Apparatuur beschermen tegen invloeden van "buiten"

Gestart door Vlearmoes, januari 19, 2010, 09:58:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Vlearmoes

Een van mijn tweaks;

Er staat hier een geaarde kopen plaat onder het huis     
Hoe, wat, waar en waarom (belangerijk) kan ik vermelden voor de liefhebbers 
een tweak die vooral op de crt`s merkbaar was


(iets voor koperen Frits ??)
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v


Vlearmoes

Ïk geloof dat ik heel wat los heb gemaakt door over aardstralen te beginnen, zelfs oud zeer komt geloof ik weer boven.

Want of dit zo is weet ik niet  (aan die plaat ben ik gekomen door mijn familielid om gezondheids redenen)
het is aan jullie om te proberen of dit zo is want jullie hebben een set-up (waar ik nog van droom de mijne is maar net boven modaal maar er word aan gewerkt )die het mogelijk maakt om het verschil te horen.
De koperen plaat die ik thuis heb is maar één methode er zijn er vele; zoveel als wichelroedelopers.
Maar er zijn ook de proffesionele die veel duurder zijn en met bv Benzoliet werken, surf maar eens rond.

Wat de aardstralen betreft;deze zijn er in meerdere vormen maar hier de meeste "last" van wateraders deze zijn pleksgeweis zeer erg en aantoonbaar door een wichelroedeloper (Veel goedkoper als een techneut die met meetapparatuur komt om de nano Telsa te meten)

Voor de ongelovigen onder jullie over het wichelroedelopen hierbij een uitnodiging om te komen graven op aanwijzing van een loper gegarandeerd dat je bekeerd wordt bel of mail voor een afspraak


Soorten geopathogen straling;

1 terrische straling
   -door waterlopen ondergronds
   -door breuken (ook radioactieve straling)
   -door energielijnen die om de aarde heen lopen
2 kosmiche straling
   -energie deeltjes
   -electromagnetiche golven  (ultraviolet,infrarood,röntgen-en gamma straling
3 atmosferiche straling
  -komt vrij bij luchtelektriciteit
4 aardmagnetich veld
  -komt voor in gebieden met magnetische mineralen

soorten technische straling
1 straling radarinstalaties
2 straling gsm masten
3 enz....


boven geologisch gestoorde gebieden is het volgende meetbaar waar te nemen;

1 te weinig negative ionen
2 verhoogde gamma straling
3 afgeremde neutronen
4 radongas (via aardsheuren en onder aardse waterlopen)
5 verhoogde energiegolven (3000 tot 30000 nano Tesla)

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Mexicaanse Hond


Vlearmoes

#4
Er zijn voorbeelden genoeg over stralings invloeden die je merkt op je apparatuur;

denk aan een dect telefoon; meestal hoor je die eerder via je set (tuner) als dat ie overgaat
marmitec pyramides of een andere vorm van IR repeaters reageren al op je gsm
het onverklaarbaar kromtrekken van beelden op je CRT op bepaalde plekken in huis!


Je bekabeling moet afgeschermd zijn (coax) tegen?.....
de behuizing van betere apparatuur van koper tegen.........

Je kompas reageerd op?................

En op die aardmagnetische straling en de straling van wateraders heb ik maatregelen genomen dmv die koperen plaat!

Deze straling is hier geelimineerd!! en aantoonbaar met een kompas !!
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Vlearmoes

Ook onze  viceadmiraal61 is er erg druk mee om stralingen (electrische en magnetische) van buiten (eigen apparatuur) te elimineren met vele koperen oplossingen.

Een kooi van Faraday is 1 methode om ook stralingen van buiten af te weren   maar een beetje duur voor de thuis situatie. (hoewel er behang te koop is met koperen draadjes)

Ook de luidsprekers zijn tegenwoordig allemaal afgeschermd; hoofdzakelijk voor het kromtrekken en verkleuren van CRT`s
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Mexicaanse Hond

Ik vind het altijd heel moeilijk om zulke dingen te beoordelen.
Ten eerste ben ik een typisch a-man en heb ik weinig tot geen kaas gegeten van dingen als natuurkunde en andere b-vakken.
Ten tweede heb ik bij sommige mensen uit beide kampen wat moeite en dat zijn dan met name de fanatieke mensen. Het fanatisme waarmee men elkaar bestrijdt doet mij meestal vluchten.  HLP

lo

Geachte heer vlearmoes,

Dank voor het aanmaken van een nieuw topic en de gegeven uitleg mbt het onderwerp.
Zoals ik al had gemeld was ik meer dan serieus met het stellen van mijn vraag naar de diepere achtergrond van de koperen plaat in je kruipruimte.
De reden hiervoor was:

- Op de plaats waar ik nu woon liepen vroeger de koeien van mijn vader (ja ik ben een boeren zoon)
Als het in het verleden onweerde en bliksemde kon je er vergif op innemen dat de bliksem op de prikkeldraad was geslagen en er weer een aantal koeien van mijn vader het loodje hadden gelegd.
- Sinds de bouw van mijn huis, zo'n 24 jaar geleden, zijn er bij mij inmiddels al 3 TV's en nog wat andere elektrische apparatuur gesneuveld tgv bliksem (ik trek sinds dien ook altijd alles uit)
- Is mijn buurman zijn volledige schoorsteen en elektrische bedrading (gedeeltelijk) kwijt geraakt door bliksem inslag.

Dit soort praktische ervaringen heb ik in de loop der tijd opgedaan en als bijzonder onprettig ervaren.

Nogmaals dank voor de toelichting.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Vlearmoes

Heb je geen bliksem aflijder laten instaleren op je huis??
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

lo

Citaat van: Vlearmoes op januari 19, 2010, 12:45:49
Heb je geen bliksem aflijder laten instaleren op je huis??

Nope,

Buiten het huis van mijn buurman is bij mij nooit de bliksem direct ingeslagen dus levert volgens mij een bliksem afleider geen toegevoegde waarde. Het huis van mijn buurman is ook een meter of 8 hoger dan dat van mij. De bliksem slaat ergens in de buurt in, bomen, prikkeldraad, grond (aard magnetisme? of 1 van de fenomenen waar jij het overhad) Tengevolge hiervan ontstaat er een denk ik een inductiespanning in mijn huisinstallatie en/of TV kabel waardoor bij mij de boel kapot ging. Sindsdien trek ik mijn complete set + TV uit de 220 en ook de antenne kabel. Hierdoor heb ik hier geen schade meer door opgelopen.
Een 2 tal jaar geleden is wel mijn alarmsysteem kapot gegaan tgv blikseminslag in de buurt, maar die haal ik niet van het lichtnet. Wordt trouwens 100% vergoed  door de verzekering, dit in tegenstelling tot je AV apparatuur wat een afschrijving van 30% per jaar kent. Na 3 jaar krijg ik daar niets meer voor.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Vlearmoes

Akls ik het zo lees zit ook jouw aardpen in het grondwater, net als hier, en komt een inslagstroom op die manier het huis binnen
hier slaat de aardlek er altijd uit als er een inslag in de buurt is maar ik haal er geen stekkers uit!
en nog nooit schade gehad.

Misschien je aardlek eens na laten kijken?


Er zijn natuurlijk meerdere manieren om binnen te komen via leidingen van bv telefoon of kabel.
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

TurboMarco

Hoe zit het dan met draadloos signaal/data overdracht ,neem bv een digitaal data overdracht,dit bestaat uit enen en nullen en die komen ongewijzigd op plaats van bestemming,trouwens dat doen simpele coax kabels ook.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Vlearmoes

Hoe bedoel je deze vraag Marco?

deze stralingen kun je ook vangen 
of ze een verkeerde invloed hebben??  weet ik niet  :no:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

lo

Citaat van: Vlearmoes op januari 19, 2010, 14:30:15
Akls ik het zo lees zit ook jouw aardpen in het grondwater, net als hier, en komt een inslagstroom op die manier het huis binnen
hier slaat de aardlek er altijd uit als er een inslag in de buurt is maar ik haal er geen stekkers uit!
en nog nooit schade gehad.

Misschien je aardlek eens na laten kijken?


Er zijn natuurlijk meerdere manieren om binnen te komen via leidingen van bv telefoon of kabel.

Dat zou best wel kunnen denk ik.
Bij mij voor ligt een weiland met daarin op zeg 60 mtr afstand een beekje. In principe is het hier nooit gort droog.
Eens kijken of ik op de een of andere manier iets kan vinden mbt te meten waarden (weerstand?) aan aardpennen.
Mijn aardlek schakelaar knalt er altijd uit bij het minste of geringste onweer. Heb daarom in het verleden al (belangrijke) verbruikers omgelegd van de ene naar de andere.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

TurboMarco

Citaat van: Vlearmoes op januari 19, 2010, 15:05:26
Hoe bedoel je deze vraag Marco?

deze stralingen kun je ook vangen 
of ze een verkeerde invloed hebben??  weet ik niet  :no:
Laat ik de vraag anders stellen,hoe komt het dat een digitaal data overdracht niks te duchten heeft voor evt straling van buitenaf ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)