.
ik heb ze op de normale speaker uitgangen uitgesloten (als surround) maar als ik stereo luister klinkt het niet!
ik lees wel wat over bi-ampen en 4/8 ohm, maar ik ben toch wel een beetje leek daarin en ik lees daar niet over in de gebruiksaanwijzing.
ik denk dat er veel meer uit de receiver te halen is, en als dat niet zo is, wie kan mij dan adviseren........

groetjes,

john

Stadium III

Ik neem aan dat je de hepta's gebruikt als je L en R voor speakers ?

heb je de fase juist staan ? en verder indraaien end al geprobeerd ?
Speel je op pure/spurce direct  ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

"ik heb ze op de normale speaker uitgangen uitgesloten (als surround) maar als ik stereo luister klinkt het niet"

deze zin begrijp ik niet.....

johnny

ja, ze zijn als l/r voor speaker aangesloten, fases staan goed.
die andere vragen begrijp ik niet echt, sorry kan je dat uitleggen....

Mexicaanse Hond

Ik kan uit recente eigen ervaring zeggen dat het een stuk kan schelen voor de diepte van het geluid als je de luidsprekers een stuk naar voren haalt als ze dicht bij de wand staan.

johnny

ze staan zo'n 30 cm van de muur af.
en met niet klinken bedoel ik dat er totaal geen diepte in zit en geen bas, het klinkt zo plat.
kan het zijn dat de receiver de speakers niet kunnen hebben????
kan ik het testen of iets aan de aansluiting kan veranderen zodat ik een verschil kan horen.
en als ik wat aan de aansluiting kan vervanderen, ik ben visueel ingesteld dus een plaatje is altijd welkom!!

Stadium III

Als ik het zo lees staan je speakers eventueel op small en heb je geen subwoofer ?

Dat ze Op L&R aangesloten zitten is iig goed !

Heb je de speaker setup al doorgelopen ?

5.2.4

joep

Heb voeger ook een SR-14 gehad, stereo viel best mee, (natuurlijk geen vergelijk met de PM-11) dus neem ik aan dat er ergens een instelling niet goed staat. Nu kunnen er 100 instellingen fout staan dus laat ik met de belangrijkste beginnen. Staan de 2 hoofd luidsprekers op links en rechts front speaker uitgang? Druk je de versterker op stereo (knop achter luikje voorzijde versterker)? Wat is de bron en hoe is hij aangesloten?

Dennis E36

Wou net zeggen, de SR-14 is geen kleine jongen! Die zou stereo toch zeker goed moeten klinken.
Er zijn hier mensen die ook stereo luisteren met bijv. een SR7001/7002/8002....zonder enige klachten.
Die SR-14 zal denk ik zelfs nog wel beter moeten kunne presteren.....

Succes iig!
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

johnny

staat nu op front en op stereo, staat een dv 17 op en die is met glasvezel aangesloten en als ik hem aansluit staat hij op cd-r d1

Stadium III

Nu weet ik nog niet hoe de speaker setup is gedaan ?

5.2.4

johnny

sorry hoor maar is dat van belang als de receiver op stereo staat, want dan heb ik dit verkeerd begrepen.
als dit zo is, stel je dit dan alleen voor surround in of dan ook voor stereo?

Marvin

je steld in welke speakers je in gebruik hebt, dus wat is er wel en niet aangesloten.
dan bepaal je de groote van de speakers, niet de fysieke groote maar de laagweergave van de speakers.'
stel je deze in op small, dan gaat er géén laag naar de speakers toe.
dat moet door een subwoofer gedaan worden, deze moet dan dus wél aanwezig zijn en aangesloten.
dus speakers op large.
dan de afstanden invoeren en de db's per speaker afregelen, dit is in elke modus belangrijk.
anders snapt die computer niet wat er staat en waar het staat.

johnny

ok, ik ben even bezig geweest en ik kwam in een setup speaker menu, maar moet ik dit per cd/dvd/aux etc apart instellen of is 1x genoeg?
want ik kan naar mijn weten niet in de radio stand mijn speaker setup regelen?
ik heb er wel een subwoofer bij staan (had ik al).

JohnWx

Resetten naar fabrieks instellingen ?

kan dat uberhaupt met .. op de u
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject